Ich möchte gern ein... Wat?!

Duits?! Duits? Waarom Duits!? Vraag je je nu vast af. Nou, lieve lezers, ik ga morgen naar Duitsland! Om precies te zijn ga ik morgen met sc...

Duits?! Duits? Waarom Duits!? Vraag je je nu vast af. Nou, lieve lezers, ik ga morgen naar Duitsland! Om precies te zijn ga ik morgen met school een dag naar Düsseldorf, om de kerstmarkt te bezoeken. Natuurlijk krijgen we ook wat opdrachten mee, maar het draait het meest om de gezelligheid. Ik heb er heel veel zin in! Misschien vraag je je nu nog wat wat de titel te maken heeft met het feit dat ik naar Duitsland ga morgen. Nou, om eerlijk te zijn, mijn Duits is niet bepaald goed...

Het is niet zo dat ik dikke onvoldoendes haal voor Duits hoor, (Sterker nog, mijn cijfers voor duits zijn best goed!) ik kan gewoon geen goed Duits, het zit niet in mijn hoofd, mijn uitspraak klinkt als een doodgaande zeekoe, en ik ben om een of andere reden ook bang dat mensen me niet begrijpen. De enige goede zin die nu in me opkomt is: ''Ich bin Romana.'', verder heb ik geen idee hoe ik iets moet bestellen in Duitsland, (De zin in de titel weet ik dankzij mijn vader.) ik ga gewoon hard falen in het Duits.

   


Oké, dat even ter zijde. Het feit dat ik naar Duitsland ga vind ik natuurlijk hartstikke leuk! Naast dat we naar de kerstmarkt gaan, zijn mijn vriendinnen en ik ook van plan om naar de Shaddowstraße te gaan, een straat met allemaal winkels. Ook is er een Abercrombie & Fitch winkel waar er verkopers/mannen zonder shirt rondlopen! Wel met sixpack natuurlijk, aaah! Ook gaan we het centrum bezoeken en zijn we van plan te gaan schaatsen, super leuk!

Dingen die ik meeneem naar Duitsland zijn mijn ID, camera, pen, agenda, oordopjes, broodjes, snoep en drinken, een haarborstel, deodorant, losgeld en mijn pinpas. En als je net zoals ik niks kan van het Duits, (of een andere taal.) kun je wat belangrijke, in mijn geval, Duitse zinnen schrijven op een briefje (Of opslaan in je telefoon!) zodat je die niet vergeet!  De bus vertrekt vanaf school om tien over half negen en ik ben ongeveer half tien weer thuis. Ik ga in Düsseldorf een hoop foto's maken en misschien ook filmpjes, dus jullie kunnen rekenen op een verslagje!

Dit was een kort berichtje over mijn vertrek naar Duitsland morgen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Zelf hoop ik op een gezellige dag. Liebe Grüße!



Afbeelding(en): KerstmarktenDüsseldorf

You Might Also Like

0 reacties