Selfmade: Travel journal!

Sinds ik naar Parijs ben geweest, weet ik het zeker: Ik vind reizen leuk en ik wil meer van de wereld zien! Het lijkt me heerlijk om de were...

Sinds ik naar Parijs ben geweest, weet ik het zeker: Ik vind reizen leuk en ik wil meer van de wereld zien! Het lijkt me heerlijk om de wereld over te reizen, om nieuwe mensen te ontmoeten, en om culturen te ontdekken. Er staan wat plaatsen op mijn 'Travel list' die ik graag wil bezoeken. Neem bijvoorbeeld Verona. Het lijkt me heerlijk om door die stad te slenteren, op zoek naar mooie plekjes en bezienswaardigheden (Het balkon van Juliette!) om na afloop in een schattig koffietentje te eindigen met een cappuccino om te schrijven over wat ik die dag gedaan heb in mijn travel journal. Juist, een travel journal. Pinterest staat er vol mee: Prachtige reis-dagboekjes, beplakt met washi-tape, postzegels en van die typische 'post stempels'. Zo'n boekje staat vol met avonturen, tips (van jezelf ja) en hier en daar vind je een bonnetje van dat kledingwinkeltje in Parijs of die schattige eettent in Londen. Ik wil dat ook! Dacht ik. Ik ging naar de Action en kwam thuis met genoeg knutselspulletjes om mijn eigen travel journal te gaan maken.




Ik kwam terug met een simpel, wit notitie boekje van nog geen €2,-, een setje fineliners van onder de €1,-, een setje metallic stiften, twee pakjes decoratietape, met in elk pakje twee rolletjes, een blok gekleurd papier en superleuke 3D stickers, gekocht omdat ze met Parijs en reizen te maken hebben. Later had ik ook nog een tube lijm gekocht bij de Action omdat ik dacht dat ik thuis lijm had liggen, maar die was ik kwijt. Dit alles kostte nog geen €20!

Met veel zin ging ik dus beginnen aan het maken van mijn travel journal. Ik wilde iets geïnspireerd op dit:


Bron

Maar uiteindelijk werd het dit:

(Bleh, onscherpe foto... I'm sorry.)

Zoals je kunt zien heb ik veel gebruik gemaakt van de tape en het gekleurde papier. Een van de de 3D stickers heb ik gebruikt als een soort versierseltje door het aan een touwtje te binden. Op de voorkant heb ik een mislukte aardbol getekend en onder het elastiek staat 'Travel Journal', maar dat kun je dus helemaal niet lezen. Toch vind ik mijn travel journal leuk. Lekker eigen. Hieronder nog wat foto's:


Ik heb al wel wat dingen geschreven en geplakt in mijn travel journal. Onder andere over Nederland zelf en waarom ik hier weg wil, en mijn vakantie in Turkije. Daar heb ik ook foto's van.


Mijn Travel list! Als je niet goed kunt lezen wat er precies staat, (wat waarschijnlijk het geval is. Onscherpe foto. *kuch, kuch*) dit staat er: Paris (again!), Amercia: California & New York, The Northern lights,  Niagra Falls, New Zealand, England, Barcelona, Cinque Terre, Rome, Lago Maggiore, Verona, (veel Italië!) Las Vegas en Ibiza. 


Sommige stukjes schrijf ik in het Engels, omdat ik Engels een hele leuke taal vind haha, maar merendeel schrijf ik natuurlijk in het Nederlands.


Mocht ik ooit mijn travel journal kwijt raken en mocht er dan iemand zijn die hem vind: op de linkerbladzijde staat een berichtje met mijn telefoonnummer zodat diegene mij kan bellen zodat ik mijn travel journal terug kan krijgen. Nou betwijfel ik eerlijk gezegd of er dan mensen zijn die mij werkelijk zouden opbellen, maar de mogelijkheid ertoe kan nooit kwaad!

Jammer genoeg is mijn travel journal niet zo mooi als al die journals op het internet. Maar ondanks dat vind ik hem wel leuk. Ik hoop echt dat dit boekje vol komt met verhalen over de plaatsen waar ik ben geweest ben, foto's en andere dingen. Erg handig is dat er een soort vakje achterin het notitieboekje zit, daar bewaar ik dingen zoals mijn entreekaartje van Disneyland.

Hopelijk vonden jullie mijn sneek-peek in mijn travel journal leuk, ondanks de hele slechte foto's. Ik heb nou eenmaal (nog) geen goede camera tot mijn beschikking. Hebben jullie een travel journal, of gaan jullie er een maken? En naar welk land zou je gaan als je er nu heen kon gaan? (En alles was geregeld; vlucht, hotel etc.) 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ahh dat is echt heel erg leuk geworden!! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gedaan! Ik denk ook wel vaak 'ah zoiets wil ik maken' maar uiteindelijk komt het er nooit van of ik het doe het niet eens. Erg reislustig ben ik ook niet, maar ik heb de laatste tijd wel vaak iets van 'daar wil ik heen! En naar die stad, en daar...'. Komt ook grotendeels door het internet. Als ik nu mocht kiezen dan zou ik naar New York gaan of naar een warm land met all inclusive hotel.

    BeantwoordenVerwijderen