TAG: Been there, done that

Ik vind tags leuk en ik vind het leuk om naar andere plekken op de wereld te gaan, voor de niet-examenleerlingen en voor veel werkende mense...

Ik vind tags leuk en ik vind het leuk om naar andere plekken op de wereld te gaan, voor de niet-examenleerlingen en voor veel werkende mensen komt de zomervakantie ook al heel gauw dichterbij en daarom leek het mij leuk om een travel-gerelateerde tag te doen, om het vakantie gevoel weer een beetje op te wekken. (dat is met het weer van de afgelopen dagen misschien ook wel nodig) De tag is al een beetje oud, maar ik vond 'm na een tijdje zoeken op de blog van Teske en ik vind 'm erg leuk. Ik waarschuw alvast, het land Italië zal vaak voorkomen in dit artikel, maar ik zal proberen om wat af te wisselen qua de landen en plekken waar ik ben geweest, zodat het niet te saai wordt om te lezen, ofzo. Dus hier, de been there, done that tag!

Deze foto heb ik echt al 100 keer gebruikt in mijn artikelen over reizen, maar ik vind 'm zo leuk!



Welke landen van de wereld heb je al bezocht? 
Pff, even denken. Sowieso Italië, Frankrijk, Turkije en Tsjechië. Verder ben ik ook voor een of meerdere dagen naar Duitsland, Engeland en Oostenrijk geweest. Oh ja, en ik ben ook nog naar Kreta geweest. Zoals je ziet alleen nog maar naar landen binnen Europa, maar Europa is wel m'n favoriete continent en ik ben wel al in heel wat landen geweest binnen Europa, denk ik zo.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? 
Hoe cliché, maar ik denk New York. Iedereen is er zo enthousiast over en alles klinkt zo groot en mooi. Ik ben heel erg benieuwd naar Times Square, Central Park en alle andere plekken in New York. Mijn moeder is een week naar New York geweest een aantal jaar geleden en laatst vroeg ik haar nog hoe het nou eigenlijk was. Haar verhalen waren ook al goed en leuk om te horen, dus ik ben echt heel erg benieuwd. Misschien dat mijn moeder en ik nog een keertje samen naar the big apple kunnen gaan..?

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Hmm, een vakantie waarbij je uit kunt rusten, maar waar je er wel op uit kunt gaan als je daar behoefte aan hebt. Ik zit dus liever niet twee weken 'opgesloten' op een resort, ook al is het er nog zo prachtig. Ik wil dingen doen, dingen zien en de mensen observeren die op de desbetreffende bestemming wonen. Het lijkt me leuk om op een plek te zijn en dan echt te ervaren hoe het is om er te wonen en daar zal ik dan altijd voor gaan als ik ergens op vakantie ben. Dus, een culturele vakantie waarbij je ook lekker kunt uitrusten en vakantie kunt vieren.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er weleens heen zou willen? 
Sowieso Rome. Echt een geweldige leuke stad. Alles is leuk, mooi, lekker en gewoon goed. (behalve het verkeer, zo druk en hectisch!) Ik zou graag 's met vrienden naar Rome (ofzo) willen gaan, omdat dat toch anders is dan met je ouders of iemand anders van je familie. Dat is ook leuk, maar met je vrienden kun je uitgaan en heb je (voor mijn gevoel) beter de mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten. Leuke Italianen bijvoorbeeld. ^^

Laat je allerleukste vakantiefoto zien!
Wow, even denken en zoeken hoor. De onderstaande foto is niet perse de leukste vakantiefoto die ik heb, maar de leukste staan niet echt op m'n computer, denk ik. Anyway, deze foto is gemaakt in London door, zoals je ziet, en met mijn beste vriendin. De trip met school naar Londen voelde voor mij meer als een 4-daagse vakantie met m'n beste vriendin, omdat we zulke lak hadden aan wat de rest deed, haha. Het was heel erg gezellig en naast dat heel leuk was met Isabelle, (m'n beste vriendin dus) vond ik het ook heel gezellig met de rest van m'n klasgenoten. Het voelde heel vertrouwd allemaal, omdat je allemaal snapt hoe niet-lekker de bedden liggen, hoe vies het ontbijt is en hoe irritant de douches zijn, maar ook hoe mooi (bijvoorbeeld) de London Eye is en hoe onwijs tof Oxford Street is. Daar zorgen die schooluitjes dan altijd weer voor, haha.


Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Nee. Wel ben ik natuurlijk met school weggeweest, namelijk naar Londen, Parijs en Düsseldorf. 

Met wie ga je meestal op reis?
Met mijn vader, zijn vrouw, mijn broertje en zusje of met mijn moeder, haar vriend, mijn opa en oma en mijn broertje en zusje. Mijn ouders zijn uit elkaar, voor het geval het een beetje onbegrijpelijk was waarom mijn ouders 'gescheiden' op vakantie gaan. Vandaar dus.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan?
Vivianne, Isabelle, Quinty en Serena, mijn vier beste vriendinnen. 

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Oh, er zit dit keer geen limiet aan vast. Nou, dan heel mijn familie en vriendinnen, mijn huisdieren, al m'n kleren, make-up, toiletartikelen, mijn laptop en telefoon + opladers, (mits er internetverbinding is natuurlijk, probably not...) douchespullen en veel eten en drinken. En natuuurlijk mijn bikini!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Yes, een keer naar Boxtel met school, een paar keer naar Limburg en deze zomer ga ik naar Brabant. Primark in Eindhoven, here I come! (eigenlijk heel onzinnig, want er zit een Primark op 15/20 minuten fietsafstand van mijn woonplaats!)

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Ik ga liever naar een attractiepark. Hoewel ik dieren heel leuk vind, (en ik het om een of andere reden heel zielig voor de dieren vind om een attractiepark boven een dierentuin te verkiezen) denk ik dat ik meer plezier beleef in een attractiepark. Ik hou van achtbanen, ronddraaiende dingen die snel gaan en de kriebels in mijn buik die je daarvan krijgt.

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Zonvakantie. Ik ben één keer wezen skiën toen ik zeven was en hoewel ik het volgens mij heel erg leuk vond, ga ik toch liever naar de zon. Voor mijn gevoel is het enige wat je doet op een skivakantie, skiën/snowboarden en uitgaan/bier drinken. Het lijkt me ook zo'n gedoe, elke dag zo'n dik pak aan en het is zo koud. Nee, doe mij maar een zonvakantie!

Wat is jouw leukste vakantieherinnering?
Dat ik met m'n in Italië gemaakte vriendinnetjes spulletjes ging verkopen op de camping, haha. De spulletjes waren van ons en hadden we allemaal verzameld. We verkochten nog het een en ander ook, haha. En dat ik naar familie ging in Italië voor een week, toen ik ongeveer acht jaar was. Echt veel te lang geleden!

Italië 2010, tanned skin en super heel blond haar!

Wat is jouw minst leuke vakantieherinnering?
Dat ik zo vaak misselijk werd (tot overgeven aan toe) in de auto op weg naar een vakantiebestemming. Ik werd/wordt altijd wagenziek bij lange ritten. Super irritant!

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Ik ben in juni naar Rome geweest en ik ga later in de vakantie nog een keertje naar Italië. Verder ga ik ook nog binnen Nederland op vakantie.

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Naar landen waar oorlog is of waar vrouwen nog onderdrukt worden.

Dit was de tag alweer. De vragen liepen redelijk uiteen en ik heb mijn antwoorden ook redelijk afwisselend kunnen houden. Mijn antwoorden worden, zie ik nu, wel steeds korter haha, maar daar kan ik niet heel veel aan doen ben ik bang. Hopelijk vond je het leuk om te lezen. Als je de tag heel leuk vind, mag je 'm natuurlijk overnemen. En ik lees 'm ook graag, dus mocht je 'm ook willen doen, of heb je 'm al gedaan, laat dan een linkje naar de tag achter. Wat voor soort vakantie heb jij het liefst? (een culturele vakantie, een zonvakantie, een citytrip, een verre reis, dichtbij huis, etc.) 

You Might Also Like

0 reacties