Mijn favoriete covers.

We hebben allemaal onze favoriete liedjes, de liedjes waar we kippenvel van krijgen of waar we heel vrolijk van worden. Soms komt het voor d...

We hebben allemaal onze favoriete liedjes, de liedjes waar we kippenvel van krijgen of waar we heel vrolijk van worden. Soms komt het voor dat ik een cover van een liedje mooier vind dan het liedje zelf. Mijn favoriete covers wil ik graag met jullie delen, so there I go! Ik zal ook de originele liedjes erbij zetten, zodat jullie kunnen vergelijken.

De eerste cover is gezongen door Teske de Schepper en het liedje is 'Zeg me dat het niet zo is' van Frank Boeijen. Ik heb het originele nummer nog niet geluisterd, maar ik vind de cover in ieder geval heel mooi. Om een of andere reden vind ik het liedje heel vaag, maar daarom vind ik het liedje juist heel erg mooi.

Cover



Origineel

Van de volgende cover vind ik het originele liedje ook heel erg leuk, maar deze cover geeft me kippenvel. Het liedje is Titanium van Sia en in dit filmpje wordt het gecovert door Christina Grimmie, die op haar Youtubekanaal nog veel meer nummers covert. Christina's stembereik vind ik zo geweldig, dat is ook een van de redenen dat ik deze cover zo goed vind.


Cover

Origineel

De volgende cover is van Lana Del Rey, waarin ze het liedje 'Summer wine' zingt, dat eigenlijk van Nancy Sinatra en Lee Hazlewood  is. Lana zingt het samen met Barry O'Neill, die haar vriend is. Behalve dat ik het liedje erg leuk vind, vind ik het filmpje ook heel mooi gemaakt. Het geeft me een heerlijk zomergevoel en dat vind ik leuk.


Cover


Origineel

Dit waren mijn drie favoriete covers, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. (luisteren!) Welke van deze drie covers vinden jullie het leukst? Of hebben jullie een eigen favoriet?

You Might Also Like

0 reacties