Amsterdam, Amsterdam.

Oké, sinds een tijd heb ik een kleine obsessie met de stad Amsterdam en ik heb geen idee waarom eigenlijk. Nou ja, waarom weet ik wel, maar ...

Oké, sinds een tijd heb ik een kleine obsessie met de stad Amsterdam en ik heb geen idee waarom eigenlijk. Nou ja, waarom weet ik wel, maar niet waarom opeens. Ik ben één keer in Amsterdam geweest, en dat is twee jaar geleden. Ik zou er super graag nog een keer heen willen, want van die keer dat ik er geweest ben heb ik niet heel veel onthouden. In dit artikel laat ik graag zien welke gebouwen of plaatsen ik graag zou willen bezoeken in Amsterdam!





Madame Tussaud en The Amsterdam Dungeon. 
In de Amsterdam Dungeon ben ik al eens geweest en het was echt ge-wel-dig. Mocht je niet weten wat the Amsterdam Dungeon inhoud: Het is een soort interactieve show waarin de donkere geschiedenis van Amsterdam wordt verteld. Soms worden er mensen uit het publiek gehaald, wat het extra spannend maakt. De verhalen worden verteld en gespeeld in het Engels, en sommige delen zelfs in het Frans, Italiaans en volgens mij ook Duits. Ik kan me herinneren dat ik het super eng vond haha, maar wel super leuk! Aan het einde van het hele spektakel kun je ook nog in een kleine achtbaan plaats nemen, maar dat hoeft niet perse.

In Madam Tussaud ben ik nog nooit geweest, maar het lijkt me super gaaf om met een ''celebrity'' op de foto te gaan, haha. Ook al zijn alle poppen van wax. Waarschijnlijk weet iedereen wel een beetje wat Madam Tussaud inhoud, dus ik ga er niet teveel op in. Ook deze plek is heel toeristisch, en om een of andere reden vind ik dat heel erg leuk, haha.


The red light district.
Beter bekend als de Wallen, maar dat klinkt zo onwijs ordinair. (ook al is het dat wel een beetje.) Vraag me niet waarom, maar ik wil daar een keer gelopen hebben. Ik vind 'The red district' trouwens heel cool klinken, haha, veel beter dan 'de wallen' of 'de rossebuurt'.

Het Vondelpark en de PC Hooftstraat.
In dit park moet ik een keertje gepicknickt hebben. Lijkt me super gezellig. De PC Hooftstraat is  de duurste winkelstraat van Nederland en ja ook daar moet ik keer doorheen gelopen zijn, al zou ik er waarschijnlijk nooit iets kunnen kopen.


Als ik later niet in het buitenland kan wonen, dan zou ik graag in Amsterdam willen wonen. De grachten, het vele toerisme, de oude huizen, alle leuke dingen die je er kunt doen; ik vind het allemaal geweldig! Ik hoop binnenkort echt naar Amsterdam te gaan, en als ik er ben geweest post ik zeker een verslag!



Afbeelding(en): Google

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik was Vorig jaar ook in Amsterdam met een groepje en ik vond het helemaal geweldig we liepen door de stad en je zal allemaal mensen uit het buitenland ik hou daar van ! Ik zou ook heel graag weer naar Amsterdam willen gaan :D X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vind ik ook zo super leuk, dat het zo toeristisch is! Toen ik naar de Amsterdam Dungeon was geweest waren er onder andere een groepje Italiaanse jongeren dus overal hoorde ik Italiaans en ook Engels, zooo leuk haha.

      Verwijderen
  2. Ik woon 20 minuten van Amsterdam, ik snap je obsessie best wel hooor^^

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er een jaartje of twee, tweeënhalf geleden geweest op mijn verjaardag met van die onbeperkte treinkaartjes die nog op moesten, lol. Was wel erg leuk, vooral het Vondelpark zou ik graag voor de deur willen hebben liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou ook van Amsterdam! Zo gezellig en aardige mensen enzo! Jammer dat ik er moeilijk kom omdat onder andere de treinkaartjes zo duur zijn :( Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen