Post-break-up post: summer 2017 recap

Hola, long time no see, once again. Om het maar meteen duidelijk te hebben: dit wordt geen blogpost over mijn break-up (wat de titel je miss...

Hola, long time no see, once again. Om het maar meteen duidelijk te hebben: dit wordt geen blogpost over mijn break-up (wat de titel je misschien wel doet denken), maar het is wel één van de main topics in mijn zomervakantie van 2017 geweest. En daarnaast vind ik het wel een leuke woordspeling. En óók zit ik eigenlijk nog steeds een beetje in de post-break-up fase (dus, is het nog wel een béétje toepasselijk). Maar dat is niet perse slecht, want bij een break-up hoort namelijk ook afsluiten en verdergaan, en dat is wat ik de afgelopen weken zeker gedaan heb. De conclusie hiervan: ik voel me inmiddels eigenlijk best wel heel goed. En in dit artikel ga ik terugblikken op mijn zomervakantie 2017. The good ánd the bad.


Mijn zomervakantie begon al eind april, toen ik mijn stageperiode afsloot en mijn afstudeerportfolio met een goed gevoel inleverde. Koningsdag, dat vlak na mijn laatste stagedag plaatsvond, vierde ik gezellig met een vriendin in Rotterdam. Op de doordeweekse dagen van mijn eerste vakantieweken deed ik niet heel veel, naast afspreken met vriendinnen. De weekenden spendeerde ik dolgelukkig in Groningen bij mijn toen-vriend. Écht officieel zomervakantie had ik trouwens nog niet, want ik had nog een CGI (Criterium Gericht Interview + presentatie over mijn afstudeerportfolio) waar ik voor moest slagen. Op de dag zelf was ik redelijk zenuwachtig, maar het hele gebeuren duurde in totaal geloof ik maar zo'n 40 minuten én na afloop was ik dik geslaagd. Yes! Daarna was het wachten op de diploma-uitreiking, maar daar later meer over, want in de tussentijd was er een hoop gebeurd.

In de maand mei solliciteerde ik erg veel - soms met weinig succes - en begin juni had ik dan ook (eindelijk) twee baantjes bemachtigd. Achteraf heb ik veel minder gewerkt dan ik aanvankelijk had verwacht/op had gehoopt, maar ik ben wel blij dat het me uiteindelijk toch is gelukt om werk te vinden wat ik ook na de vakantie kan blijven doen. In juni ging alles eigenlijk redelijk z'n gangetje: ik sportte veel, sprak af met vrienden, ik had een leuke introductiedag op mijn nieuwe school en had een erg gezellige avond toen het mijn vaders verjaardag was. En toen in het weekend ergens eind juni ging het uit met mijn vriend ex.
Error. Internal crash. Alles in mij ging toen een beetje kapot.


Het Milk & Honey gedichtenboek is écht een aanrader (en ja, de datum op m'n e-reader staat verkeerd, haha)

De twee opeenvolgende weken deed ik niets anders dan óf sporten óf Modern Family kijken óf huilen. Ik zou een heel boek over uit elkaar gaan kunnen schrijven. Het was m'n eerste échte break-up en het deed verdomd veel pijn. Maar ik vind het ook een fascinerend iets; dat je eerst zó close met iemand kan zijn en dat dat dan opeens over is. Je wordt vreemden van elkaar. En sommige mensen blijven dan vrienden van elkaar en zo, maar ik geloof daar niet zo in. Ik zou het in ieder geval niet kunnen. En het hoeft van mij ook niet (meer). Een break-up is iets waar iedereen een keer - of misschien wel tien keer - meemaakt en het is echt zó klote. Maar het komt altijd wel weer goed. Mijn lieve ouders, stiefouders, opa en oma en vriendinnen hebben me ontzettend geholpen. ♥ Shout out naar jullie.

Een week na de break-up was mijn diploma-uitreiking. Een dag die ik me iets anders had voorgesteld, waardoor ik er in eerste instantie een beetje tegenop keek, maar mijn allerliefste vriendinnen waren er, mijn familie en dus was het uiteindelijk écht een hele fijne dag. ♥ (Trouwens ook nog credits naar het Grafisch Lyceum Rotterdam, want de uitreiking was echt heel tof gedaan!) 
Weer een week later ging ik naar een festival in Gorinchem, waar ik een aantal leuke mensen ontmoette, de dag daarna werkte ik eenmalig in Ahoy Rotterdam bij het North Sea Jazz Festival. In de week daarop ontmoette ik nog meer leuke mensen. Eigenlijk ging het vanaf toen veel beter met me. Maar beter ook, want ongeveer anderhalve week later was het tijd om samen met mijn vader, Esther en zusje in de auto te stappen om naar Spanje te gaan! 

Met de auto ja. Écht een lange rit, maar totally worth it. Het was een onwijs fijne vakantie in Xabia, wat in het westen van Spanje ligt, tussen Alicante en Valencia in. Ik ben er vorig jaar ook geweest en daarom voelde alles al lekker vertrouwd. In Spanje heb ik nog meer kunnen nadenken over de break-up, over de relatie die ik had en wat ik wil met mijn leven, en dat deed me veel goed. Daarnaast heb ik natuurlijk ook veel sangria gedronken, boeken gelezen en heerlijk gegeten. Ook heb ik in Spanje een nieuwe hobby ontdekt. Namelijk handletteren. Voor wie niet weet wat dat inhoudt: eigenlijk is het 't sierlijk schrijven van letters. Het klinkt suf, maar het werkt heel rustgevend en het eindresultaat van wat ik maak ziet er most of the time erg leuk uit.
In spanje was ik niet al te verdrietig meer om de break-up en daar ben ik blij mee. We zijn er drie weken geweest en ik denk dat ik op de helft van de vakantie wel echt het punt had bereikt van acceptatie (lekker dramatisch klinkt dit weer). Maar vooral was ik klaar voor iets nieuws; nieuwe dingen, nieuwe mensen... 




De drie weken in Spanje hebben me onder andere een lekker kleurtje gegeven (voor zover ik bruin word dan...)  en ik kijk er met ontzettend veel plezier op terug en dus kwam ik tevreden en héél moe (op de terugreis reden we in één stuk door) weer thuis. Bij thuiskomst was het inmiddels augustus en de weken die daarna kwamen zijn ontzettend snel gegaan. Ik heb veel afgesproken met vriendinnen, ik heb gewerkt bij mijn twee hele leuke baantjes en ik heb me langzaamaan voorbereid op school. Iets waar ik onzettend excited over ben. Ik ga Communication & Multimedia Design studeren in Utrecht! Het is nu de laatste week van mijn vakantie en volgende week is de introductieweek mét een driedaags kamp. Écht heel spannend!

Hoewel ik erg veel zin in school heb en ik erg benieuwd ben naar hoe het zal bevallen, vind ik het ergens ook wel jammer dat de vakantie voorbij is. Het is echt voorbij gevlogen, ook al duurde die van mij zo lang. Gelukkig kan ik me al verheugen op de volgende vakantie, want een paar dagen na terugkomst uit Spanje zijn de tickets naar Italië geboekt, waar ik in oktober met mijn moeder, broertje en zusje en opa en oma heenga, om familie te bezoeken. 


Als je heel het stuk hebt gelezen: thanks! :) Ik ben het bloggen echt een beetje verleerd, maar af en toe vind ik het nog wel leuk om er iets op te zetten, al is het voor mijzelf om terug te lezen. 


Summer of 17, you were... one to surely remember. 

X

You Might Also Like

0 reacties