Muziek: Alexisonfire & Breaking Benjamin

Ik houd heel erg van Spotify en gebruik bijna geen Youtube meer om muziek te luisteren. Een van de dingen die ik leuk vind aan Spotify is da...

Ik houd heel erg van Spotify en gebruik bijna geen Youtube meer om muziek te luisteren. Een van de dingen die ik leuk vind aan Spotify is dat je heel makkelijk afspeellijsten kan maken. Nummers die ik leuk vind 'favoriet' ik meestal gewoon, en dan komen ze in mijn favoriete-afspeellijst. Super handig, want dan zit al mijn favoriete muziek bij elkaar, en dat speelt zich dan allemaal met één druk op de knop af. Nog iets handigs van Spotify is dat je heel makkelijk nieuwe muziek kunt ontdekken. Er is niet alleen een 'ontdekpagina', er staan ook andere suggesties voor muziek als je op een pagina van een bepaalde artiest of band kijkt. Op die manier ben ik bij twee bands uitgekomen die Alexisonfire en Breaking Benjamin heten. Ik ben ze gaan beluisteren en nu staan er al een paar liedjes van hun in mijn favorieten-afspeellijst!

Alexisonfire (spreek uit: Alexis on fire) staat bekend als een 'post-hardcore' band. Klinkt heftig, en dat is het af en toe ook. Ik moet zeggen dat ik op het gegil een beetje afknap, maar de refreinen blijven wel in mijn hoofd hangen. Het liedje dat ik meteen leuk vond is 'This could be anywhere in the world' van het album Crisis. Het begin van van het liedje is meteen quite heavy, en in het begin schrok ik best wel. Het refrein maakt vooral dat ik het een leuk liedje vind. Ondanks dat ik het begrijp als jullie het niks vinden, (thanks to the screamin') wil ik toch het liedje even delen, net als het liedje 'Control' van het album ''Watch Out!''.


This could be anywhere in the world - Alexisonfire



Control - Alexisonfire

Het gegil vind ik echt iets teveel van het goede, en vooral de refreinen vind ik erg leuk. Toch vind ik het ook wel weer wat hebben; ik vind het niet mooi, maar ergens wel gaaf. Een band die iets minder heavy is, is Breaking Benjamin. Breaking Benjamin wordt op Spotify omschreven als ''a radio-friendly post-grunge band'', met invloeden van o.a. Nirvana en Pearl Jam. (whooo!)  Ik kende de band al een beetje, maar toen ik het liedje 'Dancing with the devil' van hun ging beluisteren, werd ik meteen verliefd. Het refrein bleef gelijk in mijn hoofd hangen en dat is volgens mij ook de bedoeling van een liedje. Het tweede liedje wat ik heel leuk vind van hun is 'The diary of Jane', en dat is ook het populairste liedje van Breaking Benjamin op Spotify. Ik zet ze hieronder neer, zodat je ze kunt beluisteren. (en een beetje kunt bijkomen van de twee liedjes hierboven. :P)


The diary of Jane - Breaking Benjamin

Dancing with the devil - Breaking Benjamin (met lyrics)

Ik weet dat dit geen muziek is die iedereen luistert. En ik wil mezelf ook niet 'apart' maken door te laten zien dat ik deze muziek wel leuk vind. Ik ben enthousiast over deze muziek en dat wil ik via mijn blog duidelijk maken. Daar is een blog toch eigenlijk een beetje voor? :) En zo niet, dan geldt dat wel voor mijn blog. (ik moet dit (klik!) artikel wel een beetje kracht bij zetten, niet waar?) Gelukkig maar dat muzieksmaken ook verschillen, anders was de wereld maar saai. Gebruiken jullie trouwens liever Spotify of Youtube? 




Bron(nen): Spotify

You Might Also Like

0 reacties