Weg met de chocolade | Een gezondere levensstijl ontwikkelen

Ik heb een abonnement op de sportschool. En ik ga óf één keer in twee weken tijd, óf wekelijks om de dag (want spierpijn de volgende dag). T...

Ik heb een abonnement op de sportschool. En ik ga óf één keer in twee weken tijd, óf wekelijks om de dag (want spierpijn de volgende dag). There's no inbetween. En mijn motivatie schommelt nog al, hoewel ik het wel erg leuk vind om te sporten. Maar vooral om te zien dat mijn lichaam daadwerkelijk verandert: mijn benen zijn gespierder en breder geworden, mijn buik is strakker en mijn middel is slanker. Eigenlijk begin ik gewoon steeds meer op een Victoria's Secret model te lijken! Grapje natuurlijk, I wish. Maar het doel is wel om een beach-proof lichaam te krijgen. Zo een waar mensen even naar staren, omdat ze een tikkeltje jaloers zijn.

Waarom ik gezonder wil leven
Maar mijn main motivation is dit (klik!). Ja, echt. Mijn vriendje motiveert me (nog meer) om te gaan sporten. En ergens is dat wel een beetje gek, want hij ziet niet eens verschil als ik een aantal weken flink gesport heb. Hij is deze week in Italië en toen ik zei dat ik veel zou gaan sporten, omdat ik toch zeeën van tijd heb deze week (want ook mijn stage is afgelopen!), en daardoor mega freakin' hot zal zijn als hij terug is, zei hij dat ik dat al ben (😊😊😊). Dus dat hij me motiveert is misschien niet héél logisch.
Een ander motivatiepuntje is het feit dat ik een gezondere levensstijl wil gaan ontwikkelen. Maar dat wil ik al een jaar en telkens mislukt het. Dit komt omdat ik simpelweg veel te veel snoep. De grootste boosdoener is chocolade. Chocolade is bae, maar heel gezond is het natuurlijk niet. Nu zou ik mijn geliefde melkchocolade om kunnen wisselen voor pure chocolade en er maar kleine beetjes van eten, want dat is stukken gezonder en maakt ook endorfine(?) aan, maar ik zou natuurlijk ook cold turkey kunnen stoppen met snoepen. Is ook weer goed voor de portemonnee. Want jeetje, wat geef ik veel geld uit aan eten. Vooral tijdens mijn stagedagen ging ik onderweg naar werk nog éven langs de AH To Go (ben er inmiddels vaste klant, geloof ik). En ja, het is dan misschien 'maar' €4,- euro per keer die je uitgeeft, maar wekelijks kan dit al oplopen tot €20,- euro. Achteraf gezien echt super zonde!

Mijn work-out routine
Mijn doel voor de komende maanden is om minstens drie keer per week de sportschool in te duiken. Meestal ga ik maar 40 minuten, en de routines die ik doe wijken niet veel van elkaar af, maar voor zolang het voor mij werkt, vind ik het wel prima. Daarnaast lukt het me gewoon echt niet om langer dan een uur in de sportschool te staan. Ik vraag me dan ook echt af hoe andere mensen dat doet. Alhoewel, als ik een half uur cardio achter m'n routine zou plakken, zou ik het makkelijk redden, maar ik vind cardio zó stom. Het enige wat ik leuk vind om te doen is fietsen. Om de 15/30 seconden ga ik staand fietsen, met veel weerstand. En dit doet ik dan voor 15 of 30 seconden, voor vijf minuten lang (dit bouw ik op). Geloof me, het is redelijk zwaar. Vooral voor iemand die de conditie van een baksteen heeft. Ik dus. Maar het gaat goed! Ik doe het niet elke sportschoolsessie, omdat ik anders wel echt doodga, denk ik.
Verder bestaat mijn work-out uit alleen maar krachttraining:

  • Side bends met een kettebell (6 keer 12 keer)
  • Lunges met een kettebell (6 keer 12 keer) 
  • Sit-ups (of twintig sit-ups achter elkaar, afgewisseld met twintig keer een abdominal crunch x drie (snap je het nog?), óf rond de 150 sit-ups in one go en dan de abdominal crunches (3 keer 20 keer)). Hierbij gebruik in een gewicht
  • Abdominal crunches op de weight trainer (3 keer 12 keer) 
  • Oefeningen op de leg adductor (3 keer 12 keer) 
  • Oefeningen op de leg abductor (3 keer 12 keer) 
  • Oefeningen op de leg press (m'n fave! Maar ook sinds dit filmpje, een beetje mijn angst). Hierbij wissel ik heel erg in gewicht, afstand van de stoel tot m'n voeten en hoeveel herhalingen ik doe. Meestal 3 keer 12 en één keer 20. 
  • Oefeningen op de back extender (3 keer 15 keer) 
  • Soms dus nog de fietsoefening. 😊
Een fit girl Instagramaccount? 
Over deze hele routine doe ik dus 40 tot 45 minuten. Dat is niet lang, maar dat vind ik ook helemaal niet nodig. Ik merk verschil door wat ik doe en dat is wat telt! Als ik het vol houd om minstens drie keer per week te sporten en ook nog een gezond eetpatroon te vinden, behaal ik mijn doelen zeker!
Ik moet meer fruit eten (dit doe ik nu een/twee keer per dag), nog iets meer water drinken en regelmatiger lunchen, want dit vergeet ik héél vaak. Als ik dan ook niet zoveel meer snoep komt het helemaal goed.
Misschien is het een extra motivatie voor me als ik een healthy lifestyle-Instagramaccount aanmaak. Natuurlijk ben ik niet die über fit girl, maar misschien helpt zo'n account mij dat wel te worden. Trouwens, mocht je willen weten waar ik nog meer mijn motivatie vandaan haal om te sporten, dan kun je mijn Gym Motivation-bord op Pinterest volgen, zou ik erg leuk vinden!

Mocht je, net als ik, ook een healthy lifestyle willen opbouwen, laat het me dan weten! We're in this together en misschien kunnen we elkaar wel helpen! Ook je als wat meer een fitness-expert ben dan ik en aanmerkingen heb op mijn work-out routine of tips hebt, laat het me dan weten!  

Morgen ga ik weer sporten en maak ik wellicht ook een healthy lifestyle/aspiring fitgirl-Instagramaccount aan... I'll keep you posted!

XOXO, Romana

You Might Also Like

0 reacties