Afspreken via internet.

Afspreken via internet met mensen die je niet kent is gevaarlijk, dat weten we allemaal. Ik weet dat ik als meisje van veertien geen 'ad...

Afspreken via internet met mensen die je niet kent is gevaarlijk, dat weten we allemaal. Ik weet dat ik als meisje van veertien geen 'advies' kan geven over dit onderwerp, omdat ik er niks van af weet. Maar het is wel zo dat ik zelf ga afspreken met iemand die ik via internet ken binnekort. Spannend! Ik vertel jullie daarom wel mijn mening over dit onderwerp en ik geef wat tips.

Ik heb een hele lieve en belangrijke vriendin ontmoet via internet. Sommige mensen vinden dat eng, raar of leuk. Vriendinnnen zijn jaloers of vinden het spannend. Ik vind het leuk. Natuurlijk vind ik het leuk, het is een vriendin van mij.


Het begon allemaal op een site, speciaal voor meiden. We mailden wat, van simpele 'hoe is het mailtjes' tot meer persoonlijke mailtjes en voor ik het wist had ik mijn msn-adres aan haar gegeven. Dit klinkt natuurlijk heel dom, maar ik wist gelijk dat het goed zat. (Dat klinkt nog dommer, maargoed.) We hadden lange gesprekken en ik begon haar echt belangrijk te vinden. We hebben veel gemeen, zoals dat onze ouders niet zo lang geleden uit elkaar zijn gegaan. Al snel hadden we het over afspreken, de zomervakantie was een perfect moment. Vriendinnnen begonnen zich af te vragen wie dat meisje was wie vaak 'i love youuu.' op mijn Facebook prikbord zette. Ik legde uit dat het een meisje was die ik via een site heb leren kennen. Sommige vriendinnen leken jaloers te zijn, maar de meeste vonden het leuk.

Ik heb nu zomervakantie en zij ook. En dinsdag gaan we afspreken. Super spannend! Waarschijnlijk vragen jullie je af wat onze ouders ervan vonden. Ik mailde mijn moeder, omdat ik het niet direct durfde te vragen. Ik was bang dat ze het niet goed zou vinden. Toen vroeg zei het ook, en het mocht. Mijn vader weet er ook vanaf en haar moeder ook. Dat ze misschien eenn enge, dikke, 50-jarige man is kan niet, want ik heb haar al meerdere keren gezien op Skype.

Ik heb er zoveel zin in, dat afspreken. Maar het blijft een gevaarlijk iets, daarom wat tips/advies:

- Zorg dat je ouders ervan af weten, bijvoorbeeld alleen met de trein ergens naartoe gaan is nooit een goed plan.
- Spreek af op een drukke plek en een plek waar jij je vertrouwd voelt. (Al houd ik mezelf, qua dat eerste, me er niet aan, we spreken af bij haar thuis.)
- Zorg dat jullie ouders elkaar hebben gezien of tenminste vooraf even contact hebben gehad.
- Zorg dat je zeker weet dat het niet iemand anders is die zich voordoet als 'een leuke meid van 15'. Alleen door foto's is dit nog niet 100% zeker, dus zorg dat je elkaar voor de webcam hebt gezien.

Natuurlijk ben ik een beetje bang dat het tóch niet klikt in het echt, al kan ik me dat bijna niet voorstellen. Ze is heel lief en we weten te veel van elkaar om geen gesprekstof te hebben.
Ik heb er veel zin in en ik vind het erg spannend, wish me luck. ♥

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wel grappig dat je het ene zegt en dan jezelf tegenspreekt, maar je tips zijn echt een must. Ik heb ze zelf ook gegeven aan een vriendin die hetzelfde heeft gedaan. Gelukkig liep dat geweldig af. Veel succes met je ontmoeting!

    BeantwoordenVerwijderen