My favorite songs - oktober.

De maand oktober is alweer voorbij en dat betekend dat ik weer een lijstje heb met de liedjes die ik deze maand het vaakst geluisterd heb en...

De maand oktober is alweer voorbij en dat betekend dat ik weer een lijstje heb met de liedjes die ik deze maand het vaakst geluisterd heb en dus erg mooi, leuk en inspirerend vind. Ik laat het liedje aan jullie horen en ik vertel ook gelijk waarom ik het liedje zo geweldig vind.

De maand oktober was een redelijk rustige maand. Wel heb ik in deze maand een baantje gekregen en werdt er een kijkoperatie uitgevoerd voor mijn stembanden, waar ik best wel zenuwachtig voor was. Ik heb deze maand ook best veel muziek geluisterd, maar de meeste liedjes waren al best oude liedjes. Toch wil ik ze aan jullie laten horen.



Het liedje 'Hall of fame' van The Script en Will.I.Am. vind ik echt super inspirerend en ik vind de boodschap héél mooi. Dit is een liedje die een keer niet over sex, drugs of liefde gaat, maar een belangrijke boodschap afgeeft. Namelijk dat je altijd in jezelf moet geloven en dat je écht wel komt waar je wil zijn. 

 

Eerlijk gezegd heb ik niet echt een idee waar dit liedje over gaat. Het liedje is 'She wolf'  van Sia en David Guetta. het clipje vind ik wel erg mooi en ik vind dat Sia echt een hele mooie en bijzondere stem heeft. Het is een verslavend liedje dat ik vaak afspeel onderweg naar school of juist opweg naar huis.


'Fail in love' van de Nederlandse Sharon Doorson is een type liedje dat ik niet graag luister. Dit komt vooral door het onderwerp van het liedje. Het is al het zoveelste liefdesliedje op de radio. Ook vind ik zonde dat ze zo weinig kleding aan heeft in de clip. (Nu lijk ik weer zo preuts, haaha...) Je kunt toch ook mooi zijn mét kleren aan? Dat ze Nederlands is vind ik wel weer leuk en natuurlijk is het ook een heel vrolijk liedje.



Dit zijn weer wat minder vrolijke liedjes, die ik, aan het eind van de maand, minder heb beluisterd omdat ik zo vrolijk was/ben. Dat wilde ik graag zo houden. Wel vind ik de liedjes van 'Nickelback' erg mooi omdat dit liedjes zijn die een boodschap meegeven. Van het eerste liedje 'Someday', kan ik de betekenis niet achterhalen, maar het tweede liedje, 'If today was your last day', heeft zeker wel een grote betekenis. Dat liedje gaat namelijk over wat je zou doen als je erachter kwam dat je nog maar een dag te leven had. Zo'n onderwerp zet mij wel aan het denken, wat als het écht zo was?

Dit waren de liedjes die ik afgelopen maand het vaakst geluisterd heb. De onderwerpen van de liedjes verschillen heel erg, maar ik kan ook best verschillen, vooral qua stemming, wat ook de genres van de liedjes kan bepalen. (Verdrietig is bijvoorbeel rock, blij is hiphop.)  Dus zo zie je maar. Welke liedjes hebben jullie deze maand het vaakst geluisterd?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Fail in love vind ik zo'n lekker nummer. Kan hem wel achter elkaar draaien haha. Ik ben het er wel mee eens dat ze wat meer kleding aan mag trekken in de clip :)

    BeantwoordenVerwijderen