Hoe combineer je een flower crown?

Wat ik steeds vaker voorbij zie komen zijn flower crowns . Simpel gezegd: haarbandjes met bloemetjes erop. Volgens mij worden ze vaak bestem...

Wat ik steeds vaker voorbij zie komen zijn flower crowns. Simpel gezegd: haarbandjes met bloemetjes erop. Volgens mij worden ze vaak bestempeld als accessoires voor op een festival ofzo. Dat begrijp ik wel, vooral de wat opvallendere exemplaren zul je misschien niet zo snel op een 'gewone' dag dragen. Ik ben zelf erg fan van de flower crowns en heb er ook een paar in mijn bezit. Vandaag wil ik het over de flower crown hebben. Op wat voor gelegenheden kun je zo'n haarbandje dragen en hoe combineer je 'm? Laat ik eerst maar even zien welke flower crowns ik heb. Ik heb twee subtiele haarbandjes en twee wat opvallendere flower crowns. De twee subtiele haarbandjes komen van de HEMA en de twee die wat meer op een 'echte' flower crown lijken komen van de Accessorize en van de Claire's.

Van links naar rechts: Accessorize, Claire's, de HEMA.
Van links naar rechts: Accessorize, Claire's, HEMA


You either love it or hate it. De een voelt zich net een prinses als ze bloemen in d'r haar draagt en de ander voelt zich al snel overdressed zodra ze een flower crown op haar hoofd zet. Ik geloof dat iedereen een flower crown kan dragen, al moet je wel weten hoe je zo'n ding moet combineren, zonder dat het allemaal too much wordt. Omdat ik hier soms best wel moeite mee heb en omdat ik ervan uit ga dat ik daar niet de enige in ben, leek het mij handig om wat outfits te laten zien waarbij je een flower crown kunt combineren, zonder dat het teveel van het goede wordt. Ik heb voor een aantal verschillende gelegenheden en stijlen een outfit bedacht. De outfits heb ik samengesteld door middel van Polyvore.

 

Op zo'n manier zou je een flowercrown makkelijk naar school kunnen dragen. Persoonlijk durf ik dit (nog) niet echt. Op school wordt je toch sneller beoordeeld en ik heb er tot zover ook nog niemand mee zien lopen. Ook heb ik niet zo zin in ''grappige'' opmerkingen van leraren, ofzo. Haha. Als ik er voor kies om een flower crown te dragen, draag ik er liever geen (of niet teveel) sieraden bij, omdat ik anders bang ben dat het anders allemaal te afleidend is. Hieronder heb ik nog wat outfits geplaatst waar je inspiratie uit kunt halen.

 


 

 

Hoewel ik de ene outfit leuker vind dan de andere, zou ik ze allemaal wel dragen.  Ik heb geprobeerd om een paar outfits te maken voor verschillende stijlen, zo is de onderste outfit een totaal andere stijl dan de bovenste. Naar mijn mening is een flower crown dus het makkelijkst te combineren met simpele kledingstukken, zonder drukke printjes bijvoorbeeld. Ook zou ik (veel) sieraden achterwege laten. Een flower crown is opzich al heel opvallend van zichzelf, extra sieraden zullen teveel afleiden. Flower crowns kunnen door iedereen en overal gedragen worden, zolang het maar goed gecombineerd wordt. Mocht je verliefd zijn geworden op de flower crowns, maar heb je tot zover nog geen enkele flower crown gespot in de winkels? Onder andere bij de Claire's en New Look vind je er veel! Ik heb een selectie gemaakt van de leukste flower crowns die ik ben tegen gekomen op het internet.

 

Ik zou zelf nog heel graag een haarband willen met donkerrode bloemetjes, zoals linksboven. De metalen 'flower crown' linksonder vind ik ook heel leuk! 

(Sorry voor de onscherpe New Look foto's, trouwens!)

Verkoopinformatie:
Oudroze flowercrown - Claire's, €5,99
Rood met witte flower crown - New Look, €4,99
Lichtroze flower crown - New Look, €4,99
Roze flower crown - H&M, €9,99
Flower crown met madeliefjes - Claire's, €5,99
Metalen haarbandje - Claire's, €8,50

Omdat voor mijn gevoel zo'n 100 keer 'flower crown' heb getypt, stop ik hier. Ik hoop dat je het een leuk artikel vond om te lezen. Ik ben heel erg benieuwd naar wat jij van flower crowns vind, dus als je wilt kun je me dat laten weten in de comments. Ook ben ik benieuwd of ik een beetje voor inspiratie heb gezorgd wat betreft de outfits. Welke outfit vind jij het leukst?



Bron(nen): Claire's, H&M, New Look, HEMA

You Might Also Like

0 reacties