London 2014: het verslag

Pff... Waar te beginnen? At first: ja, ik heb het bloggen afgelopen week er een beetje bij laten inschieten, maar dat was compleet bewust. S...

Pff... Waar te beginnen? At first: ja, ik heb het bloggen afgelopen week er een beetje bij laten inschieten, maar dat was compleet bewust. Some things are going on at the moment, ik was erg moe van de reis naar huis, dit weekend is het pasen en dus besloot ik het bloggen maar even te laten. Toch heb ik jullie een verslag belooft van Londen en ik kan ook niet wachten om jullie erover te vertellen. Dus, laat ik maar beginnen!

Maandag 

Maandag begon voor mij rond 04:45 omdat ik om 6 uur 's ochtends op school moest zijn. Gelukkig was het opstaan niet zo moeilijk, omdat ik zoveel zin had om naar Londen te gaan. Iedereen zat rond 06:15 uur in de bus, klaar om te vertrekken. Een reis van zo'n 10 uur stond ons te wachten, maar ik vond het niet zo erg. Met de bus reden we naar Calais, in Frankrijk, om vervolgens op de boot te stappen naar Dover, Engeland. Hoewel de reis met de boot maar twee uurtjes duurde, leek het een eeuwigheid in vergelijking met de busreis. Blijkbaar kan ik niet zo goed tegen het reizen met de boot, want ik werd super misselijk. Zeeziek dus. Toen we eindelijk Engeland bereikt hadden duurde het nog twee uurtjes voordat we in Londen waren. Eerst moesten we onze koffers bij het hotel droppen en werd ons onze kamers toegewezen. Het hotel was eigenlijk een hostel. Het was allemaal niet heel luxe. Alleen maar wifi in de lobby, gedeelde douches en over het ontbijt wil ik het niet eens hebben. Elke ochtend dronk ik een caffé mocha en een panino van Starbucks in plaats van wat ze aanboden in het hostel. Wel lekker!
Goed, toen we ons een beetje geïnstalleerd hadden op onze kamers was het tijd om te eten. Hoewel 17:30 voor mij een beetje vroeg is voor het avondeten, had ik wel erg honger. Met de metro, wat een heel avontuur is op zich, vertrokken we naar een restaurantje. Het was zo leuk om te zien hoe al die Engelsen netjes in de rij gaan staan op de roltrappen, zodat andere mensen die haast hebben erlangs kunnen. Daar kunnen Nederlanders nog wat van leren. We aten pizza en wat pasta en daarna gingen we met de metro verder om vervolgens uit te stappen en te lopen naar The London Eye!



Omdat het donker werd was het uitzicht in de London Eye echt super mooi. Ook heb ik de Big Ben gezien. De boulevard bij The London Eye is echt een heel romantisch stukje. Ik kan daarom ook niet wachten om er met mijn toekomstige vriend te lopen, haha. 







Na ongeveer een half uur was het ritje in The London Eye voorbij en was het tijd om weer naar het hostel te gaan. Eenmaal daar zorgde ik dat ik even kon douchen en daarna ging ik slapen. Om 6 uur ging de wekker weer af, dus ik had mijn slaap hard nodig.

Dinsdag

'De wekker gaat af. Waar ben ik ook al weer? Oh ja! Londen!'
Dat waren mijn gedachten toen ik wakker werd. Echt een van de leukste dingen ooit; wakker worden in een andere, compleet nieuwe stad. Ook al is het in een doorgezakt bed (vraag me niet hoe, ik weet het zelf ook niet) en in een krakkemikkig hostel. I love it. Rond half 8 was ik aangekleed en wel, en had ik nog een paar uurtjes om te ontbijten en mezelf van wifi te voorzien in de lobby. Dus daarom was het zo dat alle vierdejaars van het Thorbecke met z'n alle in de lobby zaten voor we rond 10 uur vertrokken met de bus naar het Buckingham Palace om de wisseling van de wacht te zien. Hoewel we gauw weer verder gingen, omdat we ver weg stonden van het paleis en het heel druk was, was de ervaring toch leuk. Na het zien van de wisseling liepen we via een heel mooi park naar de bus, die ons bracht naar Oxford street. Yes! Even later stonden mijn beste vriendin en ik dus in de bekendste winkelstraat van Londen. Super! Winkels die je er kunt vinden zijn Topshop, Forever21, Urban Outfitters en natuurlijk ook alle winkels die je bij ons in de stad kunt vinden. De eerste dag die we kregen om te winkelen heb ik niks gekocht, hoewel ik wel leuke dingen zag. Ik vond het mijn ponden gewoon niet waard, met de gedachte dat ik het altijd nog in Nederland kon kopen of bestellen via internet. Ondanks dat ik dus niets had gekocht vond ik het wel super om zelf een beetje een deel van Londen te ontdekken. De mensen zijn onwijs aardig. Altijd een 'Pardon' of 'I'm sorry' als iemand langs je wilt gaan en er wordt altijd gezegd 'Have a nice day'. Zo lief en leuk. En de jongens... Om de 5 minuten kom je wel weer een lekker ding tegen, haha. De mensen lopen er ook zo fashionable bij en ik heb er zeker wat inspiratie vandaan gehaald. Rond 8 uur werden we bij een verzamelplek verwacht om met de bus terug naar het hostel te gaan. Eenmaal daar nam ik weer een douche en ging ik naar bed. Van slapen kwam daarentegen geen sprake, want opeens zat de helft van de klas in mijn/onze kamer. Het was wel even gezellig, maar ik was blij toen ik een paar uur later lekker kon slapen.

 De wisseling van de wacht.



Het park waar we doorheen liepen.

Woensdag

Na te hebben opgestaan, me klaar te hebben gemaakt en koffie gehaald te hebben bij Starbucks was het tijd om te vertrekken naar het Chelsea stadion. We kregen daar een rondleiding. Hoewel ik voetbal totaal niet interessant vind, vond ik het wel leuk om eens de kleedkamers van de voetballers te zien. Na de rondleiding door het stadion vertrokken we weer met de bus naar Piccadilly Circus. Nog zo'n bekende winkelstraat! Deze dag heb ik wel wat dingetjes gekocht. Ik heb schoenen gescoord voor omgerekend maar €20 euro en ik ben er onwijs blij mee. Ook heb ik wat haar accessoires gekocht en donkerrode lipstick van Kiko. 's Avonds werd weer door school ons eten verzorgd, wat betekende dat we uiteten gingen naar een restaurantje. Toen we daar uitgegeten waren, was het tijd om naar het theater te gaan. We gingen namelijk naar een concert van Micheal Jackson. Hoewel ik geen fan ben van Micheal Jackson was de ervaring wel super leuk. Het was erg laat toen we weer terug liepen naar de bus, en toen we op een bekend plein liepen (ik ben de naam even vergeten) was er een wel erg leuke man gitaar aan het spelen en hij zong liedjes van The Beatles. Ik gaf hem al de ponden die ik nog over had van de reis, want ik had er toch niks meer aan. De volgende dag gingen we namelijk toch naar huis. Met een voldaan gevoel stapte ik in de bus, ging ik douchen, pakte ik mijn koffer in en ging ik slapen. 

In het Chelsea stadion. Zie je me zitten? :)





De schoenen die ik heb gekocht in Londen.


Donderdag

Donderdag moesten we extra vroeg weg om de boot van 12 uur te halen. Gelukkig hoefde ik daarvoor niet nog vroeger dan 6 uur op te staan, want 6 uur was vroeg genoeg. Toen ik aangekleed was ging ik voor de laatste keer een ontbijtje halen bij Starbucks. Nog iets grappigs: In Londen is het twee keer voorgekomen dat mijn naam goed is geschreven op de koffiebekers, in Nederland nog nooit, haha. Nadat iedereen ready to go was, vertrokken we met de bus weer naar Dover en stapten we op de boot naar Frankrijk. De reis met de boot leek dit keer wat sneller te gaan, gelukkig. Hoewel er verwacht was dat we 9 uur 's avonds thuis zouden zijn, kwamen we acht uur aan. Hoewel ik het erg jammer vond dat ik weer weg was uit Londen vond ik het ook wel weer fijn om thuis te zijn. Het was een super leuke reis!

Mijn naam goed geschreven en een mooie lippenstift afdruk op mijn beker.

De mooie rotsen!


De reis naar Londen heeft me een hoop inspiratie gegeven voor nieuwe outfits. De mensen in Londen zijn ook zo aardig, wij hier in Nederland zouden er echt nog wat van kunnen leren. Anyways, om te laten zien hoe mijn gekochte lippenstift eruit ziet op mijn lippen en om te laten zien hoe Londen mij inspiratie heeft gegeven voor nieuwe outfits + hoe ik mijn schoenen combineer, hier twee foto's: 

De schoenen, de bloemenkrans en de lipstick (die iets donkerder is in het echt) komen uit Londen. De panty en het jurkje komen van de Primark en de kniekousen komen van River Island, gewoon in Nederland gekocht.

Dit was mijn super lange verslag. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Ik vond Londen echt een super leuke stad en ik zou er heel graag weer naartoe willen gaan. Dingen die ik nog wil zien zijn The tower of London en ook wil ik graag de London Dugeon bezoeken. Ik ben blij dat school me de kans heeft gegeven om Londen te zien. Ik vond het super gezellig. Zijn jullie weleens in Londen geweest, of zouden jullie erheen willen?

You Might Also Like

0 reacties