My favorite songs - juni

We zitten al weer een tijdje in de maand in juli, wat gaat de tijd toch snel! In juli heb ik uiteraard weer veel muziek geluisterd, zoals ik...

We zitten al weer een tijdje in de maand in juli, wat gaat de tijd toch snel! In juli heb ik uiteraard weer veel muziek geluisterd, zoals ik eigenlijk altijd doe. Eerlijk gezegd heb ik niet heel veel woorden meer waarmee ik  deze inleiding kan vullen, of het zal alleen maar onzin zijn, dus laat ik maar gewoon beginnen. Hier een artikel met een selectie van de muziek die ik het vaakst geluisterd heb in de maand juni!

War of change - Thousand Foot Krutch



De ene keer zet ik in dit soort artikelen de uitleg boven de video, en de andere keer staat de bijbehorende uitleg weer onder de video. Deze keer dus ook weer. Het liedje waar ik het meest verslaafd aan ben geraakt de afgelopen maand is War of Change van Thousand Foot Krutch. En wat een. lekker. nummer. is.dit. De drums onder ''I'm tired of all these rockers saying come with me'', vind ik echt geweldig, haha. Sommige stukjes van de lyrics begrijp ik niet helemaal, maar de boodschap van het liedje is ondanks dat wel duidelijk, het gaat namelijk over verandering. Lekker toepasselijk, aangezien er momenteel een hoop aan het veranderen is in mijn leven. Volgens mij zijn ze in dit liedje iets negatiever over veranderingen, maar dat maakt niet heel veel uit. Ik vind 't een lekker nummer.

Especially in  Michigan - Red Hot Chili Peppers

Ah yes, de Red Hot Chili Peppers! Een band die ik nooit zal vergeten, omdat hun muziek voor mij zoveel nostalgie met zich meebrengt. Vooral veel herinneringen over lange autoritten en vakanties komen in me op als ik hun muziek luister. De betekenis van dit liedje is me niet helemaal duidelijk, maar dat maakt me helemaal niks uit, want ik vind dit liedje zo onwijs fijn om te luisteren. Het is zo vrolijk, ik vind de stem van Anthony Kiedis heel relaxed en de muziek is zo goed! Ik vind nog veel meer muziek van de Red Hot Chili Peppers leuk, maar dit is zeker een van m'n favorieten. 

Awake and alive - Skillet

Skillet heb ik eind juni eigenlijk herontdekt. Voorheen luisterde ik vooral alleen maar muziek van het album Comatose, maar toen ik laatst één liedje luisterde van het album Awake and alive, kwam ik al snel terecht bij andere nummers van dit album. Een van de eerste liedjes die ik luisterde was het gelijknamige liedje Awake and alive. Ik kende het liedje al wel, maar ik had er nog niet echt naar geluisterd ofzo. Afgelopen maand dus wel. ''I'm at war with the world and they try to pull me into the dark.'' is een zinnetje dat de afgelopen weken in mijn What's app status heeft gestaan, omdat ie me om een of andere reden wel aansprak. Het voelde afgelopen weken dan ook alsof ik een beetje in gevecht was met de mensen om me heen en ik kon maar niet van de negatieve gedachtes afkomen die ik had. ('they'  ben eigenlijk ik dus) Nu gaat het beter met me, maar ik luister het liedje nog steeds graag. Ik vind de stem van de zanger heel mooi!

Stay high - Tove Lo en Hippie Sabotage

Dit is soort muziek luister ik eigenlijk nooit en dit liedje was dus afgelopen maand een beetje mijn guilty
 pleasure. Ik hoorde een stukje van 't liedje een paar keer op Spotify tijdens een reclame en na een tijdje was ik toch wel benieuwd hoe het hele liedje nou eigenlijk klonk. Na één keer luisteren was ik gelijk hooked. En ik was niet de enige; een vriendin van me, die ook meer van de alternatieve muziek is, vond dit liedje ook meteen leuk. Nou ja, er is ook helemaal niks mis met het liedje en de soort muziek, ik luister het gewoon bijna nooit. Toevallig staat het liedje nu ook op en is ie bijna afgelopen. Ehh... replay!

Take me under - Three Days Grace

Yesss, Three Days Grace. In een vorig artikel heb je al kunnen lezen dat ik in september naar een concert ga van Three Days Grace, super leuk! Afgelopen maand luisterde ik vaak een mix van Three Days Grace op, en samengesteld door Youtube en Take me under is het liedje wat ik het vaakst afgespeeld heb. Ik weet inmiddels de volledige betekenis van het liedje en ik ga er ook niet teveel op in, (het gaat voor zover ik weet over het niet meer zien zitten van het leven, pretty heavy dus) maar ondanks dat vind ik het een heel fijn nummer om te luisteren. Gotta love Three Days Grace.

Broken - Madylin Bailey en Jake Coco

Het bovenstaande nummer is een cover van dit liedje. Ik vind het originele liedje prachtig, maar deze cover is ook heel mooi. Madilyn Bailey heeft zo'n mooie stem en de piano is ook zo mooi! Ik zou willen dat ik het kon spelen. (hmm, mijn volgende uitdaging!)  Naast de super zuivere stem van Madilyn en de manier waarom Jake Coco het liedje speelt  (+ hoe hij zingt), vind ik het liedje zelf ook heel erg mooi. En hoewel ik het originele liedje door stomme, stomme gebeurtenissen (of nou ja, leuke gebeurtenissen die nu niet meer... 'gebeuren') nu niet meer super graag luister, luister ik wel heel graag naar deze cover. 

Dit waren een aantal liedjes die ik afgelopen maand erg vaak heb beluisterd. Een beetje laat, maar beter laat dan nooit! Het blijft altijd een beetje dezelfde soort muziek elke keer, maar vergeleken met een een aantal jaar terug is mijn muzieksmaak wel heel erg veranderd naar de muzieksmaak die ik nu heb. Leuk om bij stil te staan! En welk liedje heb jij de afgelopen maand het vaakst beluisterd? 

You Might Also Like

0 reacties