Gisteren was 't naast Bevrijdingsdag ook gewoon 5 mei

En ik had me de dag zo anders voor gesteld, maar slecht weer en plannen die  last minute gecanceld werden, maakten dat Bevrijdingsdag voor m...

En ik had me de dag zo anders voor gesteld, maar slecht weer en plannen die last minute gecanceld werden, maakten dat Bevrijdingsdag voor mij net zo was als andere dagen, nog minder exciting zelfs. Ik was een beetje boos omdat de plannen die ik had gemaakt niet doorgingen, vervolgens een beetje jaloers op de mensen die wél naar Den Haag of waar dan ook heen gingen en teleurgesteld om het feit dat als plan A dan niet doorgaat, ik gewoon nooit een plan B heb en dat is soms best frustrerend (en mijn eigen schuld). Vervolgens las ik weer eens op What's app hoe ongelofelijk leuk het leven van [bepaald persoon] wel niet is is en toen had ik het heel even gehad. Ook omdat die persoon het ene blijkbaar niet kan doen, maar dan wel doodleuk al dat andere doet. En ja, if you fuck me up (or make me angry, happy, disappointed, etc.), there's a 100% chance I'll write about you on my blog. Suck. It. Up.


Achteraf was ik wel blij dat ik er niet op uit was gegaan. Het weer was echt om te huilen en ik voelde me toch niet zo lekker, dus ik ging in bad en keek Step Up 4: Miami heat. Ik speelde met de gedachte om een Youtube kanaal te beginnen (ja, echt) en schreef deze blogpost. Ik besloot weer eens wat muziek via Spotify te luisteren in plaats van Youtube en dat had ik misschien niet kunnen doen, want omdat ik m'n Spotify-favorieten-playlist zo'n lange tijd niet ge-update had, kreeg ik gelijk weer heimwee naar anderhalve maand terug toen 'You' (van The Pretty Reckless) zich opeens afspeelde. Zucht.

Goed, mijn Bevrijdingsdag was dus alles behalve speciaal, maar ik hoop dat die van jullie beter was, ondanks het weer. Het belangrijkste is trouwens toch dat we even stil staan bij onze vrijheid en dat heb ik wel gedaan. Vooral eergisteren om 20:00. De dodenherdenking maakt me altijd een beetje emotioneel en ook dit jaar moest ik even een traantje wegpinken toen ik al die oude militairen op televisie zag. Maar goed, ik moest door middel van deze blogpost even het een en ander van me afschrijven en dat is gelukt. Wat is het hebben van een blog toch fijn. :)

Veel liefs,
Romana

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ah, wat jammer dat je niet naar Den Haag ging! Toen ik in de metro zat regende het inderdaad keihard (net zo hard als het drie minuten geleden deed) maar ik was er om half twee en vanaf toen is het helemaal droog gebleven, gewoon een superblauwe lucht met wat sluierbewolking en tja, heel veel wind, maar dat was wel te doen. Maar ik zal je niet verder jaloers maken haha :) Ik was maandag bij een herdenking in de stad, vind het altijd best wel heftig, toch elk jaar weer de meest veelzeggende stilte ooit. Ik hoop dat je nog een beetje van je vakantie kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag inderdaad foto's van een strakblauwe lucht op Facebook!
      Dankjewel, jij ook! :)

      Verwijderen