Persoonlijk artikel nummer 34567 | Veel positiviteit

Delete. Zo, rond de 800 woorden die oorspronkelijk in dit artikel stonden, in een klik weg. Toen ik gister het oorspronkelijke artikel af ha...

Delete. Zo, rond de 800 woorden die oorspronkelijk in dit artikel stonden, in een klik weg. Toen ik gister het oorspronkelijke artikel af had, voelde ik me gek genoeg geen haar beter dan het uurtje ervoor, hoewel m'n hoofd leeg maken door middel van mijn blog normaal altijd helpt. Dit keer was het misschien net te veel van het goede, of nee, ik bedoel natuurlijk te veel van het slechte. Omdat het zomer is, ik geen school meer heb en dus eigenlijk nog maanden heb waarin ik kan doen en laten wat ik wil, wil ik me dus alles behalve stom voelen. En ook omdat ik gezegd heb dat ik alleen maar artikelen zou maken die vol in het teken staan van positiviteit, lijkt het me deze keer beter om dus géén negatief artikel over mezelf te schrijven. Bovendien, wat is nou leuker om te lezen? Er staan al genoeg artikelen online met een negatief tintje. Daarom een persoonlijk en héél positief artikel dit keer.





Ik ga niet zeggen waarom er de laatste tijd zoveel persoonlijke updates om mijn blog zijn verschenen, maar dat is gelukkig ook niet nodig. Het gaat erom dat het beter wordt en dat zal het ook worden, want alles komt goed. Laatst is er iets (indirect) tegen me gezegd, wat m'n ogen heeft doen openen: ''Het gaat niet om wat je mee maakt in het leven, maar hoe je er mee omgaat.'' Iets in die trant was het en ik vind het een mooie quote. Het klopt ook helemaal, want je kunt nog zoveel leuke dingen in je leven doen, maar als je daar niet bij stil staat en er niet van geniet, heeft het allemaal geen zin. Hetzelfde geldt andersom: als je dan een periode hebt waarop het allemaal niet zo heel lekker loopt, is het belangrijk dat je je er niet door laat kisten. En daar is een dosis aan positiviteit voor nodig!

En gelukkig is positiviteit helemaal gratis, alleen moet je er een knop voor omzetten. Aankomende maandag heb ik introductiedag op mijn nieuwe school en hoewel ik nog steeds een beetje zenuwachtig ben en die zenuwen ook niet echt minder zullen worden, heb ik er wel heel veel zin in, in tegenstelling tot een week terug. Natuurlijk vond ik het toen ook wel spannend en leuk, maar ik was vooral bang dat ik het op de introductiedag zou gaan verpesten ofzo, dicht zou klappen of een slechte eerste indruk zou maken. Die doemscenario heb ik nu van me af kunnen zetten. Het is een introductiedag op het Grafisch Lyceum, de school waar ik zo super graag heen wilde. Ik heb er alles aan gedaan om toegelaten te worden en dat is me ook gelukt. Ik zou dolblij moeten zijn dat ik dan  ook een introductiedag heb op die school en dat ben ik nu dan gelukkig ook! Ik ben heel erg benieuwd wat voor mensen er in mijn klas komen (ik schat heel veel, of alleen maar meisjes, omdat het best een meisjesachtige opleiding is en dat lijkt me gezellig, haha!) en hoewel ik het natuurlijk nog wel erg spannend vind, lijkt het me heel leuk om mijn nieuwe klasgenoten te ontmoeten. Move over insecurity, I gotta do this en ik ga het leuk vinden ook!

Op het moment dat je dit leest trouwens, heb ik de introductiedag al gehad. Ik zal er geen heel artikel aan wijden, maar ik laat zeker wel weten hoe het was!


Hoewel het qua afspraken met vriendinnen momenteel een beetje stil ligt, door baantjes, toetsweken of andere plannen, heb ik wel leuke dingen gepland staan. Zo gaan we volgens mij binnenkort naar The Fault In Our Stars. Hoewel ik het boek niet heb gelezen en dat misschien wel zou moeten doen, ben ik erg benieuwd naar de film! Ik ben benieuwd naar de stukjes van de film die in Amsterdam zijn gefilmd!

Een bijna een week geleden heb ik natuurlijk mijn diploma uitreiking gehad. Het was heel erg leuk! This girl has got a trophy, omdat ik zo hoog gescoord heb op m'n examen voor Engels en Nederlands. Als grapje heb ik dus van mijn Nederlands lerares een beker gekregen , super leuk! Het is nog een beetje onwerkelijk dat ik inmiddels mijn vmbo-diploma op zak heb. Het stelt misschien niet heel veel voor voor diegene die een hoger niveau doen op school, maar hoewel ik drie van de vier jaren van mijn middelbareschooltijd havo heb gedaan, heb ik het afgelopen jaar natuurlijk niet niks hoeven doen. Ik heb hard gewerkt om zo'n mooie eindlijst te krijgen en ben dan ook trots op wat ik behaald heb voor m'n examens. En hoewel ik vorig jaar nog dacht dat ik op dit moment waarschijnlijk aan het blokken zou zijn voor de toetsweken voor de vierde klas havo en dan volgend jaar pas examen zou hebben, ben ik best blij met het feit dat het zo gelopen is. Een havo-diploma mag dan wel 'beter' zijn dan een mavo-diploma, maar ik ga nu wel naar een hele leuke school met de opleiding van mijn dromen, waar ik helemaal zelf voor heb gezorgd. En ik mag mijn middelbareschooltijd achter me laten. Hoewel ik het nog heel onwerkelijk vind dat die periode voorbij is en ik het gevoel heb dat ik er veel meer uit had kunnen halen op sociaal vlak, ben ik blij dat het voorbij is. Ik heb veel geleerd de afgelopen vier jaar en ik ben blij dat ik al mijn ervaringen en geleerde dingen kan toepassen op de aankomende drie jaar op 't Grafisch Lyceum. Er breekt nu een nieuwe periode van mijn leven aan en dat is raar, maar vooral super leuk!

Het is zomer, er staat een superopleiding op me te wachten, ik kan een nieuwe start maken, ein-de-lijk en ik heb nog super lang vakantie waarin ik super veel leuke dingen kan doen... Ondanks de reden waarom er toch zoveel negativiteit online is gekomen de laatste tijd, heb ik niks te klagen. Yay for positivity. :) Ik wens jullie een fijne dag verder!

Veel liefs, Romana



Afbeelding(en): WeHeartIt, Tumblr

You Might Also Like

0 reacties