Oh my, I have a sore throat.

Pff... Je niet lekker of je ziek voelen is nooit leuk. Vandaag voel ik me niet zo lekker, ik heb keelpijn. Het is logisch dat als je ziek b...

Pff... Je niet lekker of je ziek voelen is nooit leuk. Vandaag voel ik me niet zo lekker, ik heb keelpijn.
Het is logisch dat als je ziek bent of je niet lekker voelt, dat je thuis blijft. Maar als je nou een belangrijke afspraak hebt, of je moet/wil per se ergens naar toe. Hoe zorg je er dan voor dat je er niet-ziek uitziet?


Een hele simpele tip, doe makeup op! Het is logisch dat als je ziek bent, dat je dan geen zin hebt in makeup, maar het is erg handig om bijvoorbeeld, de donkere kringen onder je ogen weg te werken. 

Nog een tip: Breng onder je foundation of op je foundation extra high lighter aan. Het geeft een mooie gloed aan je gezicht, waardoor je er minder 'ziek' uitziet. 

Drink veel thee voordat je weg gaat. Vooral thee met honing helpt goed tegen keelpijn. Groene thee is ook goed.

Vul een emmer met heet water, ga er boven hangen met je hoofd en hang een handdoek over je hoofd heen. Adem goed in met je neus, dit helpt heel goed tegen verkoudheid. Tip: Dit is ook erg goed tegen puistjes omdat het je poriĆ«n opent!

Als je de dag van  te voren al weet dat je weg moet terwijl je ziek bent: Leg twee lepels in de avond in de koelkast. De volgende ochtend leg je de koude lepels onder je ogen voor ongeveer tien minuten. De donkere kringen verdwijnen als sneeuw voor de zon en je ogen zien en fris en wakker uit.

Draag een outfit die lekker zit. Natuurlijk geen joggingpak, maar bijvoorbeeld een spijkerbroek met een pastel-kleurig t-shirt en een colbert. Dat ziet er leuk uit, en zit lekker. (In plaats van een spijkerbroek, kun je ook een 'jegging' dragen. Het lijkt op een jeans, maar het is een legging.)

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben. Ik neem nu een keel tablet en een kop thee, en hopelijk voel ik me morgen ook weer wat beter. 

You Might Also Like

0 reacties