Nog meer piercings en een tattoo?!

Momenteel moet ik het doen met twee 'normale' gaatjes in mijn beide oren en een helix piercing in mijn rechteroor, maar ik wil meer...

Momenteel moet ik het doen met twee 'normale' gaatjes in mijn beide oren en een helix piercing in mijn rechteroor, maar ik wil meer! Al toen ik mijn helix piercing liet zetten, wilde ik er meteen een tragus piercing achteraan laten schieten, maar dit heb ik later toch maar niet gedaan, omdat het iets teveel geld kostte bij elkaar. Bovendien is het natuurlijk een grote schok voor je lichaam om meteen twee wonden te moeten helen, die je met een piercing veroorzaakt. Toch droom ik af en toe nog over een tragus piercing. En niet alleen over een piercing, maar ook over een tattoo. En hoewel ik pas over twee jaar een tatoeage kan laten zetten of een nieuwe piercing mag, aangezien mijn ouders het allemaal niet zo geweldig vinden volgens mij, wil ik het er graag met jullie over hebben in dit artikel.


Mijn piercing. :) De haartjes achter mijn oor zijn zó fotogeniek... 


Het leuke is dat ik ongeveer anderhalf jaar geleden een artikel heb geschreven over een helix piercing en nu heb ik er sinds een half jaartje een! Mijn piercing is een ringetje met een zwart balletje en ik ben er heel erg blij mee. Ik kan 'm showen en bedekken wanneer ik wil, omdat ie heel vaak achter mijn haar verscholen zit. Dat is ook wel het handige aan een oorpiercing, je kunt 'm altijd bedekken dankzij je haar!

Een tragus is een piercing in het kraakbeen aan de onderkant van je oor. Voor de duidelijkheid heb ik een foto onderaan deze alinea geplaatst, haha. Het enige nadeel van tragus piercing is dat je een tijdje geen oordopjes meer in kunt doen en dus geen muziek kunt luisteren zonder dat andere mensen er last van hebben. Tenzij je een koptelefoon hebt, dan kan dat natuurlijk wel, maar die heb ik niet. Naast een tragus piercing vind ik een lip piercing ook gaaf, en dan een ringetje in m'n onderlip. Het lijkt me wel lastig met lippenstift opdoen, omdat het ringetje dan altijd in de weg zit en ook lijkt me onwijs eng, omdat het zo zichtbaar is en het gat dat je overhoud als je de piercing eruit haalt lijkt me ook niet zo mooi. Dat is dus een echt twijfelgevalletje en ik neig eigenlijk naar het niet willen/nemen van een lip piercing, maar erg mooi vind ik het wel. Bovendien zijn mijn ouders er op tegen en hun reden is toch wel heel belangrijk, namelijk: what about the future? Want hoe gaat dat later met sollicteren en, niet geheel onbelangrijk, vind ik het dan nog wel leuk?


Rechts is de piercing met een veertje de tragus piercing.

Dan nu: de tattoo. Een onderwerp waar bijna elke blogger weleens over heeft geblogt. Als je blogger van beroep bent maakt het niet uit dat je een tattoo op, bijvoorbeeld, je pols hebt, want je hebt geen baas die je kan ontslaan na het zien van je 'not done' tattoo en je baan blijf je waarschijnlijk toch wel houden, dus solliciteren hoeft niet meer. Omdat ik geen blogger van beroep ben en omdat ik bang ben dat ik dat ook niet zal worden, lijkt het me beter om een tatoeage te nemen op een minder zichtbare plek. Hoewel mij een tattoo op mijn pols vroeger wel
mooi cool/stoer/mainstream-massa-achteraan-lopend cool leek, vind ik nu plekken als mijn heup, achterop mijn schouder, of op mijn enkel veel mooier.

De tattoo die ik zou willen heb ik al helemaal bedacht. In mijn eigen handschrift (als dit kan) de volgende tekst:

Andrà tutto bene                    
  - mamma


'Andrà tutto bene' is Italiaans voor 'Alles komt goed'. Iets wat mijn moeder altijd zegt als ik ergens niet zeker van ben en ze heeft tot nu toe al-tijd gelijk gehad. In 't Italiaans omdat mijn moeder Italiaans is en omdat ik het een mooie taal vind.
20140602-093814-34694204.jpg
Of ik écht een tattoo ga nemen, weet ik nog niet. Ik vind het prachtig als een tattoo niet te opvallend is en een mooie betekenis heeft, ( een random schorpioen van je schouder tot aan je onderarm vind ik niet zo geslaagd) maar wederom heb ik bij een tattoo dezelfde vraag, want misschien vind ik het over een aantal jaar niet leuk meer. Als ik 'm eenmaal heb, denk ik dat ik er wel blij mee zou zijn, omdat dat zinnetje dat ik wil zo veel voor me betekent. Mij lijkt gewoon de stap naar het zetten van een tattoo heel spannend. Het is definitief, en wat als de tatoeëerder een fout maakt of het is minder mooi dan ik had verwacht? Aan de andere kant, en nu klink ik echt als een 12-jarige, yolo. Ik leef maar een keer! 

Dit was mijn stukje over mogelijk nieuwe piercings of een tattoo. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik heb nog twee jaar om te bedenken of ik echt inkt in m'n huid wil hebben of een nieuw gat in m'n lichaam, maar het is wel leuk om erover na te denken. Denk jij ook weleens aan het laten zetten van een tattoo of het nemen van een piercing? Of waar heb jij piercings of tattoo's? 



Afbeelding(en): WeHeartIt, Tumblr

You Might Also Like

0 reacties