Een super serieuze bucketlist

Hoewel ik een grote bucketlist heb die op mijn blog en Facebook staat, waarvan ik echt wel geloof dat die volledig uitvoerbaar is, heb ik oo...

Hoewel ik een grote bucketlist heb die op mijn blog en Facebook staat, waarvan ik echt wel geloof dat die volledig uitvoerbaar is, heb ik ook een wat kleinere bucklist gemaakt met daarop doelen die ik in mijn leven wil bereiken. Natuurlijk weet je nooit hoe dingen gaan lopen, maar een soort houvast hebben is wel heel fijn. Soms kijk ik er weleens naar en dan word ik helemaal enthousiast. Ik heb nog zo'n groot leven voor me. Een leven waarin ik nog zo onwijs veel kan doen, bijvoorbeeld de dingen op mijn bucketlist. Jullie begrijpen vast wel waar ik naar toe wil gaan met dit verhaal... Ik wil mijn tweede bucketlist met jullie delen!

Mijn droombaan hebben

Als het goed is begin ik volgend jaar aan een opleiding die me zal helpen om uiteindelijk mijn droombaan te krijgen. De opleiding is redactioneel medewerker en hoewel ik een beetje zenuwachtig ben, heb ik er wel super veel zin in!

Een huis Italië kopen
Sinds dat ik klein ben wil ik al in Italië wonen. Naast dat ik het land prachtig vind, de mensen aardig, enzovoort, weet ik de precieze reden niet. En ik weet de dat economie slecht is in Italië momenteel, maar dat is over een aantal jaar, misschien wel 20 jaar, vast wel over. Als ik jong vertrek wil ik het liefst in Rome wonen, maar ik droom van een klein huisje in Toscane waar ik als oud vrouwtje all day cannoli maak en cantuccini bak.


Cannoli!



Trouwen met bloemen in mijn haar en in een mooie, simpele jurk 
Bij dit punt is trouwen natuurlijk de hoofdzaak. Ik wil heel erg graag trouwen. Het liefst op een super romantische plek, terwijl ik bloemen in mijn haar draag en mijn haren mooi golvend zijn. En dan een mooie, simpele, witte jurk. Een beetje zoals in Mamma Mia.

Een lied schrijven en uitbrengen 

Dit is iets wat ik echt super, super graag zou willen en ik ben er ook heilig van overtuigd dat het op een dag gaat gebeuren. Ik weet dat ik lyrics kan schrijven, ('liedjes' klinkt zo niet-cool) alleen het muziek schrijven mist nog. Gelukkig leer ik keyboard spelen en mijn leraar vind het onder andere belangrijk dat ik leer om zelf muziek te maken. Ik ga het dus leren en zodra ik het kan, ga ik een kick-ass liedje schrijven!

Van mijn onzekerheid afkomen 

Hier heb ik het al veel te vaak over gehad. En het spreekt voor zich.

Mensen in arme landen 

Ik zou heel graag mensen in arme landen willen helpen. Dit kan door geld te doneren of door spullen op te sturen. Ergens zou ik ook graag zelf de spullen aan de mensen willen geven die het nodig hebben. Het lijkt me super mooi om te zien hoe blij iemand kan worden van iets als een tandenborstel of een simpel luchtje.

Mezelf ontwikkelen 
Ik wil van mezelf graag een heel mooi mens maken. Mezelf ontwikkelen in wat ik leuk vind, in wat ik goed kan, in ervaring, in eigenlijk alles. Maar ik denk dat iedereen dat wel wilt van zichzelf, of niet?

 Meer actief bezig zijn/sporten
Dit spreekt ook voor zich. Binnenkort wil ik gaan beginnen met hardlopen!

Italiaans leren spreken 
Hier ben ik al mee bezig: Ciao, mi chiamo Romana. Ho sedici anni, abito in Olanda e parlo un pò di Italiano. (= Hoi, ik heet Romana. Ik ben zestien jaar, ik woon in Nederland en ik spreek een beetje Italiaans. Haha.)

Iets doen wat een grote kick geeft 
Skydiven, bungeejumpen... you name it.



Kansen creëren en al-tijd grijpen 
Ik moet voortaan elke uitdaging aangaan en vechten voor wat ik wil. Spreekt ook al voor zich!

Mijn vmbo-diploma halen 

Dit punt is een beetje spannend, 11 juni krijg ik namelijk te horen of ik geslaagd ben!

Veel landen en steden bezoeken 

Hoewel ik geen wereldreiziger ben ofzo, hou ik er heel er van om nieuwe plekken te bezoeken. Je voelt je zo lekker anoniem in een nieuwe stad of in een nieuw land. Ik ben zo benieuwd naar hoe mensen in andere landen leven. Het is jammer dat je door alleen op vakantie te gaan, dit nooit echt zult weten. Iets wat ik heel graag een keer zou willen doen is couch surfen. Dat is slapen bij iemand die je kent, die in een ander land woont. Volgens mij kom je door zoiets veel beter te weten hoe het is om in een bepaald(e) stad of land te leven.

Een goede blog opzetten 

Daar werk ik aan! :)

Veel mensen leren kennen 

Het lijkt me super leuk om veel mensen te leren kennen, vooral uit andere landen.  Het zou sowieso wel goed voor me zijn om wat nieuwe mensen te leren kennen.

Keyboard leren spelen 

Work in progress! 'k Vind het nog steeds heel erg leuk en ik kan niet wachten om beter te worden!

Dit was mijn bucketlist met de dingen die ik sowieso in mijn leven wil doen. Natuurlijk weet ik niet hoe het leven zal lopen en natuurlijk zullen er nog dingen op het lijstje bij komen, maar voor nu vind ik dit goed. Ik vind het fijn om een soort houvast te hebben en ik hoop dat de meeste dingen zullen gebeuren natuurlijk! Wat zijn jouw life goals?



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties