Mijn idee van op vakantie gaan

Hoewel we nog midden in de koude winter zitten, besloot ik dat ik een artikel wilde schrijven over zonnige vakanties. Dit kwam na dat ik een...

Hoewel we nog midden in de koude winter zitten, besloot ik dat ik een artikel wilde schrijven over zonnige vakanties. Dit kwam na dat ik een gesprek met mijn vader en zijn vrouw had over waar we komende zomer naar toe gaan op vakantie. Mijn voorkeur was snel duidelijk: Italië natuurlijk! Mensen die mijn goed kennen of vaak mijn blog lezen, weten misschien dat ik (een beetje) verliefd ben op het land Italië. Niet alleen omdat ik kwart Italiaans ben, (niet dat dat veel is ofzo, maar ik vind het wel leuk) maar ook omdat ik 'op vakantie gaan' automatisch associeer met Italië en de vakanties die ik daar heb gehad.

Ik was dus best wel blij toen mijn vader zei dat hij Sicilië wel zag als potentiele vakantiebestemming van zomer 2014. 80% van al mijn zomervakanties heb ik in Italië doorgebracht denk ik zo, en sinds ik er 3 jaar niet ben geweest mis ik het echt heel erg. Naast dat het land en de taal me heel erg aantrekt vind ik de type vakanties die ik daar heb gevierd ook heel fijn;  gewoon simpel, 's avonds uiteten in schattige stadjes en dingen zien en ondernemen. Met mensen praten, troep kopen in kleine winkeltjes, af en toe zwemmen in de zee of het zwembad, ik houd ervan.
De laatste twee zomervakanties had ik het geluk om naar Turkije te mogen reizen en super leuk vond ik het, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo houd van vakanties waarbij je, dag in dag uit, aan het strand ligt. Natuurlijk was het lekker warm, er waren leuke mensen en ik kon heerlijk relaxen, maar ik had graag veel meer van Turkije willen zien. Ik had meer willen doen. 'Doe en zie' vakanties trekken mij dus wat meer van relaxvakanties.

Waar ik was vorige zomer, in Turkije, zo mooi!

Overigens zou ik het niet erg vinden om niet naar Italië te gaan komende zomer, mijn vader had het namelijk ook over Portugal, en dat lijkt me ook een mooi land om naartoe te gaan! Ik vind het gewoon zo onwijs fijn om door steden/stadjes te slenteren, met de auto wat te reizen, (ondanks dat ik altijd wagenziek word...) muziek aan natuurlijk in de auto, af en toe zwemmen in een zee of zwembad, wat mensen te ontmoeten uit het land zelf. (geen mensen uit je eigen land, waarmee je zit opgescheept op het resort omdat het simpelweg te warm is om iets te ondernemen of omdat er niet veel te doen is) Begrijp me niet verkeerd, ik vond Turkije echt fantastisch en ik ben natuurlijk heel erg blij dat ik er geweest ben en dat ik van zo'n mooi resort mocht genieten!

Stel, ik zou de komende zomervakantie naar een land als Portugal, of - als ik heel veel geluk heb - naar Italië gaan, voornamelijk heb je in Italië niet veel all inclusive hotels (en dat is wat mijn vader en Esther, zijn vrouw, juist zo fijn vinden, wat ik helemaal begrijp!) en hoewel ik onbeperkt eten natuurlijk helemaal fantastisch vind, vind het ook leuk om naar buitenlandse supermarkten te gaan en te zien wat voor bijzondere of misschien vreemde producten zij verkopen. Een all inclusive hotel waar je makkelijk je hele vakantie non stop blijft en elke dag lekker aan het strand ligt en een camping waarbij je 's ochtends zelf je broodjes haalt en waarbij je bijna elke avond een ander stadje opzoekt om te gaan eten; het heeft allebei zijn voor -en nadelen. Ik vind het allebei super leuk, maar mijn voorkeur gaat (zolang ik mijn eigen douche heb, dus geen tent ofzo) uit naar het tweede. Onder andere omdat ik in die situatie heel veel van mijn vakanties heb doorgebracht. (Heel erg vaak bij het Garda meer) Als ik er aan terug denk wordt ik heel erg gelukkig, dus ik denk dat daar een beetje mijn idee van de perfecte vakantie vandaan komt.


Ik wil met dit artikel trouwens echt niet de indruk geven dat ik niet blij ben met de vakanties die ik afgelopen paar jaar heb gehad! In tegendeel, ik vond het super, maar ik zie gewoon graag veel meer van het land waar ik ben. Misschien ook een beetje raar, zo'n artikel midden in de winter, maar het is volgens mij geen straf om al aan de zomervakantie te denken, of wel? Waar hoop jij jouw zomervakantie te vieren? Gewoon gezellig thuis, in een luxe resort in Turkije of een camping in Frankrijk?



Tweede afbeelding: Tumblr

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een super leuk artikel, leuk geschreven. Wat jij met Italie hebt, heb ik altijd met Mallorca. Elk jaar gingen we naar Mallorca, maar het is een eiland, wat betekent dat het niet zo groot is. Dus na een paar jaar hadden we het wel gezien. Zelf vind ik het ook altijd leuk om kleine dorpjes te bekijken en gewoon dingen van het land te zien! Dit doen wij nu ook veel meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben in Sicilie geweest en het was er zo mooi! en dat met die buitenlandse supermarkten heb ik ook, wij hebben meestal een eigen huisje ergens op een park en doen dan alle boodschappen enzo en eten zelf. gaan natuurlijk ook uit eten maar ik vind dit zelf fijner dan die all inclusive hotels want daar heb je ook minder privacy vind ik >_< plus ik zie ook zoveel mogelijk van een land maar meestal doen we dat wel gelukkig. ik hoop dat je keuze door gaat!

    x robin (http://kissokill.net/)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben erg benieuwd naar Sicilië. En jou omschrijving van je vakanties lijken me echt perfect haha. Zoals ik die van mij het liefst heb! :)

      Verwijderen