Ik wil zoveel, maar ik doe niks.

Ehm ja... Ik weet niet of iemand dit herkent, maar mijn leven begint een beetje een sleur te worden. Op dit moment is het enige wat ik doe n...

Ehm ja... Ik weet niet of iemand dit herkent, maar mijn leven begint een beetje een sleur te worden. Op dit moment is het enige wat ik doe naar school gaan. Natuurlijk spreek ik af met vrienden, doe ik wat ik leuk vind en en heb ik genoeg leuke afspraakjes, maar toch. Ik mis iets. In dit artikel wil ik het graag hebben over de dingen die ik mis, en welke dingen ik wil ondernemen om meer 'variatie' te krijgen in mijn leven. Veel plezier met lezen!


Oké, waar zal ik beginnen? Ik denk dat ik maar begin met de dingen die ik wil gaan doen om mijn leven 'spannender' te maken. Ik zou de volgende zomer heel graag het land uit willen, dus ben ik al hard aan het sparen. Om nog meer te kunnen sparen zou ik graag weer een baantje willen. Ik werkte een tijdje in een supermarkt en ik ben er achter gekomen dat ik dat niet heel geweldig vind, om meerdere redenen. Ik zou wel weer graag in een winkel willen werken, een kledingwinkel ofzo, in het weekend. Binnenkort ga ik dus weer opzoek naar een baantje. Ik hoop via een baan weer wat nieuwe mensen te ontmoeten en wat extra geld te verdienen om te sparen.
Ook zit ik eraan te denken op op dansles te gaan! Ik twijfel tussen streetdance en moderne dans, welke stijl lijkt jullie leuker?
Door op dansles te gaan hoop ik ook graag nieuwe mensen willen ontmoeten. De reden dat ik dansen heb gekozen is omdat ik graag iets wil gaan doen om mijn conditie/gezondheid te verbeteren, maar ik hou niet zo veel van teamsporten, en ik vind dansen gewoon heel leuk om te doen. Gelukkig is dansen ook goed voor je lichaam!




Ik hou heel erg veel van muziek, maar ik speel geen enkel instrument. Ik heb een eigen gitaar (die niet eens goed gestemd is volgens mij...) en ik heb de mogelijkheid om keyboard te kunnen leren spelen, maar ik doe het niet en ik weet niet waarom. Het lijkt me allebei zo leuk en ook heel handig, omdat ik graag melodieën zou willen maken voor de tekstjes/liedjes die ik zo af en toe schrijf. Ik hou maar vol dat ik ooit nog weleens op gitaarles ga, en dat ik binnenkort echt nog wel om een keyboardles vraag, maar het komt er maar niet van. Ik heb gewoon niet het geduld geloof ik, stom vind ik dat. Toch ga ik het nu nog een keer zeggen: Ik ga de eerst volgende keer dat ik de mogelijkheid heb vragen of ik wat mag oefenen op mijn moeder's vriend zijn keyboards en ik vraag aan iemand of diegene mij kan helpen met de basistechnieken voor het gitaar spelen. Anyone? (grapje) Houd me eraan!

Het probleem is bij mij dat ik iets gelijk heel goed wil kunnen, zoals gitaar spelen, daar is oefening voor nodig. Hetzelfde geld voor keyboard leren spelen en dansen. Het lijkt me super om goed te kunnen dansen, maar ook daarvoor moet je oefenen. Het wordt echt tijd dat ik me dat ga realiseren. Hopelijk weerhoud dit me er ook van om iets heel snel 'niet leuk' meer te vinden, want dat is bij mij ook heel snel het geval. Dat was met dansen zo, (ik heb anderhalf jaar streetdance gedaan.) met gitaar leren spelen (daar heb ik niet eens één les van gehad, omdat het op een geven moment gewoon was vergeten.) en paardrijden, want daar ben ik na een jaar ook weer vanaf gegaan.


Ik moet gewoon echt leren dat dingen tijd kosten, en dat niet alles gelijk geleerd en gedaan is. Vanaf nu wil ik echt proberen omdat altijd te onthouden en om altijd te proberen om beter te worden en niet na een jaar al ergens mee te stoppen. Ook moet ik onthouden dat een passie niet perse gelijk hoeft te staan aan het goed kunnen (en leuk vinden) van iets. Ik heb ook een passie, ook al ben ik er niet zo heel goed in, het is wel wat ik super leuk vind om te doen, en anderen zeggen dat zij het ook leuk/goed vinden. Bloggen is natuurlijk ook een vorm van schrijven, maar dit bevat precies hetzelfde verhaal als hierboven. Hoe vaak is het niet voor gekomen dat ik mijn toenmalige blog heb verwijderd en weer een nieuwe ben gaan aanmaken. Heel vaak. Alleen maar omdat ik mijn blog 'niet goed genoeg' meer vond. Ik ben ook vaak genoeg gestopt en weer begonnen. Iets dat dan wel weer bewijst dat ik het echt leuk vind gelukkig. God zij dank heb ik dit blogje alweer bijna twee jaar, en ondanks dat ik wat 'blog breaks' heb gehad in die afgelopen (bijna) twee jaar, ben ik trots op mijn blog en het feit dat ik het al best lang vol heb gehouden voor mijn doen. Ik ben ook nog lang niet van plan om te stoppen! Ook voor dansles en het leren spelen van muziekinstrumenten geld vanaf nu echt dat ik het echt niet op ga geven als ik er eenmaal aan begonnen ben!

Dit was het artikel alweer! Een hoop gezeur en geklaag misschien, maar hopelijk vonden jullie dit artikel leuk om te lezen. Herkennen jullie jezelf in dit kleine dilemma wat ik heb? Zo ja, hebben jullie tips voor me? Laat ze achter in de comments. Veel liefs!



Afbeelding(en): WeHeartIt, Tumblr

You Might Also Like

0 reacties