...En toen zat ik alweer op het MBO

Uhh... ja, veel geblogd heb ik afgelopen weken niet echt. Eigenlijk helemaal niet, maar excuses laat ik deze week maar even achterwege. Wel ...

Uhh... ja, veel geblogd heb ik afgelopen weken niet echt. Eigenlijk helemaal niet, maar excuses laat ik deze week maar even achterwege. Wel is het 't waard om te melden dat ik vorige week nog steeds aan het genieten was van mijn 2,5 weken durende vakantie in Italië en het weekend dat ik terug was stond volledig in het teken van school. Ja, ook ik moest er afgelopen dagen weer aan geloven; school is begonnen! Gelukkig waren de afgelopen twee dagen alleen maar introductiedagen en ik vond het best leuk. Ik heb het dus best druk gehad en had dus niet heel veel tijd om artikelen te schrijven. Ook het vooruit schrijven voor mijn vakantie liet ik maar even achterwegen, want de inspiratie was een beetje op. Right, toch nog een excuus. Vandaag sprak ik met een meisje uit mijn nieuwe klas over het bloggen (het voordeel van een specifieke opleiding: je deelt interesses!) en dat gaf me weer wat motivatie om weer te gaan bloggen, want eigenlijk was ik van plan om van het weekend weer te gaan beginnen met bloggen. Anyway, dit artikel zou ik graag willen weiden aan school, want dit komend schooljaar zal het er allemaal nét wat anders aan toe gaan dan hoe het er de afgelopen vier jaar aan toe is gegaan. Het is als het ware een heel nieuwe periode van mijn leven en dat vind ik een artikel wel waard.



Eerst even voor de mensen die mij nog niet zolang volgen: afgelopen schooljaar ben ik geslaagd voor mijn vmbo-diploma en dit jaar begin ik aan de opleiding redactioneel medewerker, op het Grafisch Lyceum in Rotterdam. Het houdt eigenlijk in dat ik de komende drie jaar wordt klaargestoomd voor het werk dat gedaan wordt binnen een redactie en alles wat daarbij komt kijken. De opleiding is heel breed, wat het naar mijn mening heel leuk maakt!

Laat ik het om te beginnen hebben over de afgelopen twee dagen, waarop ik op school verwacht werd om een uur of 9, om kennis te maken met mijn nieuwe klasgenoten en om wat informatie te krijgen over de school. God, wat vond ik het spannend (en dan heb ik het over het eerste deel). Zoals ik al vaak genoeg heb verteld op mijn blog, heb ik nogal wat issues met mijn stem/stembanden en ik was dan ook bang dat het, vooral door de verschrikkelijke onzekerheid die erbij komt kijken, allemaal niet zo lekker zou lopen. Maar eigenlijk viel het wel mee! Ik had dinsdagochtend afgesproken met een klasgenoot op het station dat ik al kende en we zouden samen de klas inlopen en zo, dus ik had een soort van houvast. Best fijn. Mijn klas zelf is best groot, maar er zitten onwijs leuke mensen tussen. Eigenlijk lijkt iedereen me aardig! (slijm, slijm, want ehh... je weet nooit wie het leest, hè? :))

Om heel eerlijk te zijn voelt het een beetje alsof ik aan het wachten ben tot iemand me vraagt wat ik met mijn stem heb, of iets in die richting. Dat is natuurlijk helemaal niet erg en eigenlijk ook best logisch, maar omdat ik het een lange tijd heel erg heb gevonden als iemand het vroeg (omdat ik niet wist wat ik erop moest antwoorden) en omdat dat eigenlijk nog steeds een beetje in mijn systeem zit, heb ik er nog steeds een klein beetje moeite mee. Maar ik weet nu gelukkig wel hoe ik zulke vragen kan beantwoorden; gewoon met een beetje uitleg. En ik moet er vooral ook niet moeilijk over doen. Gelukkig heb ik de afgelopen maanden wel geleerd om positiever te denken en dat lukt ook gelukkig aardig. Morgen is alweer de laatste introductiedag, waarop we gaan sporten, (en man, wat houd ik van sporten!!! (nee dus)) maar volgens mijn mentor ''is het niet echt sporten, maar teambuilding'', en mocht het nou net zo zijn dat ik ook totaal niet goed ben in dingen als teambuilding en samenwerken. Maar ja, positive thinking, right? Het wordt vast leuk!



Hoe ik het/de komende jaar/jaren zie? Druk. Heel druk. Maar wel gezellig. Lange dagen waarin ik veel (leuke!) stof te verwerken krijg, waarin ik mijn tussenuren spendeer in een leuk cafeetje dichtbij school waarin ik zal werken aan school of waarin ik, als ik daarvoor de tijd heb, zal bloggen. Mocht ik op een dag vroeg uit zijn, dan zou ik de stad in kunnen duiken, als ik dan op wonderbaarlijke wijze weinig tot geen huiswerk zou hebben. Want ja, school staat nu wel weer ergens bovenaan op mijn prioriteiten lijstje (jammer genoeg) en ik ben van plan om ook dit jaar weer heel erg mijn best te gaan doen. Gelukkig ontbreekt het me aan motivatie dit jaar totaal niet, want naast dat de opleiding mij super leuk lijkt, lijkt me mijn klas ook super aardig en als ik het maar lang genoeg volhoud om niet onzeker te worden, (dit klinkt, realiseer ik me, wel weer heel zielig, maar zo bedoel ik het niet. Soms heb ik het gewoon even niet in de hand, die onzekerheid, net zoals iedereen! :)) denk ik dat ik een paar onwijs leuke jaren zal hebben op het Grafisch Lyceum. En man, ik ben zo toe aan een paar leuke schooljaren.  

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen vermaken met deze schoolupdate. Ik weet nu trouwens niet zo goed hoe het gaat lopen met mijn blogplanning. Ik weet gewoon dat ik het de komende maanden echt mega druk ga krijgen, er gaat veel nieuws komen en ik wil me gewoon 100% focussen op school en alle nieuwe mensen en zo en dus weet ik niet of ik nog tijd (en zin, 's avonds als ik heel mijn (late) middag heb gevuld met het maken van huiswerk) heb om om de dag een artikel online te hebben staan, maar ik zal mijn best doen! De komende weken zullen er sowieso wel artikelen online komen. Echt, ik heb onwijs veel zin in school dit jaar, haha. - Het blijft raar klinken en ik denk dat, na het zien van mijn rooster, mijn enthousiasme wel ietsjes gedaald is, haha. - En sowieso ook in de maand september, want mijn verjaardag komt er alweer bijna aan, ik word namelijk 17 op 11 september (en je verjaardag is toch altijd leuk, hoe oud je ook bent/word). 17 september is het concert van Three Days Grace, waar ik al eerder over geschreven heb. - Ahh, ik kan niet wachten! - En komend weekend ga ik naar de Efteling, wat ook altijd leuk is, hoe oud je ook bent. ;) Hoe dan ook, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen and I'll keep you posted! Heb jij zin in komend schooljaar of juist totaal niet? (mocht je nog op school zitten)



Afbeeldingen: WeHeartIt

You Might Also Like

1 reacties

  1. Goed om te horen dat je zo enthousiast bent over je opleiding! Mijn schooljaar is ook alweer goed van start gegaan en dus druk zoals altijd, maar ik vind het wel heel gezellig :) Ik kijk er ook wel naar uit om een studie te gaan doen die op een bepaald vakgebied is gericht, lijkt me tof. Veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen