Verslag: concert van Three Days Grace

School is taking over! Nee, om heel eerlijk te zijn valt het allemaal wel mee eigenlijk. Behalve het feit dat de dagen ontzettend lang zijn,...

School is taking over! Nee, om heel eerlijk te zijn valt het allemaal wel mee eigenlijk. Behalve het feit dat de dagen ontzettend lang zijn, heb ik tot nu toe helemaal niet zoveel huiswerk moeten maken en een  fijn ding is dat ik elke vrijdag standaard vrij ben. En daar kan ik prima aan wennen. Aan alles trouwens, iedereen in de klas is zo onwijs aardig en de vakken zijn ook (bijna) allemaal erg leuk. Het is gewoon de zin die ontbreekt aan het eind van de dag, als ik 18:00 uur thuis ben, wel wát huiswerk heb dat af moet en dan ook nog moet eten. Het is dan al gauw rond half 9 en heb ik echt geen zin om nog iets te doen, zelfs geen leuke dingen zoals bloggen. Maar, de reden dat ik nu (onder schooltijd; niemand doet wat en mijn groepje is al klaar met de opdracht) wel een artikel aan het typen ben, is omdat ik jullie maar al te graag wil vertellen over waar ik gister dan eindelijk naar toe ben geweest: het Three Days Grace concert!



Ik heb het al vaak genoeg vermeld op mijn blog; het concert van Three Days Grace. En gister was het dan zover. Ik zat die ochtend al vol excitement in de trein onderweg naar school. Ik had zoveel zin in het concert dat ik wel kon gillen (maar het is een beetje raar om in een redelijk stille trein opeens keihard te gaan gillen, hmm...). Gelijk na school zijn een vriendin en ik met de trein naar Amsterdam gegaan. Iets voor zeven kwamen we aan in Amsterdam en om zeven uur begon het concert. Gelukkig duurde het voorprogramma tot 20:30 en dat vonden we allebei niet zo spannend. Wel waren er er vroeg genoeg om toch nog wat van het voorprogramma te kunnen zien. De band die optrad heet Serious (met een omgekeerde 'S' op 't eind) en ze waren eigenlijk best goed. Mijn vriendin en ik wurmde ons tijdens het voorprogramma en de tijd dat we wachtten op Three Days Grace tussen de mensen door en zo stonden we, toen Three Days Grace eindelijk op kwam, toch nog een beetje vooraan. Gevaar dat we in een moshpit zouden belanden was er wel, maar we konden tenminste wat zien.

En damnnnn, wat was het gaaf! Ik had het gevoel dat ik telkens als eerste keihard gilde als ze opnieuw opkwamen of een nieuw nummer gingen spelen en dus voelde ik me echt een über fangirl, maar dat vind ik alleen maar leuk, haha. Ik kon letterlijk elk liedje meezingen en dat heb ik dan ook gedaan. Zo. Super. Vet. Het was onwijs leuk! (en de zanger is trouwens heel sexy, pfew!)


Ze openden het concert met 'Just like you' en eindigde het concert met 'Riot'. Een paar van mijn lievelingsnummers hebben ze ook gespeeld. Namelijk 'Never too late' en 'I hate everything about you'. Beter kon niet. Voor ik het wist was het alweer afgelopen. Mijn vader zou ons pas om 11 uur komen ophalen en het was 10 uur al afgelopen, dus besloten mijn vriendin en ik in de concertzaal te wachten, maar daarna besloten we naar buiten te gaan, which was a pretty damn good choice.

Want Three Days Grace deelde handtekeningen uit! Eerst kwam de gitarist, toen de drummer en toen de zanger en de basgitarist. Ik heb de handtekening van alle vier de bandleden en ik sta op de foto met de zanger, (whieeeeee!) de drummer en één van de gitaristen. Zo super leuk!

Let s.v.p. niet op mijn gezicht op de foto's, haha. En staat de drummer (op de foto in het midden) er niet flawless op? :P)

En nu heb ik last van een concert depression. Het was zo gaaf. Echt één van de beste verjaardagscadeau's ooit! Ik kan niet wachten tot het nieuwe album van Three Days Grace uitkomt. Die wordt namelijk in maart 2015 verwacht. Het beloofd een album te worden met véél hardrock (alle albums van de band hebben het genre hardrock/alternative/post-grunge(?), maar het laatste album is bijvoorbeeld best elektronisch) en dat is precies waar ik van houd. En verder komt er 29 september (DAT IS OVER 10 DAGEN, WHOO!) een nieuwe single uit genaamd 'I am machine'. Happy me!

Het is wel grappig, want de vriendin waarmee ik naar het concert ben geweest, vertelde me, toen het was afgelopen, dat ze altijd een soort van 'minder fan' wordt van een band als ze naar een concert van ze is geweest, maar ik heb gelukkig precies het tegenovergestelde. Three Days Grace is en blijft een van m'n favoriete bands en ik heel erg van het concert genoten. Sowieso wil ik vaker concerten bezoeken van bands die ik leuk vind, het is zo'n toffe ervaring elke keer. (Thirty Seconds To Mars was ook geweldig!) En het lijkt me onderhand wel een betere besteding van geld dan al die nieuwe kleding die ik koop elke keer.

Dan was dit mijn verslag over hét concert waar ik heel de zomer naar uitgekeken heb. Het vroege opstaan de volgende dag, tot 17:15 op school zitten en vervolgens tot 22:00 uur moeten werken was wat minder, maar ik heb het overleefd, (ik schrijf dit een dag later dan dat de inleiding heb geschreven) haha. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Wat is het laatste concert wat jij hebt bezocht? Of ga je binnenkort ergens heen? 

Sorry voor de slechte foto's trouwens. Ik heb ze allemaal met mijn telefoon gemaakt, wat natuurlijk niet heel gek is, aangezien ik sowieso nooit een camera ofzo mee zou nemen naar iets als een concert. Het tasje wat ik mee had irriteerde me al mateloos op een gegeven moment. Ik neem volgende keer ook niet meer een tasje mee (de concertzaal in). 



Bron(nen): Wikipedia 

You Might Also Like

0 reacties