Mijn liefde voor Three Days Grace

YES! Yes, ik ben zo super blij! In een vorig artikel had ik het er toevallig nog over, 17 september, een week na mijn verjaardag, ga ik naar...

YES! Yes, ik ben zo super blij! In een vorig artikel had ik het er toevallig nog over, 17 september, een week na mijn verjaardag, ga ik naar het concert van mijn lievelingsband, Three Days Grace! Ik wilde al langer een artikel over ze schrijven en nu ik ze live ga zien, lijkt het mij wel passend om gelijk een eerbetoon over te schrijven, haha. In dit artikel ga ik wat over de band vertellen, vertel ik waarom ik ze leuk vind en sinds wanneer.

Three Days Grace met Adam Gontier


Goed, Three Days Grace. Laat ik eerst maar eventjes vertellen wie Three Days Grace zijn. Ik zal een kort geschiedenislesje geven, haha: volgens Wikipedia is Three Days Grace (ookwel 'TDG' of '3DG' genoemd) een Alternatieve hardrock/metal band uit Canada, opgericht in 1992, onder de naam Groundswell. In 1995 gingen ze eventjes uit elkaar, om daarna weer bij elkaar te komen als Three Days Grace in 1997.  De band bestond uit Adam Gontier (leadsinger), Neil Sanderson (drummer), Brad Walst (basgitarist) en Barry Stock (leadgitarist). In 2004 was de band eventjes te zien in the film Raise your voice. (ik heb de film gezien en flipte zowat toen ze in beeld kwamen, haha) 'I hate everything about you' is hun meest succesvolle nummer. In 2013 verliet Adam Gontier de band, wegens gezondheidsproblemen en hij had het gevoel dat de muziek die ze maakten niet meer echt vanuit zijn hart kwam. Bovendien zette de producenten teveel druk op hem. Adam Gontier is wel solo verder gegaan. (happy me!) Adam Gontier is vervangen door de zanger van My Darkest Days, Matt Walst, ook de broer van de basgitarist. 

Ik vind het persoonlijk heel jammer dat Adam de band verlaten heeft, hij heeft naar mijn mening namelijk een hele mooie (en sexy!) stem. Wel vind ik Matt een goede vervanger. Eind 2013 heeft Three Days Grace (met Matt Walst als zanger) een nieuw nummer uitgebracht, namelijk Painkiller. Yes, heftige titel, maar ik vind 't wel een leuk nummer en de muziek is nog hetzelfde als toen Adam bij de band zat in plaats van Matt. Klik hier om 'm te beluisteren!

Matt Walst. Niet zo verkeerd. :]

Ik ben groot fan van Three Days Grace (ik ben zelfs lid van de officiële website. ^^) om veel verschillende redenen. Mijn grootste reden om fan te zijn van de band is natuurlijk omdat ik hun muziek leuk vind. En niet gewoon een stuk of 10 liedjes, nee, letterlijk elk liedje op elk album. En in totaal zijn er 4 albums gemaakt. Natuurlijk heb ik wel een paar favoriete liedjes. Een paar, want ik kan er echt niet één kiezen. Het eerste liedje wat ik van Three Days Grace hoorde was Gone Forever. Ik was toen een jaar of 10/11. Het was een tijdje mijn lievelingsliedje, maar meer muziek van Three Days Grace luisterde ik niet. Om eerlijk te zijn schaamde ik me ook een beetje voor de muziek die ik 'stiekem' luisterde, (allemaal rock en dat soort muziek) ik was nog best jong en wilde graag bij de rest horen, die over het algemeen allemaal top40 muziek luisterden.

Gone Forever - Three Days Grace

Vorig jaar, rond mei, liet iemand me op Skype een liedje luisteren van Three Days Grace, namelijk Never too late. Al gauw behoorde dit liedje tot mijn lievelingsliedjes en mijn Spotify playlist vulde zich langzamerhand met meer muziek van Three Days Grace. Liedjes als Over and over, Life starts now en Take me under stonden vaak op repeat. Op mijn telefoon luisterde ik vaak naar het album One-x. Het was het eerste album waar ik gelijk verliefd op werd. Via Spotify ging ik naar andere albums luisteren en al gauw kwam ik erachter dat ik dus letterlijk elk liedje van Three Days Grace leuk vind. Ik kan niet echt een lievelingsalbum kiezen, maar als het echt moet, kies ik voor het album One-x of Three Days Grace (het eerste album wat ze maakte). 

Take me under - Three Days Grace

De muziek van Three Days Grace is best depressief en zwaar. De liedjes gaan meestal over liefde die over gaat of liefde in het algemeen, pijn, depressief zijn en ruzie/bedrog. Best heavy liedjes dus, maar ondanks dat ik niet depressief ben, vind ik het heel fijn om ze te luisteren en ik ben vast niet de enige, want niet je hoeft niet depressief te zijn om Three Days Grace leuk te vinden, lijkt me. Ik kan me daarentegen wel vaak genoeg in hun lyrics vinden en de muziek geeft me gewoon een heel fijn gevoel. 

Hoewel Three Days Grace vrijwel alleen maar zware en 'heavy metal rockmuziek' (zo omschreven door mijn vriendinnen. :P) maakt, is er één prachtig, langzaam liedje dat ze gemaakt hebben, wat gaat over bedrog. Ik vind het liedje zo mooi dat ik 'm heb leren spelen op keyboard. Hieronder zal ik het originele liedje plaatsen en als je een filmpje van mij wilt zien, waarin ik een stukje van het liedje speel, kun je hier klikken. Mijn versie is in dat filmpje trouwens nog alles behalve goed, maar het gaat om het idee!

Last to know - Three Days Grace

Dan was dit mijn eerbetoon aan Three Days Grace. Ik ben dolblij dat ik ze over een paar maanden live ga zien! Een beetje jammer vind ik het wel dat Adam Gontier niet meer in de band zit en dat ik hem niet live zal zien, maar ja, niks aan te doen. Ik vind het überhaupt al fantastisch dat ik de rest live ga zien. Het was echt een beetje een droom en ik was heel de tijd redenen aan het bedenken waarom ze naar Nederland zouden kunnen komen. Well, they're coming, Three Days Grace, my favorite band of allll time. THREE DAYS GRACE, OMG! Haha. Ik hoop dat je het leuk vond om dit artikel te lezen. Wat vind jij van Three Days Grace? En ga jij binnenkort naar een concert?



Bron(nen): Wikipedia || Afbeelding(en): ThreeDaysGrace

You Might Also Like

0 reacties