Inpak stress.

Ik denk dat iedereen deze stress wel kent. ''Heb ik wel genoeg bij me? Vergeet ik niet iets?'' Dat gaat er o.a. door mijn ho...

Ik denk dat iedereen deze stress wel kent. ''Heb ik wel genoeg bij me? Vergeet ik niet iets?'' Dat gaat er o.a. door mijn hoofd heen als ik mijn koffer moet in pakken voor op vakantie. Verschrikkelijk vind ik het. Ik denk wel dat vele zich hierin herkennen en daarom geef ik wat tips om jullie (En stiekem ook mezelf.) te helpen.

Maak een lijst.
Deze tip is super handig! Maak op de computer (Of  met de pen en papier.) een uitgebreide lijst van wat je allemaal mee moet nemen op vakantie. Van zonnebrandolie tot tijdschriften en van bikini's tot waterproof-mascara. Na afloop kun je de lijst afgaan en weet je zeker dat je alles hebt.


Zorg dat je genoeg tijd hebt.
De avond voordat je weg gaat nog even je koffer inpakken is geen slimme optie. Kleding moet nog gewassen worden, belangrijke spulletjes moeten nog gekocht worden. Het beste kun je één of twee dagen van te voren beginnen zodat je zeker weet dat je alles mee kunt nemen wat je nodig hebt.

Blijf realistisch.
Natuurlijk wil je het liefst al je schattige zomerjurkjes en rokjes meenemen op vakantie! Maar ga je ze echt allemaal dragen? Waarschijnlijk loop je het grootste deel van de dag in je bikini rond. Ook qua make-up moet je realistisch blijven. 3 palettes met oogschaduw, 2 foundations en 5 lipsticks in je make-up tas hoeft echt niet. Wel leuk voor s'avonds, maar niet heel praktisch qua kofferruimte.

Denk aan de kilo's. (Voor als je met het vliegtuig gaat.)
Denk eraan dat je per koffer maar 20 kilo mag meenemen. Zorg dat je genoeg koffers hebt om alles kwijt te kunnen. En vergeet niet dat je ook handbagage hebt om wat spulletjes in kwijt te kunnen. (Die in je handbagage mogen natuurlijk.) Niks is vervelender dan met een te zware koffer op Schiphol staan.

Hoelang blijf je weg?
Deze tip is bijna hetzelfde als de 'Blijf realistisch.' tip. Als je 10 dagen op vakantie gaat, (Like me.)
is het dan verstandig om 7 paar schoenen mee te nemen?  Nee. Je loopt 90% van je vakantie toch op slippertjes rond. Waarschijnlijk heb je aan 1 paar zwarte pumps en 2 paar fijne schoenen (Waaronder slippers.) wel genoeg. Vergeet ook niet de kleding en schoenen die je onderweg naar je vakantiebestemming aan hebt!

Nogmaals, denk aan de kilo's als je met het vliegtuig reist!
Als je op vakantie bent is het altijd wel leuk om een cadeautje mee te nemen voor diegene die je gemist hebt, een sourvenir te kopen als aandenken  of gewoon flink wat kleding en make-up van dat leuke winkeltje, dat in Nederland niet gevestigd is mee te nemen! Hou dus wat ruimte over in je koffer als je op vakantie gaat.

Hopelijk hebben jullie wat een deze tips, ik in ieder geval wel. Heel veel plezier als je nog op vakantie gaat. Ik ga woensdag en ik heb er heel veel zin in. Turkije, here I come! ♥

You Might Also Like

0 reacties