Muziek: Brand New

Zoals jullie vast wel weten ben ik net zoals bijna elk meisje en jongen van mijn leeftijd een enorme muziekliefhebber. Ik luister het altijd...

Zoals jullie vast wel weten ben ik net zoals bijna elk meisje en jongen van mijn leeftijd een enorme muziekliefhebber. Ik luister het altijd en overal. De laatste tijd heb ik een nieuwe crush ontwikkeld op het gebied van muziek, namelijk de band Brand New.

Brand New wordt omschreven als een alternatieve rockband, afkomstig uit New York en gesticht in 2000. De zanger van de band is Jesse Lacey en de andere bandleden zijn Vincent Accardi, Garrett Tierney en Brian Lane. In 2001 kwam hun debuutalbum uit, namelijk Your Favorite Weapon. Het laatste album dat ze hebben gemaakt komt uit 2009, genaamd Daisy.

Het liedje waar ik meteen verliefd op werd heet Sowing Season en komt van het album The Devil and God Are Raging Inside Me. Het is een redelijk rustig liedje, behalve het refrein dan, daar zit flink wat tempo in. Als je het liedje luistert zul je aan het begin denken dat het een fijn liedje is om lekker mee wakker te worden, maar niks is minder waar. Het refrein is best aan de 'heftige' kant (ik heb geen idee hoe ik het moet omschrijven, het is niet bepaald vrolijke Katy Perry muziek) en dat kan sommige mensen misschien van weerhouden om het een leuk liedje te vinden. Het ligt natuurlijk aan je muzieksmaak of je het een leuk liedje vind of niet. Om duidelijke te hebben over welk liedje ik het heb, kunnen jullie hem hieronder beluisteren.


Sowing Season - Brand New
Luca - Brand New
Het bovenstaande liedje vind ook leuk. Want naast dat mijn broertje Luca heet vind ik het een erg mooi liedje om naar te luisteren. Voor dit liedje geldt hetzelfde als bij Sowing Season. Dit liedje is erg rustig, alleen het einde is best wel weer 'heftig'. De eerste keer dat ik het liedje luisterde schrok ik ook best wel van het einde, haha. Dit liedje is ook van hetzelfde album als Sowing Season; The Devil and God Are Raging Inside Me. De betekenis van het liedje is me een beetje onduidelijk, maar dat maakt niet dat ik het minder mooi liedje vind. 
In het volgende liedje zit de meeste structuur, met een duidelijk refrein en duidelijke coupletten. Vandaar dat dit liedje ook sneller in je hoofd blijft hangen. Hoewel er niet over een heel vrolijk onderwerp wordt gezongen ofzo, word ik wel vrolijk van het liedje. Het liedje waar ik het over heb heet Millstone, en komt ook weer van hetzelfde album als Sowing Season en Luca. Ook dit liedje kunnen jullie uiteraard beluisteren hieronder. 
Millstone - Brand New
Het valt je vast op dat dit alleen maar liedjes zijn van maar een album. Het is geloof ik ook het enige album wat ik echt leuk vind. En bovendien moet ik de andere albums van de band nog een beetje ontdekken. Ik vind Brand New wel een toffe band en de zanger heeft een bijzonder stemgeluid. Kenden jullie Brand New al? En wat vind je van de muziek die ze maken? Trouwens, 22 april treden ze op in Hedon, Zwolle. Voor het geval je ze graag live zou willen zien.
Bron(nen): Wikipedia

You Might Also Like

0 reacties