Voor als ik me opeens niets meer herinner

Zo. Het is wel weer heel lang geleden dat ik heb geblogd. Ik maak lange dagen waarin ik bijna geen tijd en zin heb om te bloggen. Gelukkig h...

Zo. Het is wel weer heel lang geleden dat ik heb geblogd. Ik maak lange dagen waarin ik bijna geen tijd en zin heb om te bloggen. Gelukkig heb ik de weekenden nog, die tot volgende week altijd lang lekker duren. Na de herfstvakantie wordt mijn rooster veranderd en ben ik jammer genoeg waarschijnlijk niet meer ook op vrijdag vrij. Een pluspunt is wel dat mijn dagen op school dan minder lang duren. Ik heb trouwens zo onwijs veel op school geleerd dat ik zo graag wil toepassen op mijn blog! Voor de tofste dingen heb ik alleen wel een camera nodig en die heb ik nou net niet. Ik weet nu wel wat ik voor kerst zou willen hebben, haha. :) Anyway, op Spotify komt de laatste tijd wel eens een reclame langs die basically vertelt dat demente mensen toch herinneringen terug kunnen halen via muziek. En Spotify geeft je met een speciale afspeellijst (met muziek uit de jaren 30 tot en met 60) de mogelijkheid om een afspeellijst te maken voor iemand met dementie, zodat diegene zijn herinneringen terug kan halen door middel van de muziek waaraan diegene herinneringen heeft. Ik vind het een hele mooie actie en ik zou zelf wel 100 afspeellijsten willen maken voor iedereen, mochten ze dementie krijgen. Ook voor mezelf. Mijn favorieten-afspeellijst op Spotify bevat al véél liedjes waaraan ik véél herinneren heb, dus een aparte afspeellijst hoef ik niet te maken voor mezelf, maar ik zou graag een kleine selectie van de muziek die veel voor me betekent via mijn blog willen delen!


Ice Queen - Within Temptation




Dit liedje vond ik zo super leuk toen ik jaar of vier was. Ik weet nog heel goed dat ik met mijn ouders en broertje naar huis reed toen we van mijn oma kwamen en dat dit liedje aanstond. Ik danste erop (voor zover dat kan in een auto) en mijn ouders zetten het nummer lekker hard. Tot op de dag vandaag vertellen mijn ouders me dat ik dit liedje vroeger zo leuk vond, als ze het op de radio ofzo horen. En groot gelijk hebben ze. Het liedje doet me ook zó denken aan mijn onbezorgde tijden als kleuter/klein kind, dat ik er bijna emotioneel van word als ik 'm nu luister. En daarom vind ik het liedje nu ook nog zo leuk om te luisteren. 

Breaking The Girl - Red Hot Chili Peppers

Dit liedje bevat veel autoreisjes en vakanties als herinnering. Zelfs nu heb ik nog geen idee waar het liedje precies over gaat, maar het fijne aan herinneringen bij muziek is dat dat helemaal niet uitmaakt. Dit liedje neemt me terug mee naar Italië (het vakantiepark Gasparinaaaaa, waar ik zo'n 4 keer achter elkaar naar toe ben geweest in de zomers van 2004 tot 2008!) en een beetje naar Disneyland Parijs. Heerlijk! (trouwens, vinden jullie de clip ook niet een beetje vreemd..?) 


Broken - Seether en Amy Lee
Dit liedje neemt me terug naar een avond waarop ik een jaar of 11 ben en dit liedje luister op mijn moeders iPod. De iPod van mijn moeder is nu kwijt of kapot, maar ondanks dat ie van mijn moeder was, heb ik zoveel herinneringen aan dat ding. Ik keek er Sims 2 filmpjes op en luisterde heel veel van mijn moeders muziek, waaronder dus ook dit liedje. Ik denk dat die muziek er voor heeft gezorgd dat ik de muziek luister die ik nu luister, Ik dank je, mamma! :P 

Savin' me - Nickelback

Behalve dat dit liedje mij heel erg doet denken aan de zomer van twee jaar geleden, waarin ik in Turkije was en heel veel Nickelback luisterde op dit mooie plekje, doet dit liedje mij ook heel erg denken aan mijn middelbare schooltijd. Ik weet nog dat ik dit liedje aan het luisteren was, dat vertelde aan een jongen op MSN (!) die destijds in mijn klas zat en hij mij toen vertelde dat hij hetzelfde liedje op dat moment ook aan het luisteren was. Cool, maar een beetje creepy was het wel.


Your Guardian Angel - Red Jumpsuit Apparatus 

Dit liedje luister ik niet bepaald graag, maar 'verdient' wel een plekje in dit lijstje, omdat ik de herinnering aan dit liedje, en vooral hem, heel erg mis. Maar goed, ik ga er niet te veel op in omdat ik me al genoeg schaam voor het feit dat mijn herinnering aan hem hier in feite tussen staat. Ehh, ja...

I Hate Everything About You - Three Days Grace

En natúúrlijk verdient Three Days Grace ook een plekje in mijn herinneringen lijstje. En vooral dit nummer, want dit nummer doet me namelijk als geen ander denken aan het Three Days Grace concert waar ik in september naartoe ben geweest. Het was echt een avond om nooit te vergeten en sinds die avond luister ik dit nummer van ook met een grote glimlach op mijn gezicht. 

Dan was dit een kleine selectie van alle liedjes die bij mij herinneringen oproepen. Sommige herinneringen zijn leuker dan de ander, maar ik mag blij zijn dat ik tenminste herinneringen heb (wat betreft het bestaan van iets als dementie). Muziek is toch zo bijzonder. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen/luisteren. Welk liedje roept instantly herinneringen bij jou op? 

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wauw erg mooi! Ik heb ook erg veel liedjes wat me ergens aan doet denken bijvoorbeeld een vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen