Aan mijn toekomstige kindje

Nu ben ik pas twintig en ben ik nog laaang niet toe aan kinderen, maar ooit wil ik ze wel graag. Over zo'n vijf tot tien jaar. Meer neig...

Nu ben ik pas twintig en ben ik nog laaang niet toe aan kinderen, maar ooit wil ik ze wel graag. Over zo'n vijf tot tien jaar. Meer neigend naar de tien jaar, want ik wil nog zoveel van de wereld ontdekken, zien en na mijn afstuderen heerlijk vrij zijn en keihard werken aan mijn carrière. Maar ooit zijn kinderen meer dan welkom. Ik zou graag één of twee kinderen willen, maar je weet natuurlijk nooit hoe het daadwerkelijk gaat lopen. In de onderstaande brief ga ik het hebben over één kind, omdat dat makkelijker is.


Hey lief (want dat ben je zeker weten), toekomstig kind,

Ik hoop allereerst dat het goed met je gaat. Dat je blij zijn en dat we met z'n vieren (jij, een broertje of zusje, papa en ik) een fijn gezin kunnen vormen waar we eerlijk tegen elkaar kunnen zijn, iedereen zijn steentje bijdraagt en dat er open kan worden gesproken over dingen, maar dat er ook fouten gemaakt kunnen worden (al zijn het er tien) en niemand ooit het gevoel heeft niet goed genoeg te zijn. Ik zou een gezin willen dat zondag met z'n allen uitgebreid ontbijt en 's avonds vaak nog even een kop koffie of thee drinkt na het eten om te kletsen over van alles en nog wat, zoals ik dat zelf nu doe. Ik hoop dat je het leuk gaat vinden op school, of dat nou de basis- of de middelbareschool is. En tijdens het studeren. Ik hoop dat je vrienden hebt waarbij je 100% jezelf kunt zijn en onthoudt: kwaliteit is belangrijk dan kwantiteit als het op vriendschappen aankomt. Ik hoop dat je je eigen weg durft te gaan en niet anderen blindelings volgt. En dat je meer zekerheid over jezelf hebt dan dat ik dat had toen ik veertien/vijftien was. You'll need it, kinderen kunnen zo gemeen zijn.

Ik hoop dat je op een sport zit die je leuk vindt. Voetbal of zo (waar je vader je dan heen brengt als je nog jong bent, want ik ga dat op zaterdagochtend écht niet doen), of dansles. En of je dan een jongen of meisje bent, dat maakt me helemaal niks uit. En ik hoop dat je lekker kind kunt zijn; buitenspelen, dingen ontdekken, gekke dingen verzinnen. En dat je, vooral in je eerste jaren als kind, niet teveel wordt beïnvloed door alle technologie van tegenwoordig. Geen iPhone tot je 11 bent. Minstens. 😋

Ik kijk zo uit naar het moment dat ik je over mijn eigen leven kan vertellen. Dat ik je vertel over de jongens waar ik verliefd op ben geweest, de bijzondere dingen die ik meegemaakt heb en het allerleukste: mijn levenslessen aan jou doorgeven en vertellen over hoe ik je vader heb ontmoet. Dat weet ik natuurlijk nu ook nog niet 100% zeker. Of misschien wel, who knows (want, duh?!?! klik). Ik hoop erop. :)
En dat ik je veel van de wereld kan laten zien, dat je respect hebt voor de mensen om je heen en voor die van ver komen en hun bijbehorende cultuur. Ik hoop dat je kan opvoeden tot iemand die hard wil werken en altijd voor de volle honderd procent gaat voor wat hij of zij wil bereiken. Ik zal je altijd supporten.

Toekomstig kind, ik hoop dat je gelukkig bent en dat ik daar een groot aandeel in heb. Misschien dat je ooit wel op m'n blog terechtkomt, of dat je foto's tegenkomt van me of andere dingen ziet op het internet die ik gemaakt of gedaan heb. Je zal hopelijk veel positiefs over me vinden (werkgerelateerd). Tot over een flink aantal jaar!

Liefs,

Romana  

You Might Also Like

1 reacties