What about my resolutions?

Het is dus alweer 2015. Wow. Alweer vier jaar geleden dat een gebeurtenis in mijn leven me er opeens van overtuigde dat liefde tussen twee m...

Het is dus alweer 2015. Wow. Alweer vier jaar geleden dat een gebeurtenis in mijn leven me er opeens van overtuigde dat liefde tussen twee mensen gewoon pure bullshit is. 3,5 jaar geleden was ik alweer over die gedachte heen (en het tegenovergestelde heeft zich inmiddels ook al lang bewezen. :)) Het is ook al bijna twee jaar geleden dat ik zo verliefd werd zoals ik dat nog nooit was en ben geweest. En iets meer dan een jaar geleden werd m'n hart gebroken. Het voelt als gisteren en mijn punt is dus dat alles echt ontzettend snel gaat. Ik weet dat ik er laat mee ben, want het is immers al een hele halve week 2015 (dit klonk in mijn hoofd lichtelijk sarcastisch), maar toch wil ik het in dit artikel hebben over het afgelopen jaar en het jaar wat nu gaat komen.

2014 was eigenlijk een heel bijzonder en goed jaar. Ik zat in mijn laatste jaar van de middelbare school en slaagde voor mijn examen aan het eind van het schooljaar. Ik ben dat jaar met school naar Londen gegaan, wat echt super leuk was. Ook ben ik aan het begin van mijn laaange zomervakantie naar Rome geweest. Die stad stond bovenaan mijn lijstje van steden die ik graag wil bezoeken, dus ik was super blij dat ik er eindelijk heen ging en ik vond het dan ook super leuk. Later in de vakantie ging ik nog twee weken naar Italië, naar mijn favoriete plaats: het Gardameer. Ook heb ik een paar dagen doorgebracht in Venetië. Ik heb dus best veel gereisd afgelopen jaar en daar ben ik heel dankbaar voor.

Rome

In 2014 ben ik naar een psycholoog gegaan en aan het eind van de zomer was ik er klaar, Als ik nu zo naar mezelf kijk, kan ik zeggen dat het me best heel goed heeft geholpen en daar ben ik echt héél blij mee. Vaak genoeg heb ik gedacht dat er nooit een einde zou komen aan mij zelfgecreëerde problemen, maar die zijn nu allemaal verdwenen. In september heb ik mijn favoriete band gezien in de Melkweg in Amsterdam én sta ik op de foto met de bandleden en heb ik al hun handtekeningen! Ik startte begin september met mijn superleuke opleiding, waar ik allemaal leuke mensen heb leren kennen. En in november ging mijn beugel eruit, wat ik uiteindelijk veel fijner vond dan dat ik vooraf dacht. 2014 is een jaar waarin veel angsten heb overwonnen en heel erg ben gegroeid en daar ben ik trots op.

En nu is het dus 2015. Op new year's eve ben ik altijd een beetje emotioneel en een paar dagen van te voren heb ik er dan ook nooit zo'n zin in. Natuurlijk heb ik het wel heel leuk gehad met mijn familie, maar 00:00 was zoals ik al dacht wel een beetje meh (maar ook blij, natuurlijk!).

Niet van mij (bron)

Of ik goede voornemens heb voor het komende jaar? Ja, die heb ik. Ik houd van het idee van een nieuw begin en ik vind dat bij een nieuw begin/jaar een soort 'plan van aanpak' hoort. Mét goede voornemens. Sowieso moet ik de komende maand echt een baan gaan vinden, maar ik wordt voor alles en nog wat afgewezen om de meest vage redenen en ik word er to be honest een beetje gefrustreerd van. Maar natuurlijk geef ik niet op en blijf ik lekker doorzoeken naar iets leuks! Ook moet ik mezelf aanleren om meer discipline te hebben voor niet alleen school. Ik wil keyboard spelen, maar ik zou nét wat vaker tijd moeten vrijmaken om meer te kunnen oefenen. En ik wil Italiaans kunnen spreken, maar ik heb m'n studieboek al iets van drie weken niet aangeraakt. Oeps. (ik spreek bij deze met iedereen die dit leest af dat ik vanavond Italiaanse woordjes in m'n hoofd zal stampen!) Op m'n goede voornemens lijstje staat ook dat ik wil gaan sporten en gezonder wil gaan eten. Sporten wil ik gaan doen met een vriendin in de sportschool. Het is inmiddels een kwestie van mijn ouders overhalen om mijn abonnement te betalen bij de duurste sportschool in town, omdat de vriendin waarmee ik wil gaan sporten trust-issues heeft met goedkopere sportscholen (ahum Vivianne. Grapje en love you :)). En ik kan mezelf ook best wel motiveren om gezonder te gaan eten, maar jongens, chocola is. zo. LEKKER! In ieder geval moet ik stoppen met het kopen van eten en mijn geld sparen. En dat moet lukken als ik een leuk doel heb om voor te sparen!

Goed. Dit was dan mijn artikel over het afgelopen jaar, de jaarwisseling en 2015. Ik ga het jaar in vol positieve energie en laat de mensen die me blijkbaar toch niet nodig hebben (ja, mocht je dit lezen, kleine shout-out naar jou) lekker achter me. Ik wens jullie een topjaar toe en mogen al je dromen uitkomen. 

Lots of love,

Romana

You Might Also Like

2 reacties

  1. Hoi Romana, wij zijn zeker dat de meeste van je goede voornemens uit zullen komen. Maar.....het is aan jou om alles op alles te zetten. DOORZETTINGSVERMOGEN. Elke dag denken....ik kan het & ik doe het. Of in je favoriete taal....io lo so...& io lo faggio. Met als toevoeging ....IK BEN DE BESTE.
    Of....IO SONO LA MIGLIORE!!!!!!
    Romana....wij wensen jou een topjaar.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Mooie voornemens heb je gemaakt, hopelijk gaat alles je lukken! En ik snap dat je vriendin naar een luxere sportschool wil hoor, ik heb zelf ook bij een goedkopere gezeten en dat was een beetje een chaos haha. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen