Schoolproject: Festival campagne ‘Netwerken: verwachting vs realiteit’

De afgelopen periode heb ik mij op school bezig gehouden met het X=Festival. Dit is een festival georganiseerd voor CMD’ers (studenten van ...

De afgelopen periode heb ik mij op school bezig gehouden met het X=Festival. Dit is een festival georganiseerd voor CMD’ers (studenten van Communication & Multimedia Design) van de Hogeschool Utrecht en netwerkprofessionals uit dit werkveld. Voor dit festival heb ik eerst een onderzoeksverslag en debriefing gemaakt, en daarna heb ik in een groep, bestaande uit nog drie andere meiden, een campagne ontworpen voor het X=Festival. Deze campagne bestaat uit een AV-uiting, een poster op A1 formaat en een aanvullende uiting.
Wij als groepje hadden, na een flink proces doorgelopen te hebben, ervoor besloten een serie te maken. Deze serie geeft de (negatieve) verwachting van de studenten weer (‘het festival is saai’, ‘netwerken is spannend’, ‘het is formeel’) met daartegenover de werkelijkheid: dat het juist leuk is, dat het helemaal niet zo formeel is en dat je er energie van krijgt.
Mijn ‘mini-concept’ binnen dit concept is dat je als CMD’er verwacht dat het festival saai is, en dat je er daarom geen zin in hebt, maar dat je er juist energie van krijgt. Geen energie hebben versus energie krijgen. Ik heb voor de campagne drie uitingen gemaakt, waarvan ik er twee wil laten zien: de video en poster.

You Might Also Like

0 reacties