Een week in mijn leven

Over mezelf bloggen kan ik toch het beste, hoe super narcistisch dat ook klinkt. Ik vertel dan ook erg vaak over hoe ik me voel, wat ik meem...

Over mezelf bloggen kan ik toch het beste, hoe super narcistisch dat ook klinkt. Ik vertel dan ook erg vaak over hoe ik me voel, wat ik meemaak, of wat ik vind. Toch laat ik niet heel veel van mezelf zien op mijn blog, want ik plaats er weinig tot geen zelfgemaakte foto's op. Gewoon om te kijken hoe het is, wilde ik jullie een kijkje laten nemen in mijn leven, door middel van foto's. Afgelopen week, week 23, heb elke dag foto's gemaakt voor in dit artikel, zodat ik jullie een kijkje kan geven in mijn leven! Juist omdat ik afgelopen week naar Rome ben geweest, leek het mij leuk om het 'Een week in mijn leven' -projectje afgelopen week te doen. Enjoy reading!

Maandag

20140609-221238-79958716.jpg


20140609-221241-79961118.jpg

Mijn dag begon natuurlijk op maandag. Het was een simpel, maar fijn dagje, waarop ik niet veel meer deed dan bloggen en muziek luisteren/spelen. Ook maakte ik die dag een artikel waarin ik liet zien wat ik die dag droeg, door middel van foto's die gemaakt zijn met mijn iPhone. 's Avonds ging ik naar mijn moeder en daar bleef ik tot woensdagmiddag. 

Dinsdag

20140609-221659-80219075.jpg

Dinsdag moest ik naar de tandarts. Niet heel geweldig altijd, maar ook geen drama. 's Ochtends keek ik trouwens voor het eerst de film Frozen. Er werd zoveel over gepraat dat ik hem wel moest kijken. Ik vind het een hele leuke, lieve film. En Olaf is zo schattig! 

Woensdag


Woensdag was net als maandag een dag waarop ik niet veel deed. Ik maakte mezelf lekker excited voor Rome en ik vulde mijn dag voornamelijk met bloggen en het kijken van filmpjes op Youtube. Halverwege de middag ging ik wel weer naar mijn vader. De volgende dag ging ik namelijk naar Rome en ik moest onder andere mijn koffer nog inpakken.

  20140609-222020-80420143.jpg

20140609-222023-80423004.jpg

20140609-222021-80421693.jpg

Donderdag was de dag dat ik vertrok naar la bella Italia! De bovenste foto is nog van woensdag, toen ik net mijn koffer had ingepakt. De koffer telde als handbagage. Handig, want dan hoef je na aankomst op bestemming niet nog op drie koffers te wachten. Donderdagochtend om ongeveer zeven uur vertrok ons vliegtuig naar Italië. Mijn dag begon dus mega vroeg, want we moesten zeker vijf uur van huis vertrekken. Erg veel sliep ik die nacht niet: ik viel in slaap om half één en mijn wekker ging om 03:40.

 

 

 

Donderdagochtend om een uur of negen 's ochtends kwamen ik, mijn vader, zijn vrouw en mijn oma aan in Rome. Nadat we onze koffers bij het hotel hadden gedropt (we konden nog niet inchekken) en iets gegeten hadden, besloten we wat kerkjes te bezoeken. Die kleine kerkjes zijn zo onwijs mooi! Later op de dag bezochten we het Colosseum. Ik vond het een hele leuke ervaring en bijzonder om te zien! Na een erg lange dag, waarin ik veel had gelopen, gegeten en gezien, viel ik lekker in slaap. De slaap had ik hard nodig, want de volgende dag moest ik half zes weer op! 

Vrijdag

 

 


De wekker ging vrijdagmorgen weer vroeg, want al vroeg hadden ik en mijn familie betaalde toegang tot het Vaticaan! We kregen een tour door het museum en zijn onder andere binnen in de Sixtijnse Kapel geweest, heel mooi om te zien! 's Middags liep ik over een brug waarop deze hele mooie foto maakte. Je krijgt door deze foto een goed beeld van Rome: veel groen ondanks dat het zo'n onwijze stad is en veel mooie oude gebouwen. Super mooi!

's Avonds gingen we uit eten in een chique restaurant, op een dakterras en dit was ons uitzicht. We hadden een prachtig uitzicht over Rome en later in de avond, toen het bijna donker werd en we net zaten te eten, kreeg de lucht deze mooie kleuren. 

Zaterdag

 

 

 

Zaterdag was een dag waarop ik niet zo vroeg mijn bed uit hoefde, om negen uur zat ik aan de ontbijttafel. Ik droeg een zwart high waisted rokje en een zwarte cropped top met witte stippeltjes. Ik heb er geen foto van gemaakt, maar ik vond de outfit wel erg leuk. Op de derde dag in Rome bezocht ik onder andere Fontana di Trevi. Helaas stond er een hek omheen, dus je kon niet dichtbij de fontein komen. De foto heb ik gemaakt tussen het hekwerk door. 

's Avonds gingen we uiteten in een onwijs leuke wijk, waar ik over had gelezen op 't internet: Trastevere. De straatjes zijn er schattig en smal, veel muren zijn helemaal groen door de Klim Op die er op groeit en de straten zijn mooi verlicht. Er zijn onwijs veel restaurantjes waar je kunt eten en 's avonds wemelt het er van de street performers en kraampjes waar je iets kunt kopen. Ook zie je super veel scooters in Rome. Niet normaal gewoon! Nou ja, eigenlijk wel, want het hebben van een scooter is volgens mij iets typisch Italiaans. In ieder geval hebben dus veel Italianen er een. 

Zondag


Zondag was het echt super warm en daarom besloten ik en mijn familie een bus tour te doen, zodat we niet hoefde te lopen. Helaas was het alsnog super heet op de bus. (we zaten bovenop de bus, want de bus had een open dak!) Alhoewel, 'helaas'? Het was wel echt heerlijk weer! De bus reed ook nog door Vaticaan stad heen en toen heb ik de bovenstaande foto gemaakt.

 

Na de bus tour, toen we weer naar ons hotel liepen, maakte ik deze prachtige foto. Links zie je iets dat op het Colosseum lijkt, maar dat is het niet. Het is een wat kleiner amfitheater, maar wel erg mooi!

   


's Avonds was het alweer tijd om naar huis te gaan! Vanuit het vliegtuig op het vliegveld van Rome maakte ik deze foto. Ik vond de lucht erg mooi! Ondanks wat turbulentie onderweg doordat we door een onweersbui vlogen, hadden we een relaxte vlucht terug. De laatste foto is uiteraard gemaakt op het Rotterdamse vliegveld. We landden om een uur of 11, brachten mijn oma thuis en om een uur of half één kon ik eindelijk mijn eigen bedje in. Ik was dolgelukkig van de leuke reis, maar doodmoe. 

Dan was dit mijn week. Volgende keer zou ik het misschien wat uitgebreider kunnen doen, zo heb ik geen foto's gemaakt van wat ik droeg of van wat ik heb gegeten. Ook weet ik niet of het door dit artikel nog nodig is om een verslag te schrijven over Rome, ook al wil ik er graag nog veel over vertellen. Je hebt nu toch al een aantal foto's gezien, dus daarom denk ik dat ik een filmpje ga monteren met daarin alle filmpjes en foto's die ik in Rome heb gemaakt! Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen. Als je meer van dit soort artikelen zou willen lezen, kun je me dat laten weten in de comments. Uiteraard zal ik dat nog meer foto's maken, van meerdere dingen, zoals eten en outfits.

 X Romana

You Might Also Like

0 reacties