De kracht van woorden.

Heel even snel: Sorry dat ik wéér zolang niets van me heb laten horen, had het druk en er spelen op dit moment een aantal dingetjes waar ik ...

Heel even snel: Sorry dat ik wéér zolang niets van me heb laten horen, had het druk en er spelen op dit moment een aantal dingetjes waar ik het een beetje moeilijk mee heb.

De kracht van woorden vind ik erg bijzonder. Hoe snel je iemand kan kwetsen met een paar simpele woordjes, of hoe blij je iemand kan maken door het zeggen van één zin. Ik vind het raar, cool, maar soms ook vervelend. Ik kan je nu al vertellen dat dit een artikel word met veel geklaag en heel veel vaag geklets, waarvan ik weet dat jullie, mijn lezers, er niks aan zullen hebben. Toch wil ik mijn frustratie en een klein beetje van mijn stomme gevoel kwijt in dit artikel.

Soms vergeet ik wát ik nou eigenlijk bedoel met de woorden die ik zeg, en dan maakt het niet uit in wat voor soort gesprek, soms heb ik geen besef van wat voor gevolgen mijn woorden zullen hebben. Ik denk dat iedereen dit weleens heeft, dat je er bijvoorbeeld iets uit gooit wat je helemaal niet had willen zeggen. Je kunt makkelijk zeggen: ''Ik meende niet wat ik zei, het spijt me, sorry.'', maar diegene tegen wie je aan het praten was heeft het misschien heel anders opgevat en kan er nog dagen mee zitten.




Ik ben iemand die heel snel vergeet dat wat ze doet, zegt en bedenkt, al heel snel gevolgen kunnen hebben in het leven om haar heen.
Soms lijkt het weleens alsof ik denk dat het niet uit maakt wat ik zeg of doe, het heeft toch geen effect op de wereld, op een 'positieve' manier dan. Lastig uit te leggen. Ik vind communiceren maar lastig, ik kan woorden of dingen bedoelen op een manier die door anderen niet begrepen wordt, of juist andersom. Het frustreert mij. Soms kwets je mensen waarvan je absoluut niet wil dat ze zich gekwetst voelen. Ook kunnen gezichtsuitdrukkingen heel veel voor iemand betekenen, of de manier waarop je iets zegt. Als ik roep tegen iemand: ''Nee, niet waar!'', bijvoorbeeld, kan het voor diegene waar ik in gesprek mee ben overkomen alsof ik geen respect toon, of lak aan diegene heb, terwijl ik mijn woorden alleen kracht bij wilde zetten. Soms is communiceren best lastig dus, maar ik denk dat iedereen daar weleens last van heeft.

Goed, ik zal maar even zeggen waarom ik dit artikel voor jullie heb geschreven. Communiceren heeft best wel veel te maken met wat dingen die mij een beetje tegen zitten op dit moment, zoals mijn operatie die opeens niet meer doorgaat (mijn stem, praten) en een 'botsing' met iemand waarvan ik heel veel hou. Ik zal jullie geen details ofzo vertellen, want eigenlijk vind ik dat te persoonlijk. Ik weet dat dit niet een heel lang, vrolijk artikel is en ook een beetje vaag en raar, maar vanaf morgen komen er weer dagelijks artikels online. Dit was gewoon even een 'Ik wil mijn gevoelens kwijt' -berichtje, hopelijk vinden jullie het alsnog leuk om te lezen. Morgen heb ik de eerste 2 uur vrij op school en ben ik al kwart voor 1 uit, dus dan heb ik lekker veel tijd om vooruit te bloggen! Fijne avond lieve lezers, talk to you later!


Afbeelding(en): WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties