5 manieren waarop ik de fit girl probeer uit te hangen (en het lukt!)

Tips wil ik het niet echt noemen, maar voor mezelf zijn het 5 goede manieren om me beter over mezelf en over mijn eetpatroon te voelen. Omda...

Tips wil ik het niet echt noemen, maar voor mezelf zijn het 5 goede manieren om me beter over mezelf en over mijn eetpatroon te voelen. Omdat ik ook het bloggen weer wil oppakken, heb ik besloten om mijn manieren waarop ik gezonder probeer te leven te delen. Misschien haal je er inspiratie uit of heb je tips voor me!




Oké, toegegeven, ik probeer al best lang om gezond(er) te eten. Telkens als ik op school een (duur!) broodje carpaccio haalde of het op Utrecht Centraal niet kon laten om toch niet iets te eten mee te nemen voor in de trein, voelde ik me toch wel een beetje slecht. Ten eerste omdat het eten op school en Utrecht Centraal niet super gezond is over het algemeen en bovendien kostte het me ook heel veel geld. Dus, ik besloot het anders te doen.

1. Ik begon eten mee te nemen
Geloof het of niet, het eerste wat ik deed om mijn nieuwe eetpatroon in te luiden, was het kopen van twee vershoudbakjes. Hier doe ik tussendoortjes in zoals noten, kleine tomaatjes, baby komkommers en laatst ook een paar plakjes zelfgemaakt bananenbrood. Dit zou me moeten helpen om geen broodjes en andere zooi meer buiten de deur te kopen. Tot zover is het gelukt!

2. Sporten: van 1 keer naar 3 keer per week
Sporten deed ik al en ook heel graag, maar vaak niet zo vaak als ik zou willen. Waar ik anderhalf jaar geleden in de zomer bijna vijf dagen per week in de sportschool stond (het werkte erg goed tegen mijn liefdesverdriet van destijds), ging ik tot voor kort nog maar één en soms twee keer per week. Nu ga ik steevast drie keer per week. Eén keer als ik bij mijn vader in Dordt ben en twee keer met Vince. Ik heb daarnaast ook de work-outschema's van Kayla Itsines ontdekt: 2 circuits (die je zelf samenstelt) waarvan je elk twee keer binnen 7 minuten zo snel mogelijk achterelkaar uitvoert. Zo heb je na ongeveer een half uur al een super work-out achter de rug! En na de eerste keer zo'n work-out gedaan te hebben, had ik het niet meer in me om nog meer krachttraining te doen. Het was maar een half uurtje, maar ik was écht kapot. Aanradertje dus!

3. Meer fruit en groenten
Weggevertje natuurlijk: fruit and veggies are important! Ik vond dat ik er nog te weinig van at. Nu eet ik steevast 's ochtends een stuk fruit en op school, wanneer ik thuis kom en 's avonds. Vaak eet ik nu op drie momenten in de dag fruit. :) Groenten at ik altijd al bij het avondeten (en veel!), maar ik koop nu bij de Albert Heijn zo'n bak met mini-tomaatjes, baby komkommers en paprika's, zodat ik dat of op brood kan eten of kan eten als tussendoortje. Works wonders!

Naast dat ik meer groenten en fruit eet, let ik er ook op dat ik veel gezonde vetten binnen krijg. Ik ben absoluut tevreden met mijn lichaam, maar ik zou graag iets willen aankomen. Daarom eet ik vaak notenpasta (dus bestaand uit puur noten en niks anders), losse noten als tussendoortje, soms avocado en meer vis.

4. Extra supplementen
Afgelopen najaar had ik een tijdje last van een licht vitamine B12 tekort. Hoewel het niet veel was, voelde ik me toch knap beroerd (ik wil niet weten hoe het voelt om veel vitame B12 tekort te hebben!). Van de dokter kreeg ik pilletjes mee en nu voel ik me weer helemaal prima! Deze vitaminepilletjes inspireerde me om, toen het potje leeg was, dagelijks vitaminesupplementen te nemen. Ik moet zeggen dat ik me daardoor nog beter voelde! Maar misschien was het ook wel een placebo-effect. Mede daarom, en ook omdat ik niet zeker weet of dagelijks vitaminepillen slikken naast een voedzaam dieet écht heel gezond is, ben ik momenteel even gestopt. Misschien dat ik ze wel weer ga slikken, maar for the time being had het me in ieder geval goed geholpen. 

5. Meditatie
Om meer rust te krijgen en de positieve gedachten de hoofdrol te laten spelen in mijn hoofd, probeer ik meer aan meditatie te doen. Hoewel ik het soms weleens vergeet, probeer ik elke avond even een paar ademhalingsoefeningen te doen. Soms gebruik ik daar de app Headspace voor. Deze werkt heel goed!

Ik ben nu al een aantal weken met deze dingen bezig en ik moet zeggen dat het me tot nu toe heel erg goed afgaat. Ik heb weinig cravings, heb al erg veel geld bespaard en ik voel me beter. Als je tips voor me hebt, laat ze gerust achter! Wat doe jij om gezond(er) te leven?

XO.

You Might Also Like

0 reacties