Voor de mensen die niet in hunzelf geloven.

Ik ben onzeker, iedereen is onzeker. Ook jij. Stel, dat je er even helemaal klaar mee bent, jezelf het niet meer waard vind, dan moet je voo...

Ik ben onzeker, iedereen is onzeker. Ook jij. Stel, dat je er even helemaal klaar mee bent, jezelf het niet meer waard vind, dan moet je vooral doorlezen. Ik had vandaag even zo'n moment, dus gingen ik en mijn moeder's vriend aan tafel zitten en vertelde hij mij iets dat mij heel heeft geïnspireerd en me in mezelf heeft laten geloven. Lees vooral verder.

Als eerst ga ik een vraag stellen. Wie ben jij? Antwoorden als 'Ik ben een meisje en ik ben [...] jaar oud.', zijn deze keer geen goede antwoorden. Het gaat om wie jij bént, of beter gezegd, wát jij bent. Na veel getwijfel gaf ik uiteindelijk antwoord. Mijn antwoorden waren onder andere dat ik een dochter ben, een zus, slim... Maar uiteindelijk was het mijn moeder's vriend die antwoord gaf: ''You're worth it.'' (Hij is Amerikaans.)




Jij bent het waard, je betekend iets voor deze wereld, voor iemand, voor iets. Jij bent uniek, er is niemand, maar dan ook helemaal niemand, die precies is zoals jij. Jij inspireerd mensen. Misschien blog jij ook wel, draag jij kleren die wat minder standaard zijn dan dat van andere, maar loop je er wel zelfverzekerd bij. Natuurlijk, er zijn altijd mensen die kritiek hebben, maar er zijn ook altijd mensen die jou blogpost leuk vinden, of mensen die er uit willen zien zoals jij. Jij zorgt voor die ene kleine boost qua hun zelfvertrouwen, om ook een blog te beginnen, of om dat ene 'aparte' shirtje te dragen naar school. Nogmaals, jij bent uniek. Er is nooit op de wereld zo iemand geweest als jij, en er zal ook nooit zo iemand komen. Je bent niet voor niets geboren, je bent geboren om iets te kunnnen betekenen voor andere, om te worden geliefd, om lief te hebben, om te groeien, te leren. Op de vraag: ''Wie ben jij?'', is eigenlijk dit het beste antwoord: ''Ik ben mij.'' Jij bent iemand, je bent het waard, je bent uniek, jij inspireerd. Be proud of yourself.

''I am me.

I don't have the most adorable face, the best body, the cutest voice, the smartest brain, of the freshest clothes. I'm shy, I don't always do or say the right things, I fuck up a lot, gat jealous way too easily. Yes, I know I'm not perfect, but everything I'm not, makes me everything I am. All my flaws and imperfection make me me. And I'm proud of myself.''



Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties