My favorite songs - augustus

Oeps, vrijdag is er geen artikel online gekomen, simpelweg omdat ik gewoon even bezig was met iets anders wat ik heel graag doe: muziek. Mom...

Oeps, vrijdag is er geen artikel online gekomen, simpelweg omdat ik gewoon even bezig was met iets anders wat ik heel graag doe: muziek. Momenteel ben ik een nieuw liedje aan het leren, namelijk Here without you van Three Doors Down. En dit keer niet via Youtube, maar via het lezen van akkoorden die ik op internet kan vinden. Het gaat wel eventjes tijd kosten tot ik het hele liedje geleerd heb en totdat ik het helemaal perfect onder de knie heb, maar ik kan wel beloven dat er binnenkort dus een cover aankomt! Niet helemaal een goed excuus voor het niet online hebben staan van een artikel voor vrijdag, maar ik maak het dus nog wel goed. :)


Maaarrrr, we zitten alweer een aantal dagen in augustus, wat betekent dat ik weer mijn favoriete muziek van de maand juli met jullie ga delen! De maand juli stond volop in het teken van vakantie en ik heb dan ook geen seconde aan ''school'' gedacht. Des te meer heb ik veel gedaan wat ik leuk vind en dat is onder andere gewoon lekker muziek luisteren. In de maand augustus heb ik een hoop nieuwe liedjes ontdekt en vrijwel al die nieuwe liedjes zijn in mijn favorieten-afspeellijst op Spotify terecht gekomen en die zal ik jullie dan ook laten beluisteren. Let's begin!



I bet that you look good on the dancefloor - Artic Monkeys

Afgelopen maand ben ik een béétje verliefd geworden op Artic Monkeys en ik denk dat m'n beste vriendin mij heeft aangestoken, haha. I bet that you look good on the dancefloor is een heel vrolijk, punkrock liedje waar ik dan ook altijd een beetje blij van word als ik 'm hoor. De muziek klinkt lekker, de tekst is leuk en dit filmpje is trouwens ook echt super schattig. Kleine(re) Alex (en alle andere bandleden) toen ze nog wat minder bekend waren, uit 2005! Dit liedje maakt me altijd super vrolijk, vooral als ik het weer even nodig heb zeg maar, zo'n happiness boost. Yeah!

Tappeto di fragole - Modà

Siii, een Italiaans liedje. Iemand uit Italië heeft het me een keer laten luisteren en op een gegeven moment is het in mijn hoofd blijven hangen. Hoewel ik niet alles versta van wat er gezongen wordt, vind ik het wel een mooi clipje, ik vind het een hele mooie taal en de muziek is mooi. Ik vind het ook leuk om te zien dat ik steeds meer van het liedje ga begrijpen. Ik weet nu onder andere dat het begin van het refrein het volgende betekent: we zijn hier, kijkend naar de sterren op een tapijt van aardbeien. (eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole) En daarbij is het laatste stukje van de zin ook gelijk de titel van het liedje: tapijt van aardbeien. Ik vind het een leuk liedje en kom er ook lekker mee in de stemming voor mijn reis naar Italië, die in een paar dagen gaat plaatsvinden!

Lost in paradise - Evanescence

Evanescence is denk ik wel één van mijn favoriete bands. Ik vind dit liedje echt onwijs mooi, vooral het stuk muziek na het eerste couplet. Ik zou dit liedje heel graag willen kunnen spelen op keyboard, maar ik ga me nu eerst focussen op Here without you en daarbij is dit lied ook een stuk moeilijker om te leren, lijkt me. Voor nu blijft het dan maar eventjes bij luisteren en misschien kan ik over een paar maanden dan wel het liedje zelf spelen. Uiteraard verschijnt er dan een cover op mijn blog!

Behind those eyes - Three Doors Down

Three Doors Down (of 3 Doors Down) behoort ook zeker tot een van mijn favoriete bands en dit liedje heb ik pas ontdekt, hoewel het nummer al wel een tijd bestaat. Soms gebeurt dat gewoon, haha. Het liedje past wel een béétje bij een situatie waarin ik me nu bevind, maar buiten dat vind ik het refrein gewoon super lekker klinken. De gitaren en drums die je hoort vlak voor het refrein begint vind ik. echt. prachtig. Véél liefde!

Hurt - Sandi Thom

Een stukje van dit liedje speelde de vriend van mijn moeder tijdens een keyboardles en ik vond het meteen een interessant liedje. Hoewel het origineel komt van Johnny Cash/Nine Inch Nails, vind ik dit een super mooie cover. Ik vind de stem van Johnny Cash namelijk niet heel mooi (no offence) en bij de versie van Nine Inch Nails vind ik de stem net wat te zacht. Het tekst van het liedje is wel heel erg heftig, maar in sommige teksten van het liedje kan ik me af en toe wel vinden. Het begin van het liedje gaat eigenlijk gewoon over automutilatie en dat is volgens mij best een taboe. En hoewel ik tegen wraak ben, vind ik het wel een krachtige tekst:  and you can have it all, my empire of dirt. I will let you down. I will make you hurt. 

Dit waren mijn favorites of the month alweer! Gek genoeg niet echt zomer liedjes, maar die luister ik ook wel hoor! Ik vind Rude (en mijn guilty pleasure is Am I wrong!)  namelijk wel leuk en hoewel dat bijvoorbeeld niet perse een zomerliedje is, is het wel een vrolijk liedje! Anyway, ik wens jullie een fijne augustus toe! Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en te luisteren. Welk liedje uit mijn favorieten vind jij het leukst? 



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties