Oh, those nights | Heimwee naar Venetië

Niet mijn foto. Het gebeurt me altijd als ik op reis ben en het is best grappig; al maak ik nog zoveel foto's, tot ontelbaar veel ...


Het gebeurt me altijd als ik op reis ben en het is best grappig; al maak ik nog zoveel foto's, tot ontelbaar veel aan toe, de momenten waarop ik geen camera in mijn handen heb, blijven het beste hangen. Ergens is het wel logisch, want als je niet bezig bent met het mooi op de foto zetten van je Franse croissant of bijvoorbeeld de London Eye, dan leef je veel meer in het moment. Maar toch is het ook een beetje onlogisch, want de foto's die je maakt op reis, dragen allemaal een herinnering met zich mee, die je meteen te boven komt zodra je een blik op de foto werpt, niet waar?

De laatste paar dagen heb ik onwijze heimwee naar Venetië (ja, Italië ofcourse, what did you expect from me?). Ik geloof dat het vrijdag of zaterdag was, after dinner, rond tienen en ik en m'n gezin liepen maar wat door de straatjes van Venetië. Bruggetjes over, verwonderd zijn over al het water en de lekkere geuren, de lichtjes... Venetië was nog volop wakker, maar af en toe was het toch zo stil als we weer door zo'n typerend smal, bijna eng straatje liepen, niet zo heel goed wetend waar die uit zou komen. Ook zo leuk zijn de bijzondere winkeltjes die je in ieder straatje vindt (goede propaganda voor Venetië dit, zeg). Er was zelfs een klein winkeltje dat volstond met spulletjes van The Beatles, dus mijn broertje was helemaal gelukkig.

Venetië is sowieso geweldig, misschien vond ik het zelfs wel leuker dan Rome. Het heeft iets sprookjesachtigs (zou waarschijnlijk ook deels komen door de winkels waarin ze de Venetiaanse prinsessenjurken en prinsenkledij verkopen (en maskers natuurlijk!)) en blijkbaar houd ik daar enorm van. Ik heb veel foto's gemaakt afgelopen zomer toen ik op vakantie was, dat heb ik altijd gedaan en zal ik altijd blijven doen, maar de meest memorabele momenten zijn denk ik niet vast te leggen op camera, simpel weg omdat je daar dan helemaal niet over nadenkt. Je leeft in het moment en dat is eigenlijk het beste wat je kunt doen als je op vakantie of waar dan ook bent. 

En nu ik hier zit, om 23:40, mezelf heel sterk afvragend waarom ik nog niet in bed lig (want morgen laaang school en ik voel me momenteel een beetje mehh). Ik verlang eigenlijk weer heel sterk terug naar Venetië, 's avonds om een uur of 22:00, lopend door zo'n donker, maar enorm sfeervol straatje. ''With the person that I love'', zette ik op m'n Instagram. Niet ik iemand in m'n hoofd heb wat dat betreft hoor. Of misschien ook wel een beetje, ik weet het niet. Ik ben nogal een dromer en een beetje een hopeloze romanticus, maar ik denk dat dat ook wel een beetje bij mij past. :) 

En nu ga ik slapen. Doei! 

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ciao bellissima,
    Alweer een geweldig blog. Schrijven....gaat het je echt makkelijk af. Echt talentvol!
    Ik had, na het lezen, had ik ook een beetje heimwee na Venezia of Roma of....non importa dove....in Italia.
    Je hebt de sfeer van Venezia di sera.perfect weergegeven.
    Lieve Romana...ga zo verder!
    Cara Romana va avanti cosi....tu hai veramente molto talento.
    Ciao bellissima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah, ik wil zo graag naar Venetië <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaah, ik wil zo graag naar Venetië <3

    BeantwoordenVerwijderen