My favorite songs - mei

Mijn examens zijn sinds vandaag voorbij! Afgelopen twee weken waren echt de meest stressvolle weken in dit hele schooljaar. Gelukkig is het ...

Mijn examens zijn sinds vandaag voorbij! Afgelopen twee weken waren echt de meest stressvolle weken in dit hele schooljaar. Gelukkig is het nu voorbij en nu is het wachten op de uitslag. Hoe ik het er vanaf heb gebracht naar mijn idee zal ik vertellen in een ander artikel, al durf ik nog niet echt veel erover te vertellen. Ik wacht liever tot ik de uitslag zeker weet.

Anyway, dat ik eindelijk klaar ben met mijn eindexamens(!) betekent dat ik hoe dan ook lekker lang vakantie heb! Afgelopen weken heb ik lekker veel inspiratie gekregen voor blogartikelen en ik kan niet wachten om alles uit te gaan werken. Een filmpje komt er binnenkort ook aan, en ik heb mijn haar laten knippen, dus dat zal ik binnenkort ook laten zien. Voor nu ga ik het weer hebben over muziek. De maand mei is alweer bijna voorbij en afgelopen week heb ik erg veel muziek geluisterd, as always. De muziek die ik het meest heb beluisterd deel ik graag met jullie, dus dat zal ik dan ook in dit artikel doen!

Nothing else matters - Metallica



Als eerst: Nothing. Else. Matters. Van Metallica. By far voor mij het meest nostalgische nummer dat ik kan bedenken. Het doet me denken aan Italië, familie die daar woont, de vakanties die ik daar heb doorgebracht en nog veel meer. Ik weet nog heel goed dat ik in de auto zat, terwijl Nothing else matters aanstond. We reden naar een Italiaans stadje waarvan ik de naam niet meer weet. Ik was een jaar of negen en had een jurkje aan dat ik daar had gekocht en waar ik heel blij mee was. We aten wat en het stadje was leuk en super mooi. Toen ging het onweren, maar ondanks het opeens slechte weer was er een geweldige vuurwerkshow die ik heel graag wilde zien. Helaas gingen we weer terug naar de camping, want mijn ouders wilden graag naar huis. Dat is één herinnering van de vele herinneringen die ik aan dit liedje heb, haha. Dit liedje heb ik afgelopen maand vaak geluisterd, vooral voordat ik ging slapen. Komende zomer ga ik naar Italië en ik zal dit liedje ook vaak gaan luisteren onderweg. Hoewel Nothing else matters het bekendste liedje is van Metallica, en daardoor misschien een beetje ''mainstream'', vind ik het wel een van de leukste nummers van Metallica. Het is rustig en gewoon zo nostalgisch. Naar mijn mening is nostalgische muziek, de beste muziek.

Midnight hands - Rise Against

Midnight hands van Rise Against heb ik ook vaak geluisterd deze maand. Rise Against is sowieso een band waar ik de laatste tijd vaak naar luister. Midnight hands is een liedje waarvan de betekenis nog niet echt achterhaald heb. Het geschreeuw in midden van het liedje vind ik wat minder, maar vooral het refrein vind ik wel erg mooi. Een klein stukje over dit liedje vergeleken met Nothing else matters, maar heel veel meer kan ik er niet over zeggen.

Don't ever let it end - Nickelback

Weer een beetje een nostalgisch liedje. Nickelback is een band waar ik eerst heel erg fan van was, maar de laatste tijd is Nickelback een beetje naar de achtergrond verdwenen. Deze maand heb ik Nickelback daarentegen weer herontdekt. Onder andere 'Don't ever let it end' heb ik vaak geluisterd. Het liedje heb ik vaak geluisterd toen ik ook echt hoopte dat een bepaald iets nooit zou eindigen. Helaas komen alle dingen aan een eind, zo ook dat 'bepaalde iets'. Als ik nu dit liedje luister vind ik het maar al te grappig dat ik vond dat dit liedje zo op mij sloeg, (uiteraard dacht wel aan 'him' en 'he', inplaats van 'her' en 'she', als het liedje aan stond) maar ja, zo gaan ook die dingen. Bovendien luisterde ik ook vaak Nickelback toen ik op vakantie was in Turkije. Dus, ook bij dit liedje: nostalgie!

Get through this - Art Of Dying

Om nog heel eventjes in de examensfeer te blijven. Hoewel het natuurlijk super overdreven is, is het refrein in combinatie met de muziek wel een lekkere (soort van) extra motivatie om toch nog even het laatste hoofdstuk te samenvatten als je geen zin meer hebt om te leren (voor je examens). Zo heb ik het dan ook vaak gedaan: even een pauze terwijl ik dit liedje aangooide, en dan weer verder. Gezien de naam van de band denk ik dat de 'this' in dit liedje, iets veel heftigers is om je doorheen te moeten slaan dan de examens van een 16-jarige scholier. In ieder geval, Get through this van Art Of Dying.

Breaking Benjamin - Diary of Jane

Het laatste liedje voor deze maand is Diary of Jane van Breaking Benjamin. Over Breaking Benjamin heb ik al eerder een blogpost geschreven, klik hier om die te lezen. Diary of Jane is een favoriet gebleven, want ik heb 'm erg vaak geluisterd afgelopen maand.

Dit waren mijn favorites van deze maand wat betreft muziek. Ik vind het een erg fijn vooruitzicht dat ik nu vakantie heb en lekker weer aan mijn blog kan werken. Ik ben nog steeds alles behalve blij met de lay-out, dus die wil ik nog heel graag (door iemand laten) aanpassen. Wat artikels betreft en inspiratie gaat het de laatste tijd wel heel goed, ondanks afgelopen weken waarin ik helemaal niet blogde, maar daar had ik natuurlijk gewoon even echt niet genoeg tijd voor. Gelukkig vanaf nu weer wel! Welk liedje heb jij afgelopen maand het vaakst geluisterd?

Liefs!

You Might Also Like

0 reacties