Beautysets of Polyvore?

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien, ziet mijn collage in mijn vorige artikel, over mijn bestelling bij de H&M , er anders uit...

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien, ziet mijn collage in mijn vorige artikel, over mijn bestelling bij de H&M, er anders uit dan hoe ik mijn collages meestal maak. Deze collage had ik namelijk gemaakt op een site, Beautysets.

Beautysets in een site die je sterk kunt vergelijken met de site Polyvore. Polyvore is een site waar je collages kunt maken  over fashion en beauty. Je kunt er outfits mee samenstellen of tijdschriftcovers mee ontwerpen. Beautysets richt zich voornamelijk op beauty en is een tool speciaal gemaakt voor bloggers, om bijvoorbeeld collages voor een nieuw product te ontwerpen. Erg handig dus!

Eerlijk gezegd vroeg ik me af, wat beautysets beter maakte dan Polyvore, of andersom. Ik besloot de twee sites te vergelijken en de beste eruit te kiezen!

Ik beoordeel de sites op vier punten: De lay-out en gebruiksvriendelijkheid van de 'tool' zelf, hoe simpel je jou creaties kunt delen met social media, de keuze uit plaatjes en andere dingetjes, (Zoals tekst en bijvoorbeeld pijltjes.) hoe simpel je jou eigen plaatjes kunt toevoegen, en de andere dingen die je op de site kunt doen, zoals wedstrijden.

De lay-out van de tool its self en de gebruiksvriendelijkheid.






Zoals je ziet heb je bij Beautysets bepaalde vakjes waar je jou 'producten' in kunt zetten, zoiets heet een template. Dit maakt het erg makkelijk om een overzichtelijke collage te maken. Bij Polyvore heb je ook templates, maar bij Beautysets heb je veel meer keus. Wat ik wel mis bij Beautysets is de 'Undo' en de 'Redo' knop, en die zijn erg handig. Bij Polyvore heb je die wel. Qua lay-out verschillen de 'collage makers' helemaal niet veel, wel heb je bij Beautysets meer keus qua veranderingen in bijvoorbeeld lettertype, of de foto's die je gebruikt. Mijn eerste 'punt' gaat dus naar Beautysets.

Je creaties delen met social media.
Ik heb gekeken in hoeveel mogelijkheden je jou collages kunt delen bij Polyvore en bij Beautysets. Zowel bij Polyvore als bij Beautysets kun je jou collage op evenveel manieren delen met social media. Wel is het bij Beautysets iets makkelijker om jou collage op je blog te zetten, maar dat is wel logisch, want Beautysets is gericht op bloggers. Ook qua dit punt gaat mijn stem dus uit naar Beautysets.

De keuze uit plaatjes en andere dingetjes.


Bij Polyvore heb je 10 mogelijkheden om jou collages mooier te maken, en bij Beautysets 12. Wel heeft Polyvore meer lettertypes dan Beautysets, maar beautysets heeft weer meer aanpassingsmogelijkheden. Hmm, lastig. Ik vind dat Polyvore deze keer mijn stem verdiend, omdat je bij polyvore ook muziek kan toevoegen aan je collage. I like!

Hoe simpel je eigen plaatjes kunt toevoegen.



Bij Polyvore kun je alleen je eigen plaatjes toevoegen via een speciale knop die je aan je sitebar(?) moet toevoegen. Bij Beautysets heb je ook de mogelijkheid om jou eigen plaatjes uit je bestanden te kiezen. Ook kun je, heel leuk, een video toevoegen aan je collage bij Beautysets! Bij dit punt wint Beautysets dus ook mijn stem.

Andere dingen die je op de site kunt doen.



Bij Polyore heb je ook wedstrijden waar je aan kan deelnemen, de prijzen die je kunt winnen zijn leuk en heel verschillend. Je kunt andere Polyvore-gebruikers volgen, en er is zelfs een winkel! Beautysets heeft geen wedstrijden en ook geen winkel, wel kun je andere Beautysets-gebruikers volgen. Een enorm pluspunt voor mensen die niet zo goed Engs kunnen, is dat Polyvore ook in het Nederlands te gebruiken is. Beautysets daar in tegen niet. Mijn stem gaat uit naar Polyvore.

Ik heb alle punten bij elkaar opgeteld en de uitslag is: 3 punten voor Beautysets, en 2 punten  voor Polyvore. Dit betekend dat Beautysets heeft gewonnen! Dit betekend natuurlijk niet dat Polyvore een slechte site is. In tegendeel zelfs, ik vind Polyvore ook een hele leuke site. toch vind ik Beautysets dus nét iets leuker, vooral omdat die fijner in gebruik is. Hopelijk vonden jullie dit artikeltje leuk. Laat het mij weten, want dan kan ik misschien meer van dit artikels maken, met andere dingen. Wat vinden jullie leuker/fijner, Beautysets of Polyvore?



Bronnen: Polyvore, Beautysets

You Might Also Like

1 reacties

  1. Leuk artikeltje! Ik gebruik dit soort sites eigenlijk helemaal nooit, haha.

    BeantwoordenVerwijderen