Dingen die ik wil, maar niet koop

Heel vaak neem ik me voor om een bepaald iets te kopen en dan ga ik ervoor naar de winkels, maar dan vind ik het opeens helemaal niet meer n...

Heel vaak neem ik me voor om een bepaald iets te kopen en dan ga ik ervoor naar de winkels, maar dan vind ik het opeens helemaal niet meer nodig om mijn geld eraan uit te geven. Dan ga ik een paar uur later naar huis met heel veel nieuwe kleding en make-up, maar zonder datgene wat ik zo nodig moest hebben en met heel veel spijt. Want hé, een kleine tas extra is toch wel handig als je ergens naar toe moet maar niet al te veel mee hoeft te nemen. Dit heb ik best vaak. De dingen die ik best graag wil hebben, maar nooit mee terug naar huis keer als ik van het winkelcentrum kom, wil ik graag met jullie bespreken. Misschien kan ik met dit artikel mezelf ook wel een beetje overhalen om de spullen dan toch maar een keertje aan te schaffen!



Verkoopinformatie:
Roze oortjes: H&M - €14,95
Lichtroze beanie: H&M - €4,95
Grijze beanie: H&M - €4,95
Zwart/wit rugzakje: H&M - €19,95
Bruin tasje: Forever21 - €19,90
Spijkerjasje: H&M - €29,95

Zo. Laat ik dan maar gelijk beginnen met de dingen die ik altijd nodig blijk te hebben of te missen, maar nooit koop als ik ga winkelen. Elke keer weerhoud ik mezelf ervan om de dingen te kopen met een of andere reden die dan even later toch niet goed genoeg blijkt te zijn, want ik wil het dan nog steeds heel graag. 

Een klein tasje is iets wat ik niet heb, maar wel zo vaak nodig heb. Als ik bijvoorbeeld ga winkelen neem ik altijd gewoon mijn 'schooltas' (een bruine handtas) mee, wat betekend dat ik dan al mijn boeken er uit moet gooien. Als ik dan eenmaal door de Primark wandel om nog een tas te kopen, bedenk ik me weer dat 'ik nu toch óók deze tas gebruik?' Een extra tas is dus overbodig. Nou, niet dus, want nog steeds blijkt elke keer weer dat het handig is om gewoon nog een (kleine) tas te hebben. Volgende keer ga ik dus wel echt een nieuwe tas kopen!
Ditzelfde geldt voor oordopjes. Ik ben om een of andere reden een ster in het slopen of kwijtmaken van mijn geliefde oordopjes, en wederom zit ik momenteel weer zonder. Tot vandaag mocht ik de oordopjes van mijn broertje lenen, maar die wilde hij toch ook vandaag weer terug, dus het wordt tijd dat ik mijn eigen oordopjes koop. Redenen om die dingen niet te kopen zijn de prijs, (god, wat klink ik krenterig... valt best mee hoor, alles gaat gewoon op een kleding!) of ik twijfel aan de kwaliteit. Vooral aan die eerste 'reden' moet ik maar gewoon lak hebben als ik ze binnenkort ga kopen, want ik kan echt niet lang zonder muziek, haha.

De beanies zijn een iets anders verhaaltje. Ik vind die mutsjes heel erg leuk, maar ik twijfel elke keer of ik ze wel echt ga dragen. Sowieso mag ik op mijn huidige school geen hoofddeksels dragen in het gebouw, maar op de school waar ik volgend jaar naar toe ga mag je wel met hoedjes, mutsjes en andere dingen op je hoofd de les in. Maar aangezien het een beetje raar is om in de zomer met een mutsje op te lopen, (tenzij het een dun stofje is, kan dit of niet?) denk ik dat ik de beanies maar na de zomer ga aanschaffen. Ik denk dat ze wel leuk staan met een een comfy outfitje en wat uitgezakte krullen in mijn haren. Ja!

Het spijkerjasje. Een reden om dit kledingstuk telkens maar weer niet te kopen heb ik niet eens. Ik doe het gewoon niet. Raar, want spijkerjasjes zijn onwijs handig en makkelijk te combineren, en ze zijn helemaal niet zo duur. Aangezien het precies vandaag weer lente is en het me een fijn jasje lijkt om in de lente en zomer te hebben, denk ik dat ik er binnenkort wel eentje ga kopen. 


Verkoopinformatie: 
Dr. Martens: Omoda - €119,96
Joggingbroek: Forever21 - €14,90

Dr. Martens en een jogging broek. Om deze twee dingen niet aan te schaffen heb ik twee hele verschillende redenen die allebei een beetje op de bovenstaande redenen lijken. Dr. Martens vind ik onwijs toffe schoenen en ik wil ze al zo onwijs lang, zo onwijs graag. De prijs houd me wel enorm tegen, want als ik ze zou kopen zou ik gelijk door mijn kleedgeld heen zijn, plus een kwart van de maand daarop. Stiekem hoop ik ze dan ook voor mijn examen te krijgen als ik zelf een deel mee betaal. (ik hoop nu ook dat mijn lieve moeder dit leest, haha) Voor de joggingbroek geldt dat ik altijd mezelf ervan overtuig dat ik het niet nodig heb, maar dan kom ik er even later wel weer achter dat het me gewoon heel fijn lijkt om als ik thuis kom van school of op een dag helemaal niks ga doen, een joggingbroek aan te kunnen doen in plaats van zo'n strakke skinny jeans elke dag. Ik heb dus gewoon geen joggingbroek of iets, en soms is dat dus best vervelend.

And last but not least, een goede krultang! Ik heb nu wel een krultang, maar die is niet zo goed en ik vind hem ook te klein. Telkens is dat ook de reden dat ik het niet nodig vind om een nog krultang te kopen. Maar het lijkt me wel heel leuk om 's ochtends gewoon even snel een losse krul in mijn haar te creëren, zodat ik er net wat anders uit zie. Ik weet wel een hele goede methode om je haar te krullen zonder hitte, (klik hier voor een filmpje van Beautylab) maar toen ik dat een hele nacht liet zitten, zag het er niet bepaald uit zoals ik had gehoopt. Een gigantisch poedelkapsel was het gevolg. Een foto heb ik, maar die is te beschamend om te laten zien, haha. Maar goed, een krultang dus, om dat soort mislukte experimenten in het vervolg te voorkomen... 

Dit waren zo ongeveer alle dingen die ik al voor een langere tijd wil, maar gewoon nooit koop. Ik geloof het best als ik nu heel krenterig over kom, maar het is gewoon zo dat ik een onwijze weak spot heb voor kleding, (het spijkerjasje dan niet meegeteld) en dan ook al mijn geld daar aan uitgeef. Oeps... 
Ik hoop dat het wel interessant was om te lezen, en ik vraag me af of jullie ook (weleens) dit probleem hebben. Let me now in the comments!



Afbeelding(en) en/of bron(en): Omoda, Forever21, H&M, WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties