Almost 16, whoa I'm gettin' old.

Jaaa, ik ben bijna jarig! 11 september word ik ein-de-lijk 16, een leeftijd die ik al sinds klein meisje heel 'cool' vond. Zestien, ...

Jaaa, ik ben bijna jarig! 11 september word ik ein-de-lijk 16, een leeftijd die ik al sinds klein meisje heel 'cool' vond. Zestien, dan ga je uit, naar de 'disco', vinden alle jongens je leuk, mag je alcohol (niet dat ik dat als 4 jarig meisje zo graag wilde drinken hoor, ik vond het juist eng, haha.) en wordt je heel mooi! Dacht ik. Nou ja, als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat de leeftijd van 16 jaar hebben mij heel erg anders maakt dan 15 zijn, maar 16 blijft toch wel die coole leeftijd. Anyway, bij een verjaardag horen cadeautjes, een feestje en goede voornemens. Oftewel, ik wil jullie mijn wishlist laten zien, vertellen over mijn plannen voor mijn verjaardag en ik wil graag vertellen over de goede voornemens voor in mijn toekomstige, nieuwe levensjaar.




Ik wil graag beginnen met mijn wishlist, want hoe moeilijker het per paar ook wordt om te bedenken wat je nou weer voor je verjaardag wilt hebben, (Toen je 5 werd was het zó makkelijk! Ik had mijn wenslijstje al maanden van te voren.) een kleine wishlist zul je altijd wel hebben. Ik dus ook.

Schoenen!
Ik ben gek op kleding. Specifiek kleding ja, want ik heb maar een paar aantal schoenen, waarvan ik een paar haast elke dag draag. Ik verbaas me elke keer weer als een meisje uit mijn klas weer het zoveelste paar nieuwe schoenen aan heeft op school. Hoe komt ze eraan? Het is niet zo dat ik me niet een paar nieuwe schoenen kan veroorloven, maar die leuke, hippe All stars zijn toch weer zo'n  €80,- (natuurlijk bestaat er ook nog een Dolcis en een Van Haren, maar even om een dramatisch voorbeeld te geven. :P) en als je dan ook nog met veel moeite spaart voor een vakantie volgend jaar, wordt het toch een beetje lastig om zelf een paar nieuwe schoenen te kopen. Daarbij komt dat ik niet zo heel goed weet wat voor schoenen ik graag zou willen. Ik vind All stars heel leuk, maar daar heb ik al een paar van. Ik vind Dr. Martens super gaaf, maar die zijn gelijk weer zo alternatief. Daarnaast heb ik ook hele leuke enkellaarsjes gezien in het winkelcentrum. Kort gezegd, ik weet het niet, of ik wil het allemaal.

Kleding. 
Kleding heb ik nooit genoeg, ook al ontploft mijn kledingkast haast van de kleding. Helaas heb ik de laatste tijd het gevoel dat mijn kleding het nét niet is. Ik draag veel minder graag wat ik een paar maanden geleden super leuk vond, en ik heb het gevoel dat het gewoon allemaal net niet leuk is. Ik ben dus een beetje van kledingstijl veranderd, ik denk een beetje volwassener. Er zijn wat specifieke kledingstukken die ik graag zou willen hebben, maar aangezien ik, zoals ik al zei, aan het sparen ben, is mijn aankomende verjaardag de ideale gelegenheid om bijvoorbeeld mijn moeder even dat leuke shirtje in de H&M te laten zien, of dat jurkje op Forever21.com. ''Gewoon, zomaar mam...'' :) Hieronder heb ik een collage gemaakt van de kleding die ik heel graag zou willen hebben.


Jurkje met poesjes: €19,95 - H&M
Spijkerjack: €29,95 - H&M
Panty met luipaard detail: €7,95 - H&M
Spijkerbroek: €14,95 - H&M
Leren jack: €15,- Forever21
Legergroene blouse: €19,95 - H&M

Sieraden en andere dingetjes.
Ik heb opzich ook al best heel veel sieraden, maar ik zou graag nog een rood -of oranjekleurige statement necklace willen. Tot voor kort wilde ik ook graag een polaroidcamera, maar toch maar niet, omdat het heel duur blijkt te zijn ofzo. Natuurlijk verwacht ik echt niet dat ik alles uit mijn wishlist krijg, maar jullie hebben nu wel een idee van wat ik graag zou willen krijgen voor mijn verjaardag. (en ook de mensen die op mijn verjaardag komen, als ze dit lezen, ghehe.)

De dag dat ik jarig ben is op een woensdag, en laat dat dan net de dag zijn dat ik tot 16:15 op school zit. Wel met de eerste 3 uur vrij, dus ik kan heerlijk uitslapen! Ik verwacht niet dat ik op mijn verjaardag zelf heel veel ga doen, ik en mijn broertje en zusje moeten natuurlijk naar school, en mijn vader en moeder moeten werken. Wel mag ik 's avonds bepalen wat we gaan eten, tenminste, daar ga ik van uit, want dat is elk jaar zo, haha. Dat wordt waarschijnlijk eten in een lekker restaurant. Een sweet sixteen ga ik trouwens niet geven, ik heb gewoon het gevoel dat ik niet heel denderend zal zijn in het geven van grote feestjes. Ik wil het gewoon klein houden en mijn lieve vriendinnen uitnodigen. Ik heb nog geen idee wat we gaan doen met z'n alle, maar ik moet toegeven dat ik me best wel verheug op het moment dat ik bij de supermarkt een krat Jillz kan kopen, om het te vieren met mijn vriendinnen. Natuurlijk ben ik niet van plan om aan het eind van de avond stomdronken bovenaan de trap te belanden, maar als je 16 word hoort alcohol er best een beetje bij, vind ik. 

Qua goede voornemens heb ik er wel een aantal, maar die zijn heel persoonlijk en als je al die voornemens bij elkaar gooit komt het er op neer dat ik graag van mijn stomme onzekerheid af wil komen. Ik heb geen idee hoe, maar 9 september heb ik eindelijk weer een afspraak met mijn logopediste, dus dan kan ik het er met haar over hebben. Natuurlijk kunnen mijn ouders me er ook bij helpen.

Even over de titel gesproken, ik vind 16 echt nog geen oude leeftijd hoor, in tegendeel! Maar ik word langzamerhand toch wel een beetje volwassener, ik bedoel, na 16 komt 17 en voor je het weet ben je alweer 18! Grapje, ik ga een beetje te snel. Ik bedoel dat ik met de leeftijd van bijna 16 jaar, toch echt geen klein kind meer ben. Nog (lang) geen volwassene, maar dus ook geen klein kind. Ik wil meer discipline en initiatief gaan tonen, en ik wil véél meer met mensen omgaan, uitgaan enzo, leuke mensen ontmoeten, maar daar komt weer die onzekerheid bij kijken. Ik hoop dus echt dat ik daar vanaf kom, zo snel mogelijk. Hoe dan ook, ik kijk erg veel uit naar mijn 16e verjaardag, (al zo'n tien jaar lang, haha) nog 11 dagen...


Bron(nen): H&M. Forever21 || Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

2 reacties

  1. 16 lijkt mij ook een leuke leeftijd! Ik ben zelf pas veertien, haha. Veertien en een half! Mijn zus wordt eind oktober wel al 17, klinkt echt oud. Ik vraag eigenlijk nooit kleding of schoenen voor mijn verjaardag, vaak make-up of boeken ofzo. Maar vroeger was het inderdaad veel makkelijker (barbies!)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja inderdaad! Vind het echt moeilijk om nu te bedenken wat ik graag zou willen hebben!

      Verwijderen