De jongen die mijn leven op z'n kop zet

Liefde. Sweet, sweet love . Dit is een artikel over niets anders dan liefde. Verliefd zijn is leuk, geweldig, fantastisch. Hoe kan een perso...

Liefde. Sweet, sweet love. Dit is een artikel over niets anders dan liefde. Verliefd zijn is leuk, geweldig, fantastisch. Hoe kan een persoon zo verschrikkelijk veel voor je betekenen, zoveel invloed op je hebben, zelfs als het over zou moeten zijn? En ook als er nooit iets is geweest. In dat geval is liefde stom. Als elk liedje je nog steeds aan hem doet denken en elke foto van hem het je nog steeds lastig maakt om normaal adem te halen, dan is liefde stom. En het is misschien overduidelijk dat dit artikel over een persoon gaat, anders zou het onderwerp niet eens in me opkomen. Maar hij zal het niet lezen, dus kan ik gerust een heel artikel wijden aan hoe ongelofelijk super stom liefde is...

Romeo en Juliaaa. En lekker dramatisch.



...Als je eigenlijk niet verliefd wil zijn. Want dat is mijn probleem. Toch zweeft zijn naam nog tientallen keren per dag door mijn hoofd en geeft elke foto of elk beginnend gesprek met hem mij een kleine hartverzakking. Oeps, niet helemaal de bedoeling. Want hoewel het 'in het begin' nog allemaal leuk en fijn was om head over heals verliefd te zijn, is het nu stom. Grotendeels omdat die verliefde gevoelens  nu ook gepaard gaan met jaloezie en een beetje onbegrip, want hij is natuurlijk he-le-maal niet (meer) met mij bezig. En wel met een ander meisje. Oh, verdomde jaloezie. Maar ja, het is niet anders.

Dus moet ik als de wiedeweerga (dat woord heb ik echt nog nooit gebruikt, maar het kwam echt opeens in me op) verdergaan met mijn leven, maar dat is zo makkelijk nog niet. Ik zou gewoon mijn blindheid moeten laten fixen, (want liefde maakt blind) insecten vergif moeten drinken (om de vlinders in mijn buik te doden (dramatisch)) of zorgen dat er toch iets gaat roesten (want oude liefde roest niet). Waarom het ook hard nodig is dat ik deze persoon vergeet is omdat het misschien ook een klein beetje pathetic is, ook al zou geen enkel persoon er iets aan kunnen doen. Je hebt geen controle over verliefd zijn.


Maar hoe, in hemelsnaam, stop je met verliefd zijn? Als niet echt een bepaalde reden hebt om niet verliefd te blijven, maar als je het wel zat bent. How do you fall out of love? Mooie zin en een mooi liedje, trouwens (en niet helemaal passend bij de soort situatie waar ik over schrijf, maar toch mooi). Om te beginnen, stop met het beluisteren van elk liedje dat je aan hem doet denken. Lastig, want je kunt nogal dezelfde muzieksmaak hebben. Beperk het daarom tot de liedjes die de persoon in kwestie je heeft laten luisteren. Makkelijker, want die liedjes luister je sowieso niet echt meer, omdat je je dan waarschijnlijk een beetje rot begint te voelen. The feels, ya know. Zo gezegd, zo gedaan. De tweede stap is om minder met hem te praten, en zo wel, dan over hele luchtige onderwerpen. Ook niet heel moeilijk, want als hij al maar een beetje een [...] is (vul hier een belediging in omdat je zo boos op hem bent, of een excuus omdat je hem (toch) zo aardig vind, kan ook natuurlijk) deed die dat uit zichzelf al niet meer. Het is misschien moeilijk en je zult misschien craven naar een gesprek met hem, maar doe het toch maar niet. Als je het echt moeilijk vind, kun je een paar keer doen alsof je alsof je een gesprek gaat beginnen: pak de telefoon, open het chatschermpje, maar zeg niks. Als je je vriendinnen vraagt of je tegen/met moet gaan praten zullen ze waarschijnlijk ook nee zeggen, want ze weten van jouw plan: je wilt stoppen met verliefd zijn. (deze hele alinea is gaat trouwens over niets anders dan precies mijn situatie, haha, maar om het minder persoonlijk te maken, maakte ik er maar tips van, ofzo.)

Stel je ziet je (ex-)crush vaak of dagelijks, hoe doe je het dan? Want hij blijft toch zo verschrikkelijk mooi met z'n leuke haar, sexy lichaam en out of this wooorld mooie ogen. Vermijd 'm, zo goed mogelijk. Hiermee vang je twee vliegen in een klap: je voorkomt dat je (weer) verliefd(er) word en je bespaart jezelf op een confrontatie met een potentieel nieuw vriendinnetje van hem, of iemand die hij wél ziet zitten. Auw.

Overige tips die je kunt gebruiken zijn tips die je ook zou gebruiken als hij je ex zou zijn. Of als hij je ex is, dan zijn die tips natuurlijk helemaal handig. Als je het eindelijk weer aankunt, ga erop uit! Spreek af met vriendinnen en andere/nieuwe mensen. Zoek afleiding en houd je niet met hem bezig. Het is verdomd lastig, ik weet het, en zeker als hij je ex is, maar als je een beetje je best doet en de verliefde gevoelens onderdrukt, ben je hem (voor zover dat kan, let's be honest and realistic) zo vergeten!


Dus, een heel artikel gewijd aan mijn kleine liefdes probleem. Een heel artikel over, in feite, één persoon. Eindelijk. Het is een beetje raar, ja, maar wederom wel fijn om even over te schrijven. He won't read it anyway. En als die het wel zou lezen dan... dan wat? Dan niks. Dan weet hij maar dat ik verliefder op hem was dan hij dacht. En dat was trouwens mijn eigen fout. Maar het maakt niet uit, het is voorbij en eigenlijk vind ik het wel prima, om verschillende redenen. Hoe dan ook, nu is hij niets meer voor me dan de jongen die mijn leven op z'n kop zette. Denk ik. :)

Ik hoop wederom weer dat je mijn stuk leuk vond om te lezen. Het is niet de bedoeling dat je alles even serieus neemt trouwens, haha. Neem 't maar met flink wat korrels zout. Ik heb trouwens wel erg veel Engelse woorden en zinnen door m'n artikel gegooid, maar ik geloof dat dat gewoon mijn dingetje is, mijn schrijfstijl(?). Heb jij iemand gehad of heb je iemand waar je maar niet overheen komt? Ik weet dat het persoonlijk is, maar laat 't me weten als je wil!

Liefs! x



Afbeelding(en): Tumblr

You Might Also Like

1 reacties