Hoe kun je een bandana combineren?

Bandana's zijn sjaaltjes die je om je hoofd kunt wikkelen op verschillende manieren. Ze zijn erg handig om je haar uit je gezicht te hou...

Bandana's zijn sjaaltjes die je om je hoofd kunt wikkelen op verschillende manieren. Ze zijn erg handig om je haar uit je gezicht te houden. Ik vind bandana's extra leuk in de zomer, maar op minder warme dagen kun je ook prima een bandana in je haar dragen. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken wat betreft bandana's is het combineren; bandana's zijn vaak lastig te combineren. Ik heb 4 outfitcombinaties bedacht waarmee je inspiratie kunt opdoen om jou bandana op een simpele manier, leuk te kunnen combineren.





Girly and cute.
Je hebt vast wel een keer een haarband/bandana gezien met een schattige bloemenprint, of misschien heb je er zelf wel eentje. Vind je het lastig om zo'n bandana te combineren, dan kun je hier inspiratie uit op doen. Een maxi-dress (of korter jurkje) kun je perfect combineren met een bandana. Met een spijkerjasje en een paar slippers maak je de outfit helemaal af. Je kunt de bandana in je haar dragen en dan je haren los laten. Doe er wat beach-spray in voor een zomerse strand look!

Bandana - Forever21, €3,90.
Kort jurkje - H&M, €34,95.
Spijkerjack - Forever21, €6,75.
Slippers - Forever21, €8,90.



Casual 'nd cool. (Heerlijk orginele titel, wist niks beters, haha!)
Bandana's kun je prima naar bijvoorbeeld school dragen zonder dat het er heel opvallend uit ziet of zo. Je kunt hierbij een spijkerjasje combineren met een leuk shirtje eronder. Je kunt er een simpele, witte broek onder dragen, maar als je iets meer wilt opvallen kun  je een zwart/wit gestreepte broek erbij aan doen. De bandana kun je om je hoofd binden terwijl je je haar in een knot draagt, staat (en zit!) lekker comfy.

Bandana - Forever21, €3,90.
Broek - Forever21, €21, 75.
Shirtje - Forever21, €15,75.
Spijkerjasje - Forever21, €28,75.


Rock 'n roll.
Bandana's passen heel erg bij de grunge-look vind ik. Als je de typische, rode bandana combineert met een mouwloos spijkerjack en een trui met aztec print heb je deze look al snel te pakken. Je kunt hierbij een simpele zwarte broek dragen, of als het lekker weer is een leuke short. De bandana kun je om je hoofd wikkelen en je haar in een simpele staart dragen.

Broek - Forever21, €10,75.
Trui - H&M, €34,95.
Spijkerjack - Forever21, €3,75.


Summer sweetness.
Zoals ik al zei doen bandana's mij erg aan de zomer denken. Om die reden heb ik ook een zomerse outfit bedacht, compleet Nederland-proof, haha. (Check het shirtje met lange mouwen, uh!) Ik vind het persoonlijk leuk om een kleurelement van de bandana terug te laten komen in je outfit, in de bovenstaande collage heb ik dat ook gedaan. Om de outfit wat meer pit te geven heb ik gekozen voor een zwart truitje. En omdat we allemaal zomerse schoenen willen dragen die ook goddelijk lopen heb ik voor All Stars gekozen als schoenen, love them. De bandana kun je dragen zoals je zelf wilt, misschien is het fijn om 'm zo te dragen dat al je haar uit je gezicht is.

Bandana - Forever21, €2,90.
Short - Pull and Bear, €19,99.
Truitje - H&M, €24, 95.
All Stars - (o.a.) Funki House, €69,99.
Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hebben en er wat inspiratie uit op kunnen doen. Dragen jullie eigenlijk weleens een bandana? Welke outfit vinden jullie het leukst?


Afbeelding(en): Forever21, Pull&Bear, H&M, WeHeartIt

You Might Also Like

0 reacties