Mijn hoogtepunten van 2013

Ahhh, het is de laatste dag van 2013! Can you believe it? Ik niet, haha, voor mijn gevoel zitten we pas op de helft van het jaar. Het is toc...

Ahhh, het is de laatste dag van 2013! Can you believe it? Ik niet, haha, voor mijn gevoel zitten we pas op de helft van het jaar. Het is toch echt zo dat ik na deze week op school goed na moet denken over het feit dat ik geen 2013 meer moet opschrijven. (vergeet ik vast wel een aantal keer...) Net zoals iedereen heb ik hoogte -en diepte punten meegemaakt. Natuurlijk staan we liever stil bij de hoogtepunten en daarom besloot ik die van mij in kaart te brengen in een artikel: mijn hoogtepunten van het jaar 2013.




Een niveau lager
Afgelopen jaar zakte ik van de havo af naar de mavo. Dit kan natuurlijk als heel negatief gezien worden, en dat is het eigenlijk ook wel, maar het heeft wel positieve gevolgen met zich meegebracht. Zo haal ik eindelijk weer goede cijfers en ik heb dit jaar ook nog geen een onvoldoende gehaald. Dat is echt een enorme verbetering vergeleken met vorig jaar, waar ik de een na de andere onvoldoende haalde. Natuurlijk is het logisch dat mijn cijfers beter zijn nu ik vmbo-t niveau volg, want havo is nu eenmaal een beetje moeilijker. Het is wel heel fijn dat ik nu niet meer hoef te stressen om mijn cijfers en dat ik met een beetje inzet al prima cijfers haal. Ook mag ik dit jaar examen doen en ik heb onwijs veel zin om te slagen. Gelukkig heb ik er veel vertrouwen in!

Ik mocht meerdere keren in het jaar het land uit
Afgelopen jaar ben ik met school 2 dagen naar Parijs gegaan. Echt fan-tas-tisch. Hoewel ik niet heel veel van Parijs had gezien jammer genoeg, vond ik het wel super gezellig en ik ga graag nog eens terug. Ook ben ik afgelopen jaar met school naar Düsseldorf geweest, naar de kerstmarkten. (dus eigenlijk was dat nog in 2012, maar het scheelde maar een paar dagen!) Dat was ook echt super leuk. Afgelopen zomer ben ik naar Turkije geweest en heb ik lekker bij kunnen komen van het stressvolle schooljaar onder de brandende zon en een prachtig uitzicht voor me. Ik ben er achter gekomen dat ik graag reis. In 2014 hoop ik vaker op reis te kunnen gaan en nog een beetje meer van de wereld te kunnen zien. Een wereldreis zal ik wel niet maken volgend jaar, maar ik ga wel 4 dagen naar London met school en als ik slaag voor mijn examens mag ik mee naar Rome met mijn vader en Esther.

Ik heb mezelf ontwikkeld
Ik heb mezelf echt heel erg ontwikkeld afgelopen jaar. Van muziek -en kledingstijl tot gedrag en zelfstandigheid. Aan het begin van 2013 had ik niet gedacht dat ik het zou durven om een heel weekend alleen thuis te blijven en ik had ook niet gedacht dat zoveel vooruitgang zou boeken qua mijn onzekerheid. Ik heb een stuk minder moeite met presentaties geven bijvoorbeeld en ik praat veel makkelijker met mensen dan eerst. Veel dingen die ik eng vind heb ik dus wel mooi even geflikt, en daar ben ik best een beetje trots op.

Een kort stukje video waarin ik Nothing Else Matters van Metallica speel. Moet nog veel oefenen, maar 't is een begin!

Muziek
Ik hou van muziek, maar dat lijkt me inmiddels best duidelijk. Al voor 2013 begon wilde ik graag keyboard leren spelen. De vriend van mijn moeder kan onwijs mooi en goed spelen, en hij wilde het mij ook leren. Helaas had ik niet bepaald veel discipline en doorzettingsvermogen, maar in het begin van dit schooljaar ben ik er eindelijk aan begonnen. Inmiddels heb ik ook mijn eigen keyboard en speel ik bijna elke dag even. Ik vind het dus ook erg fijn om te zien dat ik discipline en doorzettingsvermogen heb opgebouwd!

Nieuwe vrienden
Ik heb nieuwe vrienden mogen maken of ben sterker bevriend geraakt met mensen die ik al kende. En dat is natuurlijk erg fijn. Ik ben niet heel goed in het aanspreken van mensen, laat staan het maken van vrienden, maar er zijn toch wel een hoop nieuwe mensen in mijn leven gekomen die veel voor me betekenen. Ik heb zelfs mensen ontmoet buiten Nederland - Thanks to the internet! - en dat vind ik echt heel erg leuk. Met sommige mensen die ik al kende ben ik beter bevriend geraakt en dat is natuurlijk ook heel mooi. In 2014 hoop ik dat ik nog meer aan mijn onzekerheid te kunnen werken zodat ik makkelijk mensen leer aan te spreken.

All the other stuff
In 2013 ben ik (na al die jaren wachten, haha) 16 geworden, heb ik dronkenschap meegemaakt, (wil het nooit meer, maar het moet een keer gebeuren, niet waar?) heb ik mezelf beter leren kennen, heb ik mijn haren donker geverfd, dacht ik dat mijn stembanden beter zouden worden (wat niet is gebeurd, maar ik ben wel een stukje zekerder geworden, en dat is waar het om draait) en nog zoveel meer.


Ook al deze dingen hebben 2013 gemaakt zoals hij was; spannend, mooi, emotioneel, soms even stom, maar bovenal gewoon heel erg leuk. En ik wil alle mensen die daar verantwoordelijk voor zijn enorm veel bedanken. Natuurlijk heb je zelf je eigen leven in de hand, maar zonder anderen ben je nergens. Ook wil ik jullie bedanken voor alle lieve comments die jullie hebben achtergelaten op mijn blog, ondanks dat ik lang niet al mijn beloftes ben nagekomen. Dus, bedankt alle bloggers, lezers, vrienden, familieleden en andere lieve mensen. Ook wens ik jullie natuurlijk een geweldig en mooi 2014! Thank you & heel veel geluk! 

You Might Also Like

0 reacties